Oude Link's werken niet meer

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Re: Oude Link's werken niet meer

Bericht door alberto shark » 19 dec 2019, 10:24

ante schreef: 19 dec 2019, 09:54
alberto shark schreef: 19 dec 2019, 08:49
stiek schreef: 18 dec 2019, 19:50 Gewoon terug gaan naar het oude fossielnet, die was veel beter dan deze nieuwe versie,

Groeten Hans
Ja vind ik ook.
Wat er onder snelle links staat is mij ook volkomen onduidelijk en de letters zijn veel te klein.
Op vragen hierover komt ook geen enkel antwoord bv wat er onder actieve onderwerpen wordt verstaan.
Ik zal eens kijken naar de kleine letters, dat moet aan te passen zijn lijkt me.
Tot die tijd kan je op je computer met de toetsenbord combinatie [CTRL]+[+] en [CTRL]+[-] tekst groter en kleiner maken.
Ik hoop dat dit helpt, in ieder geval voorlopig.

Actieve onderwerpen zijn alle topics waar in de laatste 7 dagen in gepost is. Deze optie stond uit maar heb ik inmiddels aangezet.

Had je nog andere vragen die onbeantwoord zijn?

Groet,
Ante
Bedankt voor de antwoorden.
Als ik google kom ik soms ook uit op oude pagina's bv als je intikt fossielen Balegem.
Je kunt dan niet alles zien omdat je dan moet aanloggen maar dat kan daar niet meer.
Blijkbaar kun je dus beter zoeken via deze site. Hopelijk past Google snel de links aan naar deze versie.



 
Gebruikersavatar
Ante
Administrator
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mar 2018, 18:44
Has thanked: 18 times
Been thanked: 60 times
Re: Oude Link's werken niet meer

Bericht door Ante » 19 dec 2019, 11:06

alberto shark schreef: 19 dec 2019, 10:24
ante schreef: 19 dec 2019, 09:54
alberto shark schreef: 19 dec 2019, 08:49

Ja vind ik ook.
Wat er onder snelle links staat is mij ook volkomen onduidelijk en de letters zijn veel te klein.
Op vragen hierover komt ook geen enkel antwoord bv wat er onder actieve onderwerpen wordt verstaan.
Ik zal eens kijken naar de kleine letters, dat moet aan te passen zijn lijkt me.
Tot die tijd kan je op je computer met de toetsenbord combinatie [CTRL]+[+] en [CTRL]+[-] tekst groter en kleiner maken.
Ik hoop dat dit helpt, in ieder geval voorlopig.

Actieve onderwerpen zijn alle topics waar in de laatste 7 dagen in gepost is. Deze optie stond uit maar heb ik inmiddels aangezet.

Had je nog andere vragen die onbeantwoord zijn?

Groet,
Ante
Bedankt voor de antwoorden.
Als ik google kom ik soms ook uit op oude pagina's bv als je intikt fossielen Balegem.
Je kunt dan niet alles zien omdat je dan moet aanloggen maar dat kan daar niet meer.
Blijkbaar kun je dus beter zoeken via deze site. Hopelijk past Google snel de links aan naar deze versie.
heb je een link voor z'n pagina. want alles zou moeten doorverwijzen namelijk.
als ik zoek naar "fossielen Balegem" en het resultaat van fossiel.net open wordt ik doorverwezen naar de juiste pagina op paleontica.org.



Gebruikersavatar
Perez
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 aug 2005, 18:47
Locatie: Westerlo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Re: Oude Link's werken niet meer

Bericht door Perez » 19 dec 2019, 12:14



antwerpmassive.be

Gebruikersavatar
Ante
Administrator
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mar 2018, 18:44
Has thanked: 18 times
Been thanked: 60 times
Re: Oude Link's werken niet meer

Bericht door Ante » 19 dec 2019, 17:34

Hoi Perez,
Deze links wijzen naar het oude forum, die zijn lastig aan te passen (als dat al mogelijk is) omdat we over zijn naar een nieuw forum systeem.
Hierbij is het wachten totdat Google zijn index bijgewerkt heeft.

Groet,
Ante



Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Re: Oude Link's werken niet meer

Bericht door alberto shark » 19 dec 2019, 19:01

ante schreef: 19 dec 2019, 11:06
alberto shark schreef: 19 dec 2019, 10:24
ante schreef: 19 dec 2019, 09:54

Ik zal eens kijken naar de kleine letters, dat moet aan te passen zijn lijkt me.
Tot die tijd kan je op je computer met de toetsenbord combinatie [CTRL]+[+] en [CTRL]+[-] tekst groter en kleiner maken.
Ik hoop dat dit helpt, in ieder geval voorlopig.

Actieve onderwerpen zijn alle topics waar in de laatste 7 dagen in gepost is. Deze optie stond uit maar heb ik inmiddels aangezet.

Had je nog andere vragen die onbeantwoord zijn?

Groet,
Ante
Bedankt voor de antwoorden.
Als ik google kom ik soms ook uit op oude pagina's bv als je intikt fossielen Balegem.
Je kunt dan niet alles zien omdat je dan moet aanloggen maar dat kan daar niet meer.
Blijkbaar kun je dus beter zoeken via deze site. Hopelijk past Google snel de links aan naar deze versie.
heb je een link voor z'n pagina. want alles zou moeten doorverwijzen namelijk.
als ik zoek naar "fossielen Balegem" en het resultaat van fossiel.net open wordt ik doorverwezen naar de juiste pagina op paleontica.org.
Klopt, werkt bij mij nu ook.



