Is dit een koraal?
-
Is dit een koraal?
Gevonden door mijn dochter op een onlangs ververst Texels schelpenpad.
De afdruk in vuursteen bevat een witte structuur met een klein patroon. De binnenkant is grotendeels gekristalliseerd,
Wat is dit?
Dank!
gr. Pauline
Antw: Is dit een koraal?
De witte structuur zijn mosdiertjes. Ik denk dat ze recent zijn omdat ze bovenop de vuursteen liggen en niet ermee versmolten zijn. Aangezien deze steen van een schelpenpad, dus uit de zee komt, lijkt mij dