Leoden anceps

Alles over onderzoek, artikelen, nieuwsberichten.
Gesloten
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Leoden anceps

Bericht door Maarten » 10 aug 2005, 12:35

Er staat een artikel over mosasauriers uit Marokko op stapel (planning begin volgend jaar). Hierin zeker ook info over leioden anceps. Wordt geschreven door paleontologen verbonden aan Natuurkistorisch museum Maastricht, even wachten dus.....

Verder beestje leefde in Marokko in het Laat-krijt, werd ongeveer 10-12 meter. Verreweg de algemeenste mosasaurus , leefde van vis en andere (kleinere) mosasauriers maar zal ammonieten ook niet hebben versmaad. Is een typische vertegenwoordiger van de famillie.

Beetje geholpen?


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

 
Gebruikersavatar
ziepe
Berichten: 1326
Lid geworden op: 20 mar 2005, 22:06
Been thanked: 4 times
Antw: Leoden anceps

Bericht door ziepe » 10 aug 2005, 12:43

Jazeker.

Ziepe en zijn Mosa danken u :-)



The earth has music for those who listen.

Peter F.
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 jul 2005, 16:18
Antw: Leoden anceps

Bericht door Peter F. » 10 aug 2005, 13:40

Ik zit ook vol spanning op het artikel te wachten! Ik heb verschillende soorten mosasaurussen uit Marokko, maar eentje kom ik niet helemaal uit. Het gaat om vrij grote tanden die op Leiodon lijken, maar ze hebben een kartelrand. Het zijn zowieso wel Mosasaurustanden.

Misschien dat jij me daar iets meer over kunt vertellen Maarten?

Groeten,
Peter



Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: Leoden anceps

Bericht door Maarten » 10 aug 2005, 13:52

Peter F. schreef:
Ik zit ook vol spanning op het artikel te wachten! Ik heb verschillende soorten mosasaurussen uit Marokko, maar eentje kom ik niet helemaal uit. Het gaat om vrij grote tanden die op Leiodon lijken, maar ze hebben een kartelrand. Het zijn zowieso wel Mosasaurustanden.

Misschien dat jij me daar iets meer over kunt vertellen Maarten?

Groeten,
Peter
Peter,

Mosatanden vind je met en zonder kartel, dat helpt dus niets. Leioden heeft geen facetten op de kroon. Beaugei is driehoekig en heeft facetten op de kroon. Prognathodon is robuust en rond. Als je me mailt kan ik je foto\'s sturen met id. We komen er samen wel uit!

Veel groeten, Maarten


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Hieronymus
Berichten: 1597
Lid geworden op: 19 mei 2005, 21:38
Contacteer:
Antw: Leoden anceps

Bericht door Hieronymus » 14 aug 2005, 21:45

ik heb thuis ook een mosasaurus tand maar ik weet niet goed welke, op het papiertje stond mosasaurus hoffmani maar is dit wel een echt soort, of is dit de verzamlnaam(komt uit marokko, ik zal de foto later doorsturen)


Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com


Gesloten