Miste Gruis/Zand/Modder

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
sola
Antw: Miste Gruis/Zand/Modder

Bericht door sola » 20 dec 2010, 10:03

Hallo Pearl,

Las je bericht en de antwoorden vanmorgen pas. Leuke actie en snel verdeelt.

Ik heb nog wat van Colin liggen om uit te determineren. Leuk werk dat uitzoeken van dat minispul. Mocht iemand nog wat over hebben dan houd ik me ook aanbevolen!

groet, Anno

romi113

Bericht door romi113 » 20 dec 2010, 10:59

Hoi Pearl,

Alvast heel erg bedankt. Ik ben benieuwd of we hier nog wat foraminiferen in kunnen vinden. Ik ben nl van plan hier wat meer mee bezig te gaan. Ik vind dat kleine spul erg leuk.

groetjes Robert en Mirjam

Groningse afdeling van de Brabantse Bende

Bram

Bericht door Bram » 20 dec 2010, 12:15

Hallo Adri,

Ook namens mij hartelijk bedankt. Ik overwoog al een tijdje ook Miste gruis te proberen te bemachtigen, was net van plan hier een oproep te doen, en daar stond jouw aanbod!

@ Robert en Mirjam,

Ik hoop ook op onder andere foraminiferen, ik vind het namelijk erg leuke en interessante fossieltjes. Kenden jullie deze website al: www.foraminifera.eu? Als je er met determineren niet uitkomt, dan kan je de eigenaar van de website mailen, die is erg vriendelijk en helpt je graag op de goede weg.

Groeten,
Bram

[Bewerkt door Bram op 20-12-2010 om 12:29 NL]

Colin
Contacteer:
Antw: Antw: Miste Gruis/Zand/Modder

Bericht door Colin » 20 dec 2010, 13:04

sola schreef:
Hallo Pearl,

Las je bericht en de antwoorden vanmorgen pas. Leuke actie en snel verdeelt.

Ik heb nog wat van Colin liggen om uit te determineren. Leuk werk dat uitzoeken van dat minispul. Mocht iemand nog wat over hebben dan houd ik me ook aanbevolen!

groet, Anno
Anno, heb je inmiddels het boek kunnen bemachtigen? Je kan mij natuurlijk altijd mailen voor hulp bij determinatie. Iedereen mag dat overigens haha. Ben benieuwd hoe ver je al bent gevorderd! Moet niet zo moeilijk zijn ;) (ik kan namelijk enkel algemene soorten missen hier en daar. De meer bijzondere soorten zijn belangrijk voor algehele fauna diversiteit en de telling daarvan. Deze gaan dus af en toe onder gecontroleerde omstandigheden op bezoek haha.)

Nogmaals dank aan Adri voor deze mooie giften. Wat ik nog even vergat te vragen. Welke datum kent dit materiaal precies? Dat vind ik namelijk altijd wel prettig om te weten en is beter voor de gehele documentatie die ook op naam komt (in dit geval van jou Adri). Misschien ook leuk dat iedereen die wat krijg zijn/haar bevinden even op het forum plaatst. En anders doormaild. Want ik zou graag willen weten wat deze 1,4 + 0.5 kg in totaliteit aan soorten diversiteit oplevert. Ter vergelijking met andere data.

[Bewerkt door Colin op 20-12-2010 om 13:15 NL]

'Just Pick It!'

Bram

Bericht door Bram » 20 dec 2010, 13:14

Hallo Colin,

Natuurlijk wil ik je mailen wat ik vind (waarschijnlijk ook met verzoek om determinatie ;)), het zal alleen wel een tijd duren, want residu uitzoeken doe ik heel langzaam om niks te missen. Ik heb ook al wat zitten googlen, om ervoor te zorgen dat ik straks wat meer dan 'Mioceen' kan invullen in de database, maar het is zoals gewoonlijk weer ingewikkelder dan het op het eerste gezicht lijkt. Zie deze PDF: http://www.repository.naturalis.nl/document/148798. Ik hoop dat je aan de hand van de datum wat meer kunt zeggen over de exacte laag waar het materiaal vandaan komt?

Groeten,
Bram

pearl
Been thanked: 1 time

Bericht door pearl » 20 dec 2010, 15:09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo Colin, Ik vond nog fotos van Miste, en de datum is volgens die fotos 28-09-2003.
Van welke laag geen idee, je zien mij op de middelste foto zitten zeven;)
Ik heb op het eind van de dag nog kratten met ongezeefd spul meegenomen en dat ben ik thuis gaan zeven. Het zand/gruis heb ik dus bewaard. Er staat in de tuin trouwens ook nog ergens een krat met materiaal dat nog gezeefd moet worden. Als ik later groot ben en tijd hiervoor heb. Op de fotos staat Robert(fossielenzoeker) trouwens ook en die heeft zijn spullen beter op orde dan ik dus die weet misschien meer over de lagen etc.
Ik hoop maar dat jullie er wat in vinden....
gr
pearl:)

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Bram

Bericht door Bram » 20 dec 2010, 15:19

Hallo Adri,

Bedankt, volgens de website van de WTKG was het in september 2003 de Laag van Miste: http://wtkg.org/impressies4.htm.

Groeten,
Bram

Colin
Contacteer:

Bericht door Colin » 20 dec 2010, 17:31

Leuke foto's Adri! Vind je vast niet erg dat ik die stiekem kopieer voor mijn documentatie. Vind ik namelijk erg leuk.

Wanneer men spreekt over het Mioceen van "Miste", is de laag altijd de laag van Miste. Deze behoort tot de afzetting van Aalten. Er zijn bij mijn weten 2 afzonderlijke locatie gebruikt. Locatie Berenschot en locatie Brenthouwer. Ik wilde vooral graag het jaar van de ontsluiting weten en dat is nu duidelijk :D. Dank!

Uiteraard zie ik je mailtjes graag tegemoet tegen die tijd Bram. Volgens mij kan jij mij weer van dienst zijn met fora's dus dat belooft een vruchtbare samenwerking :D.

[Bewerkt door Colin op 20-12-2010 om 17:33 NL]

'Just Pick It!'

pearl
Been thanked: 1 time

Bericht door pearl » 20 dec 2010, 18:32

Hallo Luitjes, Het Gruis is de deur uit. Ik ben vergeten mijn naam op de envelop te zetten maar als er een zak zwart/grijs/groenig spul in je brievenbus aankomt komt dat van mij;)
Kijk maar op de envelop wat de porto was en doneer dat geld maar aan een goed doel zoals kika. Ik hoef er niets voor terug want dan ruimt het hier nog niet op en ik zoek toch ook liever zelf mijn fossieltjes.
Veel plezier ermee. En nogmaals ik hoop voor jullie dat er wat leuks inzit.
Anno ik heb nog iets achtergehouden dus als je mij je adres mailt komt er nog wat je kant op.
Colin je mag die fotos rustig gebruiken hoor!!
gr
pearl:)

[Bewerkt door pearl op 20-12-2010 om 18:33 NL]

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

sola

Bericht door sola » 20 dec 2010, 20:07

@Adri:
Je hebt mail

@Colin:
Het boek heb ik ondertussen in PDF-vorm gekregen en in boekvorm uitgedraaid. Hier ga ik een heel eind mee komen. Ik had alleen geen bakjes meer om ze in te doen. Het werd dus een beetje een zooitje. Vrijdag ben ik jarig en krijg ik als het goed is mijn bij Bodemschat zelf bestelde opbergdoosjes. Dan kan ik in de kerstvakantie mooi beginnen met determineren (waar je uiteraard het resultaat van krijgt).

groet, Anno

Gesloten