hoe mosasaurussen determineren
Antw: Antw: hoe mosasaurussen determineren
dolf schreef:
Zou Raf\'s linkertand misschien ook een Mosasaurus Hoffmanni kunnen zijn? Hoe ziet de dwarsdoorsnede er uit? Vergelijk deze tand, boven-Maastrichtien, gevonden bij de verbreding van het Albertkanaal (gefotografeerd van de top naar de wortel). Volgens mij een kiemtandje van een Hoffmanni, met twee snijvlakken.
Zou ik wat meer willen zien,
Dolf wil je mij mailen, ik heb wat vragen over je prachtoige mosatanden!
Maarten
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
Antw: hoe mosasaurussen determineren

Hoi Allemaal,
Mijn eerste tandje en ik vind em eerlijk gezegd zelf nogal op die Platecarpus lijken... of hoffmani maar dan klein want is namelijk maar een 22mm.
Overigens niet gevonden hoor maar gewoon gekocht.
Groeten Jeroen
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
Nee, daarvoor zitten er te weinig strepen op (kijk even bij mijn platecarpus). Het kan halisaurus spec. zijn, maar dan moet ik andere foto zien.!Jeroen schreef:
Hoi Allemaal,
Mijn eerste tandje en ik vind em eerlijk gezegd zelf nogal op die Platecarpus lijken... of hoffmani maar dan klein want is namelijk maar een 22mm.
Overigens niet gevonden hoor maar gewoon gekocht.
Groeten Jeroen
Maarten
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
Antw: hoe mosasaurussen determineren

Hoi Maarten,
dit is het plaatje wat ik kan scannen van de achterzijde. Er zitten geen lijnen op zoals de platecarpus, maar van de halisaurus heb ik geen plaatje..
J
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
Jeroen schreef:
Hoi Maarten,
dit is het plaatje wat ik kan scannen van de achterzijde. Er zitten geen lijnen op zoals de platecarpus, maar van de halisaurus heb ik geen plaatje..
Beste Jeroen,
Het is een Leioden anceps.
Vr. groet, Maarten
J