Nieuw uitstapje fossiel.net.

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Gebruikersavatar
Carcharias
Berichten: 1336
Lid geworden op: 29 okt 2007, 19:20
Contacteer:
Nieuw uitstapje fossiel.net.

Bericht door Carcharias » 13 mei 2008, 17:59

Hallo iedereen,

Zaterdag lagen we op het strand aan Breskens (in de buurt van Cadzand). En we zagen de Festijn langs varen. M\'n vader zegt is dat niet iets voor fossiel.net. Met de Festijn naar de Hoge Platen en naderhand nog een bezoek aan het visserij museum in Breskens. Nou zullen jullie vast denken wat moet ik hier mee.
Op de Hoge Platen kan je fossiele vinden, o.a. (zee)zoogdierresten (bijv. mamoetanden en diverse botten van diverse dieren), haaientanden, roggentanden, verschillende schelpen. En natuurlijk kan je ook nog van de natuur en de zeehondjes genieten.
In het visserijmuseum is er een tentoonstelling van een mamoet die ze aan het opbouwen zijn. En verschillende verzamelingen fossielen van oud/gestorven verzamelaars.
Dit alles samen kost wel iets maar je hebt zeker een hele dag genot en plezier.
http://www.fossiel.net/vindplaatsen/vin ... ts=Cadzand Bij deze link staat er nog een stukje van de Hoge Platen met een bot uit mijn verzameling die ik daar gevonden heb als klein jongen (toen was ik 6 à 7 jaar) en de link van rederij de Festijn.
Laat het me weten of je dit een goed idee vindt. Ik zou graag ook iets willen horen van de eigenaren van de site.

Met vr. gr. Robbin

[Bewerkt door Carcharias op 13-05-2008 om 17:00 NL]


Luctor et Emergo

 
Gebruikersavatar
Jim
Berichten: 1174
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:22
Antw: Nieuw uitstapje fossiel.net.

Bericht door Jim » 13 mei 2008, 18:25

Lijkt me zeker een leuk idee.
zeker nu ik niet meekan op weekend :)
jim


Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!

Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Antw: Nieuw uitstapje fossiel.net.

Bericht door FossilDude » 13 mei 2008, 19:35

Klinkt inderdaad zeer interessant!

Groet,

Johan


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
Spongebob
Berichten: 4358
Lid geworden op: 22 dec 2007, 22:41
Has thanked: 282 times
Been thanked: 361 times
Antw: Nieuw uitstapje fossiel.net.

Bericht door Spongebob » 13 mei 2008, 21:09

Vooral een erg origineel idee, Robin. Goed idee van je vader.
Vanuit Emmen vind ik het wat ver, maar ik denk dat er bij mensen die dichterbij wonen veel animo zal zijn.


Time fades away (Neil Young)

Gebruikersavatar
Poilu
Berichten: 729
Lid geworden op: 16 okt 2006, 22:16
Antw: Nieuw uitstapje fossiel.net.

Bericht door Poilu » 13 mei 2008, 23:39

Lijkt mij een enorm leuke uitstap.

Alleen organiseer je zo iets niet zo snel ,maar met een club fossielnetters lijkt het mij een prima idee.

Als de datum schikt ben ik kandidaat.
Goed initiatief !!

gr Hogst.



Gebruikersavatar
Carcharias
Berichten: 1336
Lid geworden op: 29 okt 2007, 19:20
Contacteer:
Antw: Nieuw uitstapje fossiel.net.

Bericht door Carcharias » 14 mei 2008, 09:01

Alvast bedankt mensen, voor deze leuke berichten. Frederik, Herman en Pieter zullen het wel wat druk hebben (dat neem ik hun niet kwalijk) maar ik wacht hun antwoord af. En natuurlijk is in m\'n eentje organiseren een beetje lastig. Maar dit was even een topic om te kijken hoeveel animo er voor is. Dus hopelijk krijg ik op dit topic nog veel antwoorden en is er genoeg animo om wat te kunnen organiseren.

Gr. Robbin


Luctor et Emergo

Gebruikersavatar
romi113
Berichten: 350
Lid geworden op: 04 mei 2008, 11:24
Antw: Nieuw uitstapje fossiel.net.

Bericht door romi113 » 14 mei 2008, 09:42

Het lijkt ons ook een leuk idee. Alleen ver weg vanuit Groningen. Misschien kunnen we ergens een hotelletje zoeken. Als de datum goed is en we kunnen ergens overnachten (2x voor en na) dan gaan we waarschijnlijk ook mee.



Groningse afdeling van de Brabantse Bende

Gebruikersavatar
nijntje
Berichten: 702
Lid geworden op: 22 aug 2005, 16:22
Antw: Nieuw uitstapje fossiel.net.

Bericht door nijntje » 14 mei 2008, 10:13

hoi

het is een heel leuk idee ...ik ga ook elk jaar mee ...alleen is het wel lastig om een dag van hun te kiezen ,want meestal zitten de tochten redelijk vol maar proberen kan altijd.
het blijft elk jaar weer leuk ..zeehonden spotten en dan lekker struinen op de plaat


het schattige nijntje vind de mooiste
schatten

Gebruikersavatar
Cees
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jun 2006, 09:40
Antw: Nieuw uitstapje fossiel.net.

Bericht door Cees » 16 mei 2008, 14:36

Hallo Robbin,
Leuk idee !! Ik heb de boot al een aantal jaren zien liggen, maar ben nog nooit meegegaan. Misschien is het mogelijk om bij voldoende belangstelling een aangepast vaarschema te maken en de boot helemaal voor ons te hebben om zo langer op de platen te blijven (mits de getijden goed zijn).
Groeten,
Cees


Sharks, smooth, fast and full of teeth !!

Gebruikersavatar
masteroffossiles
Berichten: 1287
Lid geworden op: 06 feb 2007, 20:21
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times
Antw: Nieuw uitstapje fossiel.net.

Bericht door masteroffossiles » 16 mei 2008, 14:47

hey!
ja leuk idee ik kan wel mee alleen zal ik waarschijnlijk moeten meeliften ofzo want mijn vader vind het nou wel weer genoeg voor een tijdje.
goede vervanger voor de gene die in de examens of zonder tenten zitten tijdens het \"echte\" fossiel.net weekend.
gr
sander




Gesloten