Tand of klauw

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
marijedevos
Tand of klauw

Bericht door marijedevos » 03 aug 2010, 02:31

Afbeelding

Wie kan deze tand of klauw determineren? Gevonden in juli 2010 in St. Vincent sur Jard in Frankrijk. Afmeting van object binnen de steen van links tot rechts op foto is 8 cm.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Tand of klauw

Bericht door Frederik » 03 aug 2010, 09:07

Afbeelding

In ieder geval al geen tand of klauw. Ik weet niet of het kan, maar wat detailfoto's zouden welkom zijn.

Zie je op het stuk structuren zoals in de foto hierboven?

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

marijedevos

Bericht door marijedevos » 03 aug 2010, 10:45

Die structuren zitten er niet in. Ik zal proberen detailfoto's te maken en deze plaatsen.

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 03 aug 2010, 16:50

dit is gewoon een stukje van een amoniet,zoals er daar op de stranden honderden liggen, helemaal afgesleten door de branding.
St. Vincent sur Jard is bovendien jura gesteente met een marine afzetting.
Bij je volgend bezoekje aan St. Vincent eens het "Centre Prehistorique du CAIRN" (St.Hilaire-la-Foret)bezoeken en het schelpenmuseum, in de haven van "Les Sables d' Olonne"schuin tegenover het visverkoop halletje.
Een fietstocht langs de hunebedden is ook een aanrader,zeer rustgevend,weg van alle drukte,op wegeltjes die amper gebruikt worden.Koop je in de supermarkt wel een geografische kaart(stafkaart 1328 OT) zodat je niet verdwaald.

Theo

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times
Antw: Antw: Tand of klauw

Bericht door masteroffossiles » 03 aug 2010, 17:09

Theo schreef:

Een fietstocht langs de hunebedden is ook een aanrader,zeer rustgevend,weg van alle drukte,op wegeltjes die amper gebruikt worden.Koop je in de supermarkt wel een geografische kaart(stafkaart 1328 OT) zodat je niet verdwaald.
eigenlijk zijn het Dolmen, bij Hunebedden zit de ingang op een andere plaats dan bij een Dolmen (typ maar eens bij wikipedia hunebed in;))

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 03 aug 2010, 21:02

Zal wel een verschil zijn maar het eerste het beste dat ik op google open geeft me dit

"Volgens Van Dale is een dolmen een Frans megalithisch bouwwerk, en een hunebed een Nederlands-Deens megalithisch bouwwerk. In de Nederlandstalige wetenschappelijke literatuur komt men beide termen tegen."

In het "Centre de la Préhistoire" noemen zij hun "ding" "tumulus"

‎

Theo

Carcharias
Contacteer:
Antw: Antw: Tand of klauw

Bericht door Carcharias » 04 aug 2010, 17:56

Theo schreef:
Zal wel een verschil zijn maar het eerste het beste dat ik op google open geeft me dit

"Volgens Van Dale is een dolmen een Frans megalithisch bouwwerk, en een hunebed een Nederlands-Deens megalithisch bouwwerk. In de Nederlandstalige wetenschappelijke literatuur komt men beide termen tegen."

In het "Centre de la Préhistoire" noemen zij hun "ding" "tumulus"

‎
En een Tumulus is weer een grafheuvel. Weer iets anders dus ;) Maargoed, ik denk dat we zo een beetje van het topic afdwalen.

Mvg, Robbin

[Bewerkt door Carcharias op 04-08-2010 om 16:56 NL]

Luctor et Emergo

Gesloten