Discussie topic verbeteringen

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Gebruikersavatar
Ante
Administrator
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mar 2018, 18:44
Has thanked: 18 times
Been thanked: 60 times
Discussie topic verbeteringen

Bericht door Ante » 06 apr 2018, 21:32

Wil je ergens over Discussiëren over verbeteringen voor de site?
Doe dat dan hier :)

[Bewerkt door FossilDude op 08-04-2018 om 21:58 NL]

[Bewerkt door FossilDude op 10-07-2018 om 13:58 NL]



 
Gebruikersavatar
hubertus68
Berichten: 3223
Lid geworden op: 12 nov 2012, 10:24
Has thanked: 44 times
Been thanked: 298 times
Antw: Discussie topic verbeteringen

Bericht door hubertus68 » 07 apr 2018, 17:13

Hallo Ante,

welkom. Fijn dat jij het forum als IT-expert ondersteund!

Nou, er waren in verleden enkele korte discussies over verbeteringen. Een thema was bvb. het feit dat sommige topics onder "Nieuwste Berichten" te snel naar onden verdwijnen als er tergelijkertijd vele leden op een bepaalde andere topic reageren.
Ik zou het dus fijn vinden als de rubriek "Nieuwste Berichten" iets opgeruimder zou zijn. De rubriek "Fossielen Algemeen" is veel beter. Zou men dit systeem niet ook voor de niuwste berichten kunnen overnemen?

Groeten,
Oliver



Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6859
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 290 times
Been thanked: 309 times
Contacteer:
Antw: Discussie topic verbeteringen

Bericht door sjaak » 07 apr 2018, 20:42

meerdere foto's tegelijk uploaden zou ook handig zijn;

en een "fossil of the month" verkiezing oid;

hoe je het ondersneeuwen kan voorkomen weet ik niet, maar bij "nieuwste berichten" misschien niet alle reacties op een topic apart melden maar bij reacties alleen het topic zelf omhoog (zoals bv Elbert al zegt of zie thefossilforum)





[Bewerkt

[Bewerkt door sjaak op 08-04-2018 om 07:01 NL]


Groet,

Niels

Gebruikersavatar
Elbert
Berichten: 1405
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:27
Antw: Discussie topic verbeteringen

Bericht door Elbert » 07 apr 2018, 21:03

Hallo, de mogelijkheid om foto`s te roteren zou handig zijn om de wereld recht te zetten als die weer eens is omgevallen...
Ook is het wenselijk om foto`s daar in het verhaal te kunnen plaatsen waar ze t.o.v. de tekst het best tot hun recht komen.

groeten, Bert


Elbert

Gebruikersavatar
Carboon
Berichten: 1403
Lid geworden op: 02 sep 2008, 19:10
Locatie: Haarlem
Has thanked: 285 times
Been thanked: 363 times
Antw: Discussie topic verbeteringen

Bericht door Carboon » 08 apr 2018, 12:47

Beste Ante,

Welkom! Fijn dat dat je het Fossiel.net team bent komen versterken.

Het zou fijn zijn als de tekstverwerker (waarmee je forumberichten typt) snelle opties krijgt om de tekstopmaak (Italics, dik, onderstreept, etc.) te regelen. Op dit moment moet je nog zelf HTML text formatting elements typen, wat niet altijd even gemakkelijk werkt.

Ben verder met Bert eens dat het handig zou zijn als afbeeldingen in/tussen de tekst geplaatst kunnen worden.

Groeten,

Tim


Op zoek naar groen in het zwart.

Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Antw: Discussie topic verbeteringen

Bericht door FossilDude » 09 apr 2018, 12:19

Ik ben ook heel blij dat Ante zich bij ons team voegt om het forum (en de rest van de website) up te daten.

