jou eerste fossiel

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Dino15
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
jou eerste fossiel

Bericht door Dino15 » 06 jan 2011, 19:17

Hallo allemaal, zou iedereen die wil een foto maken en hier op zetten van zijn of haar allereerste fossiel.

groetjes nick

Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

jordyvanderbeek
Contacteer:
Antw: jou eerste fossiel

Bericht door jordyvanderbeek » 06 jan 2011, 19:38

Mijn eerst fossiel komt uit een zandbak: http://www.rcn.nl/algemeen/fossielenveld.aspx
Maar wegens raar gedrag over zandbakfossielen op een camping(ja ik heb het over jullie: Alexander (Ahuijsmans), Martijn (Supergraver), en andere van de topic: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=11855) Heb ik maar besloten om geen foto te plaatsen:D. "+ dat ik hem momenteel kwijt bent".

maar ik zeg nog 1 ding: Fossielen zoelen in een zandbak is heel leuk :P"

Gr, Jordy

Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

Ahuijsmans
Been thanked: 1 time

Bericht door Ahuijsmans » 06 jan 2011, 21:27

zeg grapjas, ik lees dit net... wat typ ik nou als eerste als antwoord op jouw vraag??

"Als ze in een zandbak gedumpt zijn weggegeven door NAturalis moet daar toch een overzicht zijn welke fossielen waar naartoe gegaan zijn?
Kan me niet voorstellen dat zij niet alle goed bijhouden, wellicht kun je aan hen vragen welke soorten het zijn."

Dit is mijn antwoord, gewoon dat je het eens aan de leveranciers van die fossielen moet vragen..wat is daar vreemd aan?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

Colin
Contacteer:

Bericht door Colin » 07 jan 2011, 00:27

Misschien was dit antwoord ook wel weer als grapje bedoeld ;).

Éen van mijn eerste fossielen die ik vond was een orthoceras. Echter vond ik deze in het UMCG. En gezien het niet de bedoeling was de vloer te slopen heb ik helaas geen specimen mee naar huis kunnen nemen...

'Just Pick It!'

Dino15
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times

Bericht door Dino15 » 07 jan 2011, 10:38

Mijn allereerste fossiel is een visje in plateau. die kreeg ik op een normale dag ergens in het weekend want ik kon me niet herinneren dat ik toen naar school moest.

nick

Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Smaug
Community Manager
Has thanked: 225 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Smaug » 07 jan 2011, 12:07

Mijn eerste fossiel was een (voor Cadzand begrippen) een puntgave Isurus oxyrinchus uit, jawel, Cadzand. Ik was een jaar of 6/7 toen ik hem vond en het was de trots uit mijn langzaam uitbreidende botten, schedels, stenen, schelpen en fossielen verzameling. Ik heb hem alleen een keer laten vallen (8 jaar) waardoor de punt afgeknapt is... :(

My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Carcharoides
Has thanked: 3 times
Contacteer:

Bericht door Carcharoides » 07 jan 2011, 12:21

Mijn eerste fossielen waren stukjes koraal en fossiele schelpjes uit de Eifel. Als kind op vakantie geweest naar een vakantiepark in Gerolstein. Als je toen daar de heuvel iets af liep kon je ze heel makkelijk vinden.

Groeten,
Gerard

wimenkids

Bericht door wimenkids » 07 jan 2011, 13:20

Afbeelding

Mijn eerste fossielen komen uit de zandafgravingen in Kloosterhaar. Rond 1970 een paar keer met een oudere neef naartoe geweest. Op de foto een van mijn eerste vondsten daar: het Petersburger Hoedje, diplotrypa petropolitana.

wim

DragonSearcher

Bericht door DragonSearcher » 26 jan 2011, 16:41

Afbeelding

Afbeelding

Mijn eerste vondst was deze vuurstenen kern van een Galerite, gevonden in mijn achtertuin (in zeer letterlijke zin ;)) toen ik een jaar of 5 was...

Gr Jerry

... Eternity awaits ...

mars33

Bericht door mars33 » 27 jan 2011, 00:37

Moeilijk te zeggen. De eerste fossielen die ik daadwerkelijk zag was een keiharde laag zeer rijk in bivalven uit het vroege carboon in Fife in Schotland. De eerste die ik daadwerkelijk heb verzameld waren (afdrukken van) brachiopoden uit de Wether Law Inn formatie uit het Siluur van de Pentland Hills in Schotland.

The television man is crazy
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex

-David Bowie-

Gesloten