echt of niet echt, that's the....
echt of niet echt, that's the....

Deze foto is niet door mij genomen,het stuk moet op de beurs van"St Marie aux Mines"hebben gestaan,zal wel een aardige duit hebben gekost maar is dit echt of vals,
Kenners zien of de fossielen in eenzelfde tijdvak horen,van dezelfde vindplaats kunnen komen.
Hoe weten wij of dit echt of bedrog is?
Ik ben van mening dat dit stuk nep is omdat;
1) De amonieten niet in een plat vlak liggen(al staat de steen recht)
2) Het te mooi is om echt te zin.
Theo
Antw: echt of niet echt, that's the....
Lijkt me in elk geval een compositie. Of de ammonieten echt of een "cast" zijn, is moeilijk te zien. Zou wel eens willen weten wat er op dat briefje staat.
De senioribus nil nisi bene
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:

De compositie is m.i. verdacht. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar vaak zie je inderdaad dat fossielen hetzij in hetzelfde vlak liggen, of dat er een zekere interactie is tussen de fossielen (zie voorbeeld hierboven van een assemblage die tegen een grote ammoniet is gespoeld - foto ook niet van mij).
Jouw foto doet me denken aan de pizza's die ik in Marokko ben tegengekomen:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 6685#61918
[Bewerkt door Frederik op 09-07-2010 om 09:46 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
100% vals.Het is door een fima gemaakt.Die maken alles na wat er maar te vinden is.Ze zeggen het ook.Een voorbeeltje.Een flink uit de kluiten gewassen Carcaredontand 20 euro.Ik durf u zeggen geweldig goed nagebootst.Dagelijks komen er ook scholen op bezoek,elke kleine mag dan zijn eigen dinotand maken en kleuren.
Theo
ik denk de eerste foto fake
en de tweede twijfel ik er is precies een beetje schade dat maak het misschien echt.
grtz marnick
en de tweede twijfel ik er is precies een beetje schade dat maak het misschien echt.
grtz marnick
ik denk de eerste foto fake
grtz marnick
grtz marnick