Mijn wensen zijn inderdaad ook
- makkelijkere opmaak forumberichen
- foto's kunnen roteren
- foto's tussen tekst kunnen plaatsen
- betere structuur subfora, waarbij gebruikers kunnen kiezen van welke subfora ze notificaties kunnen krijgen.
- 'vouw-systeem' bij 'nieuwe berichen'waarbij nieuwe berichten per topic staan, zodat 1 populair topic niet de hele 'nieuwe berichten' pagina kan overspoelen.

verder een wens van mij:
- andere bestandstypen kunnen delen op het forum: tiff, gif, 3D afbeeldingen, etc., en dat bijvoorbeeld youtube-filmpjes kunnen worden embed.

Groet,
Johan



Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 435
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Antw: Discussie topic verbeteringen

Bericht door PachyWhatnotOdon » 09 apr 2018, 14:50

Hallo Ante,

Welkom op het forum! Ik denk dat je vermoedelijk al snel zult merken dat het verzamelen van fossielen een boeiende en leerzame hobby is met veel gepassioneerde leden op dit forum! ;)

Omdat je gevraagd hebt de discussie over verbeteringspunten op deze pagina te plaatsen, en concrete punten in je andere onderwerp, bij dezen mijn bijdrage. Want ik ben zelf in het dagelijks leven ontwikkelaar van mobiele cross-platform applicaties. Een aantal jaar geleden, toen ik net met App-ontwikkeling begon heb ik eens getracht een App voor Paleontica/Fossiel.net te maken - iets waarmee ik nog steeds hoop eens verder te kunnen (al heb ik nu wel een 1 jarig zoontje, en dus stukken minder tijd).

Iets waar ik destijds tegenaan liep en wat me eigenlijk belemmerde om een goede applicatie op te zetten was dat de website - naar mijn weten - geen publieke API heeft, die als bron voor het ophalen van gegevens van de server gebruikt wordt/kan worden. Zo'n API zou namelijk wel een heel stuk schelen als je meerdere gebruikersinterfaces tegen dezelfde achterkant/database wilt ontwikkelen.

Bij dezen zou ik dan ook graag het verzoek om een publieke REST API willen indienen, zodat eventueel ook toegestane Apps van dezelfde gegevens gebruik kunnen maken als de website zelf doet.

Iets anders dat me daarbij opviel en wat, na een besluit om een vooraf gevulde lokale database met de App mee te leveren, ook een behoorlijk struikelblok vormde was dat de database een gebrekkige/niet genormaliseerde structuur heeft waardoor sommige zaken dubbel voorkomen. Ook voor de bouw van de API lijkt me dit een hindernis die eerst overwonnen zal moeten worden.

Maar goed, misschien dat dit technisch te veel de diepte in gaat. Mocht je hier eventueel nog meer informatie over nodig hebben, of over willen sparren, kun je gerust privécontact met me opnemen. Geef me alleen wat tijd om te reageren - dit wil niet altijd dezelfde dag (of zelfs binnen een paar dagen) lukken.

Met vriendelijke groeten,
Alexander.


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

Gebruikersavatar
Elbert
Berichten: 1405
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:27
Antw: Discussie topic verbeteringen

Bericht door Elbert » 20 jun 2018, 14:30

Hallo, als ik op het engelse forum een geplaatste foto aanklik, krijg ik direct een bijna paginagrote vergroting te zien.
Die functie zou ik graag ook op dit forum zien verschijnen.

groeten, Bert


Elbert

pa3djc
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 sep 2013, 17:51
Been thanked: 4 times
Antw: Discussie topic verbeteringen

Bericht door pa3djc » 20 jun 2018, 16:30

Dag Bert.
Wat is de naam van deze site en wat moet ik
aanklikken om op het forum te komen.
Mvg Aad.



Gebruikersavatar
Elbert
Berichten: 1405
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:27
Antw: Discussie topic verbeteringen

Bericht door Elbert » 20 jun 2018, 17:59

Hallo, dat is UK fossils, even Googelen en je kunt er zo op.
Als je wil deelnemen, moet je wel eerst even registreren.
Heel simpel, wijst zichzelf.
Veel plezier,

groeten, Bert


Elbert


Plaats reactie