Help PaleoTime-NL uit de brand!

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Vuursteentje79
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 jul 2016, 16:53
Been thanked: 8 times
Re: Help PaleoTime-NL uit de brand!

Bericht door Vuursteentje79 » 29 mar 2020, 14:10

Helder verhaal!
Als vraag op de achtergrond: maakt het dan niet uit dat de stichting de beurs niet geannuleerd heeft maar feitelijk dat deze van Rijkswege verboden werd?

Feitelijk overmacht voor de beurslocatie en beursorganisatie of is dat te simpel gedacht?

Grrrtz,

Vuursteentje


Verzameling fossielen = bijeengebrachte verwondering.

 
Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Help PaleoTime-NL uit de brand!

Bericht door FossilDude » 29 mar 2020, 14:56

Vuursteentje79 schreef: 29 mar 2020, 14:10 Als vraag op de achtergrond: maakt het dan niet uit dat de stichting de beurs niet geannuleerd heeft maar feitelijk dat deze van Rijkswege verboden werd?

Feitelijk overmacht voor de beurslocatie en beursorganisatie of is dat te simpel gedacht?
Hier hadden we om eerlijk te zijn wel op gehoopt. We hebben het ook proberen aan te dragen tegenover de verhuurder, maar ze hielden voet bij stuk: het is technisch gezien een annulering 2 dagen voor het evenement.

Tegelijkertijd ergens ook wel te begrijpen vanuit hun kant natuurlijk: zij zitten nu maanden lang zonder enige vorm van inkomsten. Voor een congrescentrum & evenementenhal is dat natuurlijk ook een financiële strop. Ze zullen zelf ook wel niet genoeg financiële reserves hebben om ons tegemoet te komen.

Gelukkig zullen ze ons aankomend jaar dus wel gedeeltelijk tegemoetkomen. Maar in de tussentijd moeten we het bedrag (ruim 2000 euro) dus wel ophoesten.

Maar ik heb er vertrouwen in dat het goed zal komen.

vriendelijke groet,
Johan


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6844
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 300 times
Contacteer:
Re: Help PaleoTime-NL uit de brand!

Bericht door sjaak » 29 mar 2020, 18:54

Nee, ik bedoel de verhuurder. Vraag mij af of die terecht voet bij stuk kan houden gelet op de afkondigde maatregelen, maar goed er is wel verplaatsing aangeboden. Jullie hebben mijn steun!


Groet,

Niels

Gebruikersavatar
Ante
Administrator
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mar 2018, 18:44
Has thanked: 18 times
Been thanked: 60 times
Re: Help PaleoTime-NL uit de brand!

Bericht door Ante » 29 mar 2020, 20:31

sjaak schreef: 29 mar 2020, 18:54 Nee, ik bedoel de verhuurder. Vraag mij af of die terecht voet bij stuk kan houden gelet op de afkondigde maatregelen, maar goed er is wel verplaatsing aangeboden. Jullie hebben mijn steun!
In principe is een verbod voor het risico van de ondernemer. Alle tegemoetkomingen die de overheid doet zijn wettelijk gezien aardigheden...



Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6844
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 300 times
Contacteer:
Re: Help PaleoTime-NL uit de brand!

Bericht door sjaak » 29 mar 2020, 22:30

ante schreef: 29 mar 2020, 20:31
sjaak schreef: 29 mar 2020, 18:54 Nee, ik bedoel de verhuurder. Vraag mij af of die terecht voet bij stuk kan houden gelet op de afkondigde maatregelen, maar goed er is wel verplaatsing aangeboden. Jullie hebben mijn steun!
In principe is een verbod voor het risico van de ondernemer. Alle tegemoetkomingen die de overheid doet zijn wettelijk gezien aardigheden...

Dat zou ik niet zo snel zeggen. Dat risico geldt ook voor de zaalverhuurder, want die had de zaal niet meer ter beschikking kunnen stellen door het verbod. Bovendien lijkt het voor beiden op een overmacht situatie of onvoorziene omstandigheden.


Groet,

Niels

Camiel
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2007, 21:01
Been thanked: 3 times
Re: Help PaleoTime-NL uit de brand!

