Vervolg klein quizje
Vervolg klein quizje
Hallo allemaal,
Omdat ik het laatste quizje van Rene gewonnen had ga ik ook een nieuw quizje opstarten.
De prijs is niet echt groot maar gezien de vele berichten en foto's van kleine tanden die door de aldi microscopen zijn ontstaan ga ik een aantal Egem tandjes en wat andere dingetjes met deze quiz als prijs weg geven succes.
Hier komen de opgaven.
Op de eerste foto staat het quiz vragen onderwerp en op de andere twee foto's de prijs.
Ik heb een klein deel van een tand uit mijn verzameling op de foto gezet.
Om welke soort gaat het hier.(kleine hint hij zwemt nog steeds rond).
Hoe groot/klein is deze tand;)
En in welk land is hij gevonden.
Na de kerst dagen komt het antwoord zodat iedereen ruim de tijd heeft om mee te doen.
Groetjes Erik
E.J.
Antw: Vervolg klein quizje
Theo schreef:
'k Ben wel een beetje jaloers op René,als wij(de meesten) een onderwerp aansnijden zijn er een paar reacties,Rene geeft een tandje weg en er zijn twee volle pagina's die vol gepend worden.'k Vraag mij af wat René meer heeft dan ik...,en zeg mij nu niet ...tanden.(lol)
Ik heb de allereerste gewonnen en't was fantastisch.Toen was nog wel de ongeschreven wet dat de winnaar de volgende quiz met de daaraan verbonden prijs deed.Ik stel voor dat het weer zo zou moeten zodat iedereen zonder schroom kan meedoen
Zie hier wat er word bedoeld.
Is de prijs niet mooi genoeg of is misschien de vraag wat te moeilijk.
Ik zit er over te denken om dit forum maar niet meer te bezoeken.
Als er een grote meg weg te geven is krijg je de eerste twee uur al een bladzijde vol maar de tandjes moeten niet te klein zijn want dan hoor je niks.
Als je nou een hoop centen moet inzetten om mee te doen dan kan ik het begrijpen maar het kost helemaal niets.
Erik

E.J.
Oja en zeg nu niet dat iedereen naar Harrelbeke is want dit topic was toch zeker al meer dan 40 maal gelezen.
E.J.
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Ik vind de vraag veel te moelijk de prijs is wel goed.
Ik zat te denken aan een tand van een hondshaai of zo. Maar kan nergens vinden hoe groot die tand is. En in welk land heb je hem gevonden er zijn meer dan 200 landen dus ja!!! waar zal het zijn??? en moet die tand dan op de mm nauwkeurig worden gezegt???
Ik vind deze vraag veel te moeilijk
Ik zat te denken aan een tand van een hondshaai of zo. Maar kan nergens vinden hoe groot die tand is. En in welk land heb je hem gevonden er zijn meer dan 200 landen dus ja!!! waar zal het zijn??? en moet die tand dan op de mm nauwkeurig worden gezegt???
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
- 0dinofthenorth
Antw: Antw: Vervolg klein quizje
Yes, too difficult, even for the best fossil experts. I have no idea.jordyvanderbeek wrote:
Ik vind de vraag veel te moelijk de prijs is wel goed.
Kijk dat is nu een duidelijk antwoord waar ik wat mee kan.
Ik zal jullie wat meer op weg helpen als je weet dat de tand groter is dan 4 centimeter en dat hij in een moeilijk terrein gevonden is erg heet overdag en koud in de nacht moet het toch wel lukken en de maat van de tand komt niet op de millimeter dat ligt er maar net aan hoeveel antwoorden er dicht in de buurt liggen.
om een winnaar te kiezen.
Groetjes Erik.
Ik zal jullie wat meer op weg helpen als je weet dat de tand groter is dan 4 centimeter en dat hij in een moeilijk terrein gevonden is erg heet overdag en koud in de nacht moet het toch wel lukken en de maat van de tand komt niet op de millimeter dat ligt er maar net aan hoeveel antwoorden er dicht in de buurt liggen.
om een winnaar te kiezen.
Groetjes Erik.
E.J.
Ik vind de vraag ook erg moeilijk, maar dat ligt aan mijn bescheiden kennis van tandjes. De prijs daarentegen vind ik erg de moeite waard (ik heb nog helemaal niks uit Egem en ik vind minitandjes best leuk), dus ik zal ook een gokje wagen.
Ik denk aan een Hemipristis tandje, maar omdat hij nu nog rond moet zwemmen denk ik aan H. elongatus (of er fossielen van bestaan... ???). De vindplaats is denk ik een woestijn (door jouw tip
), ik denk Chili. De lengte van de tand gok ik op 5cm.
Of ik hier überhaupt mee in de buurt kom heb ik geen idee, ik ben benieuwd naar het antwoord.
Een lastige, maar leuke quiz naar mijn mening!
Groeten,
Bram
Ik denk aan een Hemipristis tandje, maar omdat hij nu nog rond moet zwemmen denk ik aan H. elongatus (of er fossielen van bestaan... ???). De vindplaats is denk ik een woestijn (door jouw tip

Of ik hier überhaupt mee in de buurt kom heb ik geen idee, ik ben benieuwd naar het antwoord.
Een lastige, maar leuke quiz naar mijn mening!
Groeten,
Bram
Nou laat ik ook eens meedoen weer.
C. carcharias
Lengte: 5,5cm
Vindplaats: USA
C. carcharias
Lengte: 5,5cm
Vindplaats: USA
'Just Pick It!'
- 0dinofthenorth