75 jaar Nederlandse Geologische Vereniging

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Gebruikersavatar
Spongebob
Berichten: 4339
Lid geworden op: 22 dec 2007, 22:41
Has thanked: 273 times
Been thanked: 350 times
75 jaar Nederlandse Geologische Vereniging

Bericht door Spongebob » 26 sep 2021, 21:50

Afgelopen zaterdag ben ik met een groot aantal medehobbyisten en ook enkele professionals aanwezig geweest in Zwolle op het 75-jarig jubileum van de Nederlandse Geologische Vereniging. Het was een feestelijke dag met allerhande tafelpresentaties, stands met geologische boeken, een film over 75 jaar NGV, anekdotes van leden, interessante lezingen en een heerlijke lunch. Willem Peletier, Paul van Olm en Johan Mulder werden vanwege hun verdiensten voor het uitdragen van het geologisch gedachtegoed in Nederland tijdens een korte ledenvergadering unaniem tot ereleden benoemd.
Het allermooist vond ik dat onderlinge contacten weer fysiek konden worden aangehaald na de Corona-stilte en de nieuwe ontmoetingen o.a. met Miel, Jasper en Charley, het jongste lid van de NGV.
Het mooiste fossiel dat ik tegenkwam was een hyolites van het eiland Gotland; gevonden door Dirk Lont.
De bijzonder gezellige dag werd feestelijk afgesloten met een hapje en een drankje. Ik heb genoten!

NGV bedankt en nog vele, vele jaren!
Bijlagen
1632593528772.jpg
1632593557163[4102].jpg


Time fades away (Neil Young)


Plaats reactie