Bericht door Camiel » 30 mar 2020, 02:31

Ik ben het met Sjaak eens. De vraag is of dit een ondernemersrisico is of dat je een beroep kunt doen op overmacht (Force Majeure). Jullie hebben ook niet de financiële reserves om deze klap op te vangen. Ik denk dat juridisch gezien er wel een kans van slagen is, maar dat hangt van een heleboel factoren af. Uiteindelijk moet je ook de afweging maken of een juridisch steekspel het wel allemaal waard is. Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Ik wens jullie in ieder geval veel succes met het geld bij elkaar krijgen.

Groeten,
Camiel


“Ideas without precedent are generally looked upon with disfavour and men are shocked if their conception of an orderly world are challenged” J Harlen Bretz, 1928

Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Help PaleoTime-NL uit de brand!

Bericht door FossilDude » 30 mar 2020, 10:06

Camiel schreef: 30 mar 2020, 02:31 Uiteindelijk moet je ook de afweging maken of een juridisch steekspel het wel allemaal waard is. Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Dit speelde voor ons zeker ook mee. Wij proberen PaleoTime-NL zo laagdrempelig als mogelijk te houden, door bijvoorbeeld geen entree geld te vragen aan bezoekers. Dit betekent dat we relatief weinig inkomsten hebben, en dus goed moeten zoeken naar locaties waar we dit evenement voor een relatief lage prijs kunnen organiseren. Nadat onze vorige locatie in 2018 was afgebrand, hebben we serieus moeten zoeken naar een nieuwe evenementenhal of iets dergelijks die we konden betalen. De locatie in Harderwijk is een van de beste & meest betaalbare opties voor ons. Het is echt moeilijk om een dergelijke plek te vinden. Met het oog op de toekomst houden we dit contact graag goed. Het is belangrijk voor dit soort evenementen dat je een goede verhouding hebt met de verhuurder. Als we er een juridisch steekspel van maken, maken we het ook moeilijk voor onszelf op die manier.

groet,
Johan


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6844
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 300 times
Contacteer:
Re: Help PaleoTime-NL uit de brand!

Bericht door sjaak » 30 mar 2020, 17:33

FossilDude schreef: 30 mar 2020, 10:06
Camiel schreef: 30 mar 2020, 02:31 Uiteindelijk moet je ook de afweging maken of een juridisch steekspel het wel allemaal waard is. Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Dit speelde voor ons zeker ook mee. Wij proberen PaleoTime-NL zo laagdrempelig als mogelijk te houden, door bijvoorbeeld geen entree geld te vragen aan bezoekers. Dit betekent dat we relatief weinig inkomsten hebben, en dus goed moeten zoeken naar locaties waar we dit evenement voor een relatief lage prijs kunnen organiseren. Nadat onze vorige locatie in 2018 was afgebrand, hebben we serieus moeten zoeken naar een nieuwe evenementenhal of iets dergelijks die we konden betalen. De locatie in Harderwijk is een van de beste & meest betaalbare opties voor ons. Het is echt moeilijk om een dergelijke plek te vinden. Met het oog op de toekomst houden we dit contact graag goed. Het is belangrijk voor dit soort evenementen dat je een goede verhouding hebt met de verhuurder. Als we er een juridisch steekspel van maken, maken we het ook moeilijk voor onszelf op die manier.

groet,
Johan
begrijpelijk


Groet,

Niels

PierreMatsThies
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 mei 2007, 11:17
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times
Re: Help PaleoTime-NL uit de brand!

Bericht door PierreMatsThies » 02 apr 2020, 23:25

Did it


Koekenbakkers zonder fratsen

Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Help PaleoTime-NL uit de brand!

Bericht door FossilDude » 09 apr 2020, 14:58

Hallo allemaal,

Ik heb zeer goed nieuws! We hebben inmiddels ons streefbedrag (2390 euro) gehaald. Dit betekent dat PaleoTime-NL aankomend jaar definitief doorgaat! We zullen daarom onze donatie-website van PaleoTime-NL sluiten.

Hartelijk dank aan iedereen die heeft bijgedragen. Zonder jullie was dit absoluut niet mogelijk geweest! Onze dankbaarheid is groot.

namens de organisatie van PaleoTime-NL,
Johan


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)


Plaats reactie