Gebruikersavatar
Ante
Administrator
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mar 2018, 18:44
Has thanked: 18 times
Been thanked: 60 times
Re: Oude Link's werken niet meer

Bericht door Ante » 19 dec 2019, 19:21

alberto shark schreef: 19 dec 2019, 19:01
ante schreef: 19 dec 2019, 11:06
alberto shark schreef: 19 dec 2019, 10:24

Bedankt voor de antwoorden.
Als ik google kom ik soms ook uit op oude pagina's bv als je intikt fossielen Balegem.
Je kunt dan niet alles zien omdat je dan moet aanloggen maar dat kan daar niet meer.
Blijkbaar kun je dus beter zoeken via deze site. Hopelijk past Google snel de links aan naar deze versie.
heb je een link voor z'n pagina. want alles zou moeten doorverwijzen namelijk.
als ik zoek naar "fossielen Balegem" en het resultaat van fossiel.net open wordt ik doorverwezen naar de juiste pagina op paleontica.org.
Klopt, werkt bij mij nu ook.
fijn om te horen :)



Gebruikersavatar
perfectjumpz
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 sep 2018, 12:03
Has thanked: 16 times
Been thanked: 58 times
Re: Oude Link's werken niet meer

Bericht door perfectjumpz » 19 dec 2019, 21:02

Ik zie dat het wel mogelijk is om de oude post: 'https://www.paleontica.org/forums/viewt ... icID=29808' te bekijken door middel van een bestaande link van het nieuwe forum te gebruiken. Bij het wijzigen van deze link: 'viewtopic.php?f=4&t=36485' en daarna het getal '36485' aan te passen naar '29808' wordt de pagina getoond die geen resultaat gaf: 'viewtopic.php?f=4&t=29808'.

Jelle



Gebruikersavatar
Ante
Administrator
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mar 2018, 18:44
Has thanked: 18 times
Been thanked: 60 times
Re: Oude Link's werken niet meer

Bericht door Ante » 19 dec 2019, 21:32

Helaas is het niet zo makkelijk als het lijkt.
die getallen worden dynamisch door het systeem toegekend en het oude systeem gebruikt andere nummers dan het nieuwe systeem.
Er is echter geen koppeling tussen die 2.

ik kan dus wel het oude topic vinden, maar het juiste nieuwe topic vinden is lastig.
Je zou dan bijvoorbeeld kunnen kijken of er een topic met de zelfde titel bestaat en dan aan te nemen dat het dat topic is.
maar dat geeft 0 garantie dat je dan ergens heen gestuurd wordt waar je ook heen gestuurd wil worden.

Daarom lijkt het mij beter maar een foutmelding te geven. Dan weet je in iedere geval dat het niet goed gaat.



stiek
Berichten: 1567
Lid geworden op: 10 feb 2007, 16:09
Been thanked: 12 times
Re: Oude Link's werken niet meer

Bericht door stiek » 20 dec 2019, 12:42

ante schreef: 19 dec 2019, 09:52
stiek schreef: 18 dec 2019, 19:50 Gewoon terug gaan naar het oude fossielnet, die was veel beter dan deze nieuwe versie,

Groeten Hans
de site zelf is niet veranderd dus ik neem aan dat je het forum bedoelt.
kan je ook aangeven wat er beter was aan de oude versie?
Al de veranderingen is niet goed voor mensen die moeite hebben met computers.
Veel staat er in het engels waar ik niets van begrijp. b.v. in een ander verslag staat het woord bugs.
Ik weet niet wat dat betekend. Hiernaast staat BBcode staat aan, img staat aan. flash staat uit, url staat aan etc.
weet niet wat er allemaal mee bedoeld word.
Ga terug naar de basis, en dat zijn de fossielen.

Groeten Hans


Hans

Gebruikersavatar
Ante
Administrator
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mar 2018, 18:44
Has thanked: 18 times
Been thanked: 60 times
Re: Oude Link's werken niet meer

Bericht door Ante » 20 dec 2019, 15:05

stiek schreef: 20 dec 2019, 12:42
ante schreef: 19 dec 2019, 09:52
stiek schreef: 18 dec 2019, 19:50 Gewoon terug gaan naar het oude fossielnet, die was veel beter dan deze nieuwe versie,

Groeten Hans
de site zelf is niet veranderd dus ik neem aan dat je het forum bedoelt.
kan je ook aangeven wat er beter was aan de oude versie?
Al de veranderingen is niet goed voor mensen die moeite hebben met computers.
Veel staat er in het engels waar ik niets van begrijp. b.v. in een ander verslag staat het woord bugs.
Ik weet niet wat dat betekend. Hiernaast staat BBcode staat aan, img staat aan. flash staat uit, url staat aan etc.
weet niet wat er allemaal mee bedoeld word.
Ga terug naar de basis, en dat zijn de fossielen.

Groeten Hans
Ik snap dat het allemaal even wennen zal zijn.
Het forum is nu vernieuwd zodat deze de komende jaren weer mee kan, verwacht daar dus geen grote veranderingen meer.
het woord 'bugs' is een Computer term voor een fout in het programma.
het oude forum bevatte veel van deze fouten. Ook zaten er fouten in die door kwaadwillenden misbruikt konden worden.
Het is de verantwoordelijkheid van ons om deze eruit te halen.
Wij hebben ervoor gekozen om eenmalig de het forum systeem te veranderen zodat we in 1 keer klaar zijn met heel veel problemen.
ook vroegen veel mensen om nieuwe functionaliteiten die dit systeem bied.
  • BBCodes zijn codes die je kan gebruiken voor tekst opmaak zoals tekst rood maken
  • IMG staat voor 'Images' ofwel afbeeldingen. Dit houd in dat je afbeeldingen kan toevoegen.
  • URL aan betekend dat je linkjes naar andere websites mag plaatsen.
ik hoop je hiermee wat meer duidelijkheid te hebben gegeven.
stel gerust meer vragen als je ze hebt.




Plaats reactie