Handig voor liefhebbers van haaientanden
Antw: Antw: Handig voor liefhebbers van haaientanden
Dit zijn zomaar geen tikfouten, maar fouten op de naamgeving. Dit moet altijd zo correct mogelijk zijn.Casper schreef:
Ik denk niet dat we op de tikfouten moeten letten.Groeten, Casper
Antw: Handig voor liefhebbers van haaientanden
ja de namen moetne goed zijn ,maar daar bestaat vaak ook discussie over
toch?
ik zou het eens aankaarten bij johan hij heeft vast wel antwoorden of hij kan het veranderen
toch?
ik zou het eens aankaarten bij johan hij heeft vast wel antwoorden of hij kan het veranderen
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
Johan weet dit zelf wel. Niet hij, maar iemand die niet met fossielen bezig is, heeft die namen op de website gezet. Daardoor zijn er wat foutjes ingeslopen, wat te begrijpen is. Een groot deel daarvan zijn ondertussen reeds gecorrigeerd.nijntje schreef:
ja de namen moetne goed zijn ,maar daar bestaat vaak ook discussie over
toch? ik zou het eens aankaarten bij johan hij heeft vast wel antwoorden of hij kan het veranderen
- Supergraver
Nou ik zal wel weer commentaar krijgen.....
Gewoon een fantastische site, niks mis mee. Enne die spelfouten, daar gaat het niet om, want wie vallen daar weer over...... juist ja de mensen met de zeer grote \'haaientanden-Know-how\'.
Het is altijd,: \'heel mooi, MAAR......!!!\'
Spelfouten zijn spelfouten, die maakt iedereen en de \'verkeerde benamingen\' zijn al heel lang in omloop. Sterker nog de betstaande benamingen zullen nogwel eens in de toekomst heen en weer veranderen.
Bijv. Carcharocles versus Carcharodon, Odontaspis versus Carcharias
Ik neem aan dat de kenners precies weten om welke soort het gaat op de site van Johan, dus waar maak je je druk over. Geniet gewoon van deze fantastische site!

Gr
Martijn
Gewoon een fantastische site, niks mis mee. Enne die spelfouten, daar gaat het niet om, want wie vallen daar weer over...... juist ja de mensen met de zeer grote \'haaientanden-Know-how\'.
Spelfouten zijn spelfouten, die maakt iedereen en de \'verkeerde benamingen\' zijn al heel lang in omloop. Sterker nog de betstaande benamingen zullen nogwel eens in de toekomst heen en weer veranderen.
Bijv. Carcharocles versus Carcharodon, Odontaspis versus Carcharias
Ik neem aan dat de kenners precies weten om welke soort het gaat op de site van Johan, dus waar maak je je druk over. Geniet gewoon van deze fantastische site!

Gr
Martijn
Juist jaSupergraver schreef:
Nou ik zal wel weer commentaar krijgen.....

Spelfouten daar kan ik nog inkomen, maar verkeerde benamingen daar erger ik mij toch lichtjes aan ja. Hoe denk je die know-how te verwerven? Niet door te redeneren van \'het is wel niet juist, maar steekt niet zo nauw\' maar wel door moeite te doen om eens iets op te zoeken, vragen te stellen, te kijken en vergelijken als je het niet zeker weet.want wie vallen daar weer over...... juist ja de mensen met de zeer grote \'haaientanden-Know-how\'.
Spelfouten zijn spelfouten, die maakt iedereen en de \'verkeerde benamingen\' zijn al heel lang in omloop.
Dat is ook zo, maar dat is toch geen excuus om niet \'up to date\' te blijven. Er zijn nu eenmaal soorten die meerdere malen beschreven zijn met een verschillende naam, zoiets moet natuurlijk herbekeken worden, of beschreven naar één tandpositie (vb enkel voortanden). Ook met het vrijkomen van de beschrijvingen uit het oostblok die we nu pas de laatste jaren te zien krijgen zal een en andere naam veranderen (wat nu al het geval is), wanneer deze de soort als eerste beschreven hebben is het ook logisch dat hun naam gebruikt word.Sterker nog de betstaande benamingen zullen nogwel eens in de toekomst heen en weer veranderen.
\'t is dan jammer dat de beginners niet juist moeten geinformeerd worden, want tja, de kenner weten dat toch, ...rare redeneringIk neem aan dat de kenners precies weten om welke soort het gaat op de site van Johan, dus waar maak je je druk over. Geniet gewoon van deze fantastische site!
![]()
- Supergraver
Beste Morpheus,
Je snapt, geloof ik, niet helemaal wat ik bedoel.
Het ergert mij gewoon heel erg, dat zo\'n mooie site, met een hele knappe verzameling, op een paar spelfouten afgekraakt wordt. Tevens denk ik dat Johan zich niet verantwoordelijk hoeft te voelen, Ten eerste omdat dit niet een eductief en wetenschappelijk verantwoordelijke site is. Ten tweede omdat hij niet DE autoriteit is op de benamingen en het benoemen van tanden, maar een ver gevorderde hobbyist. Ten derde zijn er voldoende overige sites en literatuur waarin dieper wordt in gegaan over het benoemen van haaientanden.
Verder denk ik dat de \'beginnende haaientandenverzamelaar\' zich om de fouten op Johan z\'n site niet zo heel druk zal maken. De iets verder gevorderde, bijv ikzelf, zal hooguit gaan kijken van: \'maarre ik dacht dat dat die of die soort toch was....\' en hierna de nodige literatuur over de desbetreffende tand(en) opzoeken. De sommige kenners, zoals jij die zien dus meteen dat er een foute benaming staat en kraken de site af
. En dat vind ik een beetje jammer. Natuurlijk zal hij proberen om zo nauwkeurig mogelijk namen en beschrijvingen te plaatsen. Ik weet niet of jij een eigen site hebt, maar ik denk dat een ieder die een eigen site opzet, niet direct 100% nauwkeurig en correct is, en in de loop der tijd hier en daar aanpassingen of veranderingen zal aanbrengen.
Gr.
Martijn
Je snapt, geloof ik, niet helemaal wat ik bedoel.
Het ergert mij gewoon heel erg, dat zo\'n mooie site, met een hele knappe verzameling, op een paar spelfouten afgekraakt wordt. Tevens denk ik dat Johan zich niet verantwoordelijk hoeft te voelen, Ten eerste omdat dit niet een eductief en wetenschappelijk verantwoordelijke site is. Ten tweede omdat hij niet DE autoriteit is op de benamingen en het benoemen van tanden, maar een ver gevorderde hobbyist. Ten derde zijn er voldoende overige sites en literatuur waarin dieper wordt in gegaan over het benoemen van haaientanden.
Verder denk ik dat de \'beginnende haaientandenverzamelaar\' zich om de fouten op Johan z\'n site niet zo heel druk zal maken. De iets verder gevorderde, bijv ikzelf, zal hooguit gaan kijken van: \'maarre ik dacht dat dat die of die soort toch was....\' en hierna de nodige literatuur over de desbetreffende tand(en) opzoeken. De sommige kenners, zoals jij die zien dus meteen dat er een foute benaming staat en kraken de site af

Gr.
Martijn
Hi Martijn,
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik denk toch dat je lichtjes overdrijft, iedereen is het er wel over eens dat dit een mooie en interesante site is en het is niet omdat er enkele (terechte) opmerkingen zijn over nomeclatuur dat de site daarmee \'afgekraakt\' word zoals jij het noemt.
Ik zou het eerder opbouwende kritiek noemen.
Ik ben ook geen autoriteit die tanden namen geeft ed. Ik ben ook gewoon een amateur die dan wel al 13 jaar gefasineerd bezig is, niet meer of niet min.
\'beginnende haaientandenverzamelaars\' zullen zich inderdaad niet ergeren omdat ze het niet zien als een naam verkeerd is.
Ik heb een inderdaad een site ja.
http://home.tiscali.be/belgiansharkteeth/
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik denk toch dat je lichtjes overdrijft, iedereen is het er wel over eens dat dit een mooie en interesante site is en het is niet omdat er enkele (terechte) opmerkingen zijn over nomeclatuur dat de site daarmee \'afgekraakt\' word zoals jij het noemt.
Ik zou het eerder opbouwende kritiek noemen.
Ik ben ook geen autoriteit die tanden namen geeft ed. Ik ben ook gewoon een amateur die dan wel al 13 jaar gefasineerd bezig is, niet meer of niet min.
\'beginnende haaientandenverzamelaars\' zullen zich inderdaad niet ergeren omdat ze het niet zien als een naam verkeerd is.
Ik heb een inderdaad een site ja.
http://home.tiscali.be/belgiansharkteeth/
- Supergraver
Prima dan!
Mijn commentaar kwam eigenlijk alleen maar omdat dit onderwerp heel leuk begon, maar dat daarna de kritiek het hoofdonderwerp werd.
Mooi site trouwens, ik had er al meerdere keren op rondgeneusd.
Groeten
Martijn
Mijn commentaar kwam eigenlijk alleen maar omdat dit onderwerp heel leuk begon, maar dat daarna de kritiek het hoofdonderwerp werd.
Mooi site trouwens, ik had er al meerdere keren op rondgeneusd.
Groeten
Martijn