Indeling determinatie forum Kenozoicum/Mesosoicum/Paleozoicum
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Indeling determinatie forum Kenozoicum/Mesosoicum/Paleozoicum
Klopt helemaal.tandenzoeker schreef:
Dit is eigenlijk het gevolg van een veel fundamenteler probleem op dit forum; slecht gekozen titels van threads. Vaak luidt een titel niet meer dan "Help" of "Tandje" of ... Zeer irritant, inderdaad. Terwijl er in de forumregels toch duidelijk staat te kiezen voor een duidelijke titel. Misschien bij deze een oproep naar de beheerders om een tijdje streng(er) toe te zien op de titels van threads? Slechte titel ---> thread deleten? Of blokkeren? Of ...
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Antw: Indeling determinatie forum Kenozoicum/Mesosoicum/Paleozoicum
Ik pleit dus voor de indeling voor/na krijt indeling om juist dit "fundamententele" probleem op te lossen, Het zou de plaatser van een bericht als het ware "dwingen" zijn vondst meer te specificeren, en zal het dus voor iedereen mogelijk zijn gerichter te zoeken. Een andere optie zou zijn om bij nieuwe berichten op het forum een box te maken waarin een tijdperk kan worden gezet (deze kan dan automatisch bij de titel gevoegd worden). Hoewel de "plaatsers" dit ook zelf zouden kunnen doen, denk ik dat dit in de praktijk niet zal gebeuren. Nog een andere optie zou zijn dit punt op te nemen in de het forum reglement. In beide bovengenoemde gevallen zouden de titels er als volgt uit komen te zien: Pleistoceen Haaientand (Dit idee is al eerder geopperd door Stijnboy9) Maar het punt is (en ik denk dat iedereen het hiermee eens is) dat wat er ook gedaan word om de threads beter gespeicficeerd te krijgen, alleen maar zal bijdragen aan het gebruiks gemak/plezier van dit forum.tandenzoeker schreef:Dit is eigenlijk het gevolg van een veel fundamenteler probleem op dit forum; slecht gekozen titels van threads. Vaak luidt een titel niet meer dan "Help" of "Tandje" of ... Zeer irritant, inderdaad. Terwijl er in de forumregels toch duidelijk staat te kiezen voor een duidelijke titel. Misschien bij deze een oproep naar de beheerders om een tijdje streng(er) toe te zien op de titels van threads? Slechte titel ---> thread deleten? Of blokkeren? Of ...hamilcar schreef: (...) Want zelfs als ik de zoekoptie gebruik vind je een groot aantal artikelen niet, om de doodeenvoudige reden dat deze geen enkele verwijzing naar een tijdperk bevatten. Dit geld in het bijzonder voor de identificatie verzoeken, waarbij vaak wel een vindplaats is vermeld (...)
Het verder indelen van het forum gaat het probleem van slechte titels niet oplossen. Je zal nog steeds problemen hebben de verschillende threads te filteren ...
[Bewerkt door tandenzoeker op 13-09-2010 om 22:05 NL]
[Bewerkt door Hamilcar op 14-09-2010 om 18:09 NL]
[Bewerkt door Hamilcar op 14-09-2010 om 18:11 NL]
Nec Fasces Nec Opes Sola Artis Sceptra Perennant
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Antw: Antw: Indeling determinatie forum Kenozoicum/Mesosoicum/Paleozoicum
Dit punt mààkt al deel uit van het forumreglement: "Berichten dienen te worden voorzien van een zinvolle titel, dit is vooral belangrijk in het "determinatie" - onderdeel. Geef een dus niet de titel "wat is dit?", wel bijvoorbeeld "Ammoniet uit Dotternhausen"." Dit staat zo in het reglement. Het is dus aan de gebruikers van dit forum en niet aan de beheerders ervan om structuur te brengen in titels van threads! Ik lees al een tijdje geen threads meer met een waardeloze titel. Misschien moeten we dit met z'n allen maar gaan doen (wéét ik, klinkt een beetje overdreven, maar wil aanzetten tot discussie...). Of enkel één reactie met verwijzing naar deze specifieke forumregel?hamilcar schreef:
Ik pleit dus voor de indeling voor/na krijt indeling om juist dit "fundamententele" probleem op te lossen, Het zou de plaatser van een bericht als het ware "dwingen" zijn vondst meer te specificeren, en zal het dus voor iedereen mogelijk zijn gerichter te zoeken. Een andere optie zou zijn om bij nieuwe berichten op het forum een box te maken waarin een tijdperk kan worden gezet (deze kan dan automatisch bij de titel gevoegd worden). Hoewel de "plaatsers" dit ook zelf zouden kunnen doen, denk ik dat dit in de praktijk niet zal gebeuren. Nog een andere optie zou zijn dit punt op te nemen in de het forum reglement. In beide bovengenoemde gevallen zouden de titels er als volgt uit komen te zien: Pleistoceen Haaientand (Dit idee is al eerder geopperd door Stijnboy9) Maar het punt is (en ik denk dat iedereen het hiermee eens is) dat wat er ook gedaan word om de threads beter gespeicficeerd te krijgen, alleen maar zal bijdragen aan het gebruiks gemak/plezier van dit forum.
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Indeling determinatie forum Kenozoicum/Mesosoicum/Paleozoicum
Wat ik bedoel met specifieke aanduiding in de forum regels betreft hier de aanduiding van een bepaald tijdperk, dit zou dus een uitbreiding zijn op al bestaande forum regel.tandenzoeker schreef:Dit punt mààkt al deel uit van het forumreglement: "Berichten dienen te worden voorzien van een zinvolle titel, dit is vooral belangrijk in het "determinatie" - onderdeel. Geef een dus niet de titel "wat is dit?", wel bijvoorbeeld "Ammoniet uit Dotternhausen"." Dit staat zo in het reglement. Het is dus aan de gebruikers van dit forum en niet aan de beheerders ervan om structuur te brengen in titels van threads! Ik lees al een tijdje geen threads meer met een waardeloze titel. Misschien moeten we dit met z'n allen maar gaan doen (wéét ik, klinkt een beetje overdreven, maar wil aanzetten tot discussie...). Of enkel één reactie met verwijzing naar deze specifieke forumregel?hamilcar schreef:
Ik pleit dus voor de indeling voor/na krijt indeling om juist dit "fundamententele" probleem op te lossen, Het zou de plaatser van een bericht als het ware "dwingen" zijn vondst meer te specificeren, en zal het dus voor iedereen mogelijk zijn gerichter te zoeken. Een andere optie zou zijn om bij nieuwe berichten op het forum een box te maken waarin een tijdperk kan worden gezet (deze kan dan automatisch bij de titel gevoegd worden). Hoewel de "plaatsers" dit ook zelf zouden kunnen doen, denk ik dat dit in de praktijk niet zal gebeuren. Nog een andere optie zou zijn dit punt op te nemen in de het forum reglement. In beide bovengenoemde gevallen zouden de titels er als volgt uit komen te zien: Pleistoceen Haaientand (Dit idee is al eerder geopperd door Stijnboy9) Maar het punt is (en ik denk dat iedereen het hiermee eens is) dat wat er ook gedaan word om de threads beter gespeicficeerd te krijgen, alleen maar zal bijdragen aan het gebruiks gemak/plezier van dit forum.
Dus dat de titels (zoals stijnboy9 al eerder heeft geopperd) en dus standaard zo uitzien "PLEISTOCEEN Haaientand ID"
Verder ben ik met je eens dat het goed is aan te zetten tot discussie, maar ben ik ertegen berichten te negeren. Het is misschien wel een goed idee om in zo'n geval de plaatser om een naamswijziging te vragen. Toch blijf ik erbij dat misschien goed zou zijn de forum regels op dit punt uit te breiden, of op een andere manier (verdere indeling) de threads meer te specificeren (want daar zijn we het over eens neem ik aan). En ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat het forum hiervan gebruikersvriendelijker zal worden.
Groet,
Hamilcar
[Bewerkt door Hamilcar op 14-09-2010 om 21:17 NL]
[Bewerkt door Hamilcar op 14-09-2010 om 21:19 NL]
- tandenzoeker
Antw: Indeling determinatie forum Kenozoicum/Mesosoicum/Paleozoicum
Waarom nieuwe regels (die waarschijnlik evenmin zullen nageleefd worden) als, volgens mij althans, dit probleem kan verholpen worden door het naleven van de huidige regels?
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
Antw: Antw: Indeling determinatie forum Kenozoicum/Mesosoicum/Paleozoicum
Ik denk dat ik het wat dat betreft met je eens ben en dat we misschien het beste het volgende kunnen doen om de threads te verduidelijken.tandenzoeker schreef:
Waarom nieuwe regels (die waarschijnlik evenmin zullen nageleefd worden) als, volgens mij althans, dit probleem kan verholpen worden door het naleven van de huidige regels?
Een beter uitvoerbaar idee is dat wij gewoon onze determinatie berichten op deze manier gaan plaatsen(bijv PLEISTOCEEN haaientand id, zodat in iedergeval de threads die gepost worden door de mensen die dit artikel hebben gelezen overzichtelijk zijn en mocht dit dan inderdaad het forum verduidelijken dan zullen andere leden dit vanzelf overnemen.
Groet,
Hamilcar
[Bewerkt door Hamilcar op 14-09-2010 om 21:21 NL]
- tandenzoeker
prachtig initiatief! Ik hoop, samen met jou, dat alle forumgebruikers deze thread lezen. Was maar iedere gebruiker begaan met de bruikbaarheid van dit forum...
Ik ben blij dat we het daar in iedergeval over eenszijn. Dus hierbij nogmaals een oproep aan iedereen die dit lees plaats alstublief je determinatie forum berichten als volg: (TIJDPERK)(soort vondst) bijv "PLEISTOCEEN haaientand determinatie verzoek"
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Hamilcar,
Bedankt voor dit constructief meedenken.
Bedankt voor dit constructief meedenken.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)