startpagina

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Gebruikersavatar
8legs
Berichten: 314
Lid geworden op: 17 apr 2018, 21:58
Been thanked: 11 times
Contacteer:
startpagina

Bericht door 8legs » 12 nov 2019, 18:22

Beste,

Zou het niet logischer zijn om "Nieuwste 20 berichten uit de Community" bovenaan te zetten en "Nieuwsartikelen uit de media" er onder?
Ik denk dat de berichten voor de gebruikers belangrijker zijn dan de nieuwsartikelen.

Is het nodig om de breedte zo klein te maken? Ik denk niet dat er nog velen met zo'n klein scherm werken. En dan zou misschien het lettertype iets groter kunnen. Mijn ogen zijn ook al bijna gefossiliseerd :-)


Herman

 
Gebruikersavatar
Ante
Administrator
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mar 2018, 18:44
Has thanked: 18 times
Been thanked: 60 times
Re: startpagina

Bericht door Ante » 12 nov 2019, 19:02

Ik heb geprobeerd zo min mogelijk wijzigen in 1x te doen. De verandering van het oude naar het nieuwe forum is al een behoorlijke stap geweest.
Natuurlijk zijn aanpassingen mogelijk dus ik ben benieuwd hoe anderen erover denken.

Overigens ben ik op de achtergrond bezig met een nieuw ‘fossiel.net’ dat een groter lettertype gebruikt en een modernere layout.



Gebruikersavatar
Xenina
Berichten: 1082
Lid geworden op: 08 sep 2010, 21:50
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times
Re: startpagina

Bericht door Xenina » 14 nov 2019, 09:47

Hoi,

is het juist dat ik eerst naar 'profiel bewerken' moet gaan om de niewste berichten te kunnen oproepen (onder 'snelle links') ??

Groetjes Xenina



Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: startpagina

Bericht door FossilDude » 14 nov 2019, 10:07

Xenina schreef: 14 nov 2019, 09:47 Hoi,

is het juist dat ik eerst naar 'profiel bewerken' moet gaan om de niewste berichten te kunnen oproepen (onder 'snelle links') ??

Groetjes Xenina
Hoi Xenina,

Bedoel je vanuit de hoofdpagina (www.paleontica.org)?


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
Xenina
Berichten: 1082
Lid geworden op: 08 sep 2010, 21:50
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times
Re: startpagina

Bericht door Xenina » 15 nov 2019, 13:30

FossilDude schreef: 14 nov 2019, 10:07
Xenina schreef: 14 nov 2019, 09:47 Hoi,

is het juist dat ik eerst naar 'profiel bewerken' moet gaan om de niewste berichten te kunnen oproepen (onder 'snelle links') ??

Groetjes Xenina
Hoi Xenina,

Bedoel je vanuit de hoofdpagina (www.paleontica.org)?
Ja hoor, maar die ziet eruit als de oude fossiel.net startpagina.



Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: startpagina

Bericht door FossilDude » 15 nov 2019, 14:59

Je kan vanuit de hoofdpagina (wat inderdaad nogsteeds de oude fossiel.net startpagina is) op verschillende manieren naar het forum. Onder ander door op "Community" te klikken in de menubalk. Of op het icoontje van de community (linksonder in groen). Ook staan de 20 nieuwste berichten rechtsonder op de hoofdpagina.

Je hoeft dus niet "profiel bewerken" te gebruiken.

groet,
Johan


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
8legs
Berichten: 314
Lid geworden op: 17 apr 2018, 21:58
Been thanked: 11 times
Contacteer:
Re: startpagina

Bericht door 8legs » 15 nov 2019, 23:21

Als je op "community" klikt moet je ook nog kiezen welk deel van het forum, bijv. "determinatie". Vroeger had je de mogelijkheid om de laatste berichten te zien, van alle delen tezamen? Dat was veel beter. Als je dan een paar dagen geen gelegenheid hebt gehad om de berichten te lezen, dan kon je via die page snel terug mee zijn. Nu krijg je op de hoofdpagina enkel de laatste 20 berichten.


Herman

Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: startpagina

Bericht door FossilDude » 16 nov 2019, 18:48

Hoi Herman

Het nieuwe forum houdt (als je ingelogd bent) voor jou bij welke topics je al gelezen hebt en wel niet. Per forum en per topic wordt het icoontje aan de linkerkant rood als er nog een ongelezen bericht in staat. Dus je kan vanaf de hoofdpagina van het forum (het forumoverzicht) meteen zien of er ergens nog topics of berichten zijn die je nog niet gelezen hebt.

Groet,
Johan


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
Xenina
Berichten: 1082
Lid geworden op: 08 sep 2010, 21:50
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times
Re: startpagina

Bericht door Xenina » 16 nov 2019, 20:33

8legs schreef: 15 nov 2019, 23:21 Als je op "community" klikt moet je ook nog kiezen welk deel van het forum, bijv. "determinatie". Vroeger had je de mogelijkheid om de laatste berichten te zien, van alle delen tezamen? Dat was veel beter. Als je dan een paar dagen geen gelegenheid hebt gehad om de berichten te lezen, dan kon je via die page snel terug mee zijn. Nu krijg je op de hoofdpagina enkel de laatste 20 berichten.
Helemaal mee eens.

Gr Xenina



Gebruikersavatar
8legs
Berichten: 314
Lid geworden op: 17 apr 2018, 21:58
Been thanked: 11 times
Contacteer:
Re: startpagina

Bericht door 8legs » 16 nov 2019, 22:33

Dag Johan,

Dat ziet er inderdaad mooi uit maar dan moet je wel steeds elk bericht lezen anders blijft dat op rood staan. Ik lees niet elk bericht maar neem die beslissing aan de hand van de titel. Niet alle onderwerpen zijn voor ieder interessant.


Herman


Plaats reactie