Literatuur

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Jelte.
Senior Lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 22 jun 2022, 17:00
Has thanked: 185 times
Been thanked: 62 times
Literatuur

Bericht door Jelte. » 13 dec 2022, 16:19

Is het niet handig om op de website wat meer literatuur te zetten? Dat kan handig zijn voor het determineren van fossielen of voor je verzameling niet iedereen kan namelijk echt goeie literatuur vinden het is maar een ideetje en ben benieuwd wat jullie er van vinden



Gr Jelte :)



 
Gebruikersavatar
Jasper den Otter
Berichten: 643
Lid geworden op: 28 jul 2018, 16:11
Locatie: Noord-Holland
Has thanked: 98 times
Been thanked: 116 times
Contacteer:
Re: Literatuur

Bericht door Jasper den Otter » 13 dec 2022, 18:20

Vind ik prima, ik zal kijken of ik nog wat heb.


Fossielenverslaafd

Gebruikersavatar
Jasper den Otter
Berichten: 643
Lid geworden op: 28 jul 2018, 16:11
Locatie: Noord-Holland
Has thanked: 98 times
Been thanked: 116 times
Contacteer:
Re: Literatuur

Bericht door Jasper den Otter » 13 dec 2022, 18:29

Hisschien is het handig om een aparte plek te maken waar mensen digitale versies van boeken kunnen plaatsten, ik weet alleen niet of dit uitvoerbaar is i.v.b. hackers en virussen. Maar dit lijkt me iets voor later want er zijn ook nog andere problemen die opgelost moeten worden.


Fossielenverslaafd

Gebruikersavatar
Carboon
Berichten: 1405
Lid geworden op: 02 sep 2008, 19:10
Locatie: Haarlem
Has thanked: 285 times
Been thanked: 367 times
Re: Literatuur

Bericht door Carboon » 13 dec 2022, 21:06

Hoi,

Goed dat jullie serieus met literatuur aan de slag willen! Helaas is het niet zo eenvoudig om literatuur zomaar online te plaatsen. Niet in de laatste plaats omdat je het risico loopt copyrightregels te overtreden (denk niet dat het forum dat risico wil lopen). Gelukkig staat er al een en ander online. Hieronder een overzicht van wat mij bekende websites die ook voor jullie handig kunnen zijn. Voor recente literatuur kun je verder altijd nog proberen om in contact te treden met de auteur van het artikel. Dit kan rechtstreeks (via email) maar ook via online omgevingen zoals ResearchGate (https://www.researchgate.net).

Literatuur:

Geologische (en andere) kaarten: Overige: Vaak is het zoeken naar goede literatuur net zoveel een speurtocht als het zoeken naar de fossielen zelf. En dat kan leuk zijn! Mocht je op een bepaald moment een specifiek artikel zoeken, dan wil het nog wel eens helpen hier een berichtje te plaatsen, want veel forumleden zijn bereid om je te helpen waar ze kunnen. Zo heeft @Spongebob mij ooit heel lief een kopie gestuurd van K.M. Winckler "Hülsenfrüchte aus dem Oligozän: Die Grube Steinhardt bei Sobernheim", een artikel dat ik nergens kon vinden. Heb de envelop met Spongebob-sticker waar het in kwam ook nog steeds...

Succes met jullie zoektocht naar informatie!

Tim


Op zoek naar groen in het zwart.

Jelte.
Senior Lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 22 jun 2022, 17:00
Has thanked: 185 times
Been thanked: 62 times
Re: Literatuur

Bericht door Jelte. » 14 dec 2022, 18:17




Gebruikersavatar
Jasper den Otter
Berichten: 643
Lid geworden op: 28 jul 2018, 16:11
Locatie: Noord-Holland
Has thanked: 98 times
Been thanked: 116 times
Contacteer:
Re: Literatuur

Bericht door Jasper den Otter » 17 dec 2022, 23:54

Carboon schreef: 13 dec 2022, 21:06 Hoi,

Goed dat jullie serieus met literatuur aan de slag willen! Helaas is het niet zo eenvoudig om literatuur zomaar online te plaatsen. Niet in de laatste plaats omdat je het risico loopt copyrightregels te overtreden (denk niet dat het forum dat risico wil lopen). Gelukkig staat er al een en ander online. Hieronder een overzicht van wat mij bekende websites die ook voor jullie handig kunnen zijn. Voor recente literatuur kun je verder altijd nog proberen om in contact te treden met de auteur van het artikel. Dit kan rechtstreeks (via email) maar ook via online omgevingen zoals ResearchGate (https://www.researchgate.net).

Literatuur:

Geologische (en andere) kaarten: Overige: Vaak is het zoeken naar goede literatuur net zoveel een speurtocht als het zoeken naar de fossielen zelf. En dat kan leuk zijn! Mocht je op een bepaald moment een specifiek artikel zoeken, dan wil het nog wel eens helpen hier een berichtje te plaatsen, want veel forumleden zijn bereid om je te helpen waar ze kunnen. Zo heeft @Spongebob mij ooit heel lief een kopie gestuurd van K.M. Winckler "Hülsenfrüchte aus dem Oligozän: Die Grube Steinhardt bei Sobernheim", een artikel dat ik nergens kon vinden. Heb de envelop met Spongebob-sticker waar het in kwam ook nog steeds...

Succes met jullie zoektocht naar informatie!

Tim

Zou het misschien wat zijn om dit bericht bij Literatuur te plaatsen, en dat de moderators dan een speld op dat bericht plaatsen?

gr. Jasper


Fossielenverslaafd

Jelte.
Senior Lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 22 jun 2022, 17:00
Has thanked: 185 times
Been thanked: 62 times
Re: Literatuur

Bericht door Jelte. » 19 dec 2022, 15:17

Heb gezien dat er iets van gemaakt is is mooi geworden beheerders



Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1031
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 312 times
Been thanked: 203 times
Re: Literatuur

Bericht door Max pijpelink » 19 dec 2022, 16:38

Ik zal er ook nog wat literatuur bij doen over de meeste visfossielen die bekend zijn uit belgie( en dus ook voor Nederland vaak gelden)

Maar hiervoor heb ik waarschijnlijk pas in de vakantie tijd.


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Jelte.
Senior Lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 22 jun 2022, 17:00
Has thanked: 185 times
Been thanked: 62 times
Re: Literatuur

Bericht door Jelte. » 19 dec 2022, 17:08




Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1031
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 312 times
Been thanked: 203 times
Re: Literatuur

Bericht door Max pijpelink » 19 dec 2022, 18:41

Jelte. schreef: 19 dec 2022, 17:08 https://natuurtijdschriften.nl/pub/6706 ... 003002.pdf Bedoel je deze?
nee, ik zal ze over een weekje erop zetten. zijn wel oude artikelen van ongeveer 100 jaar oud.


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max


Plaats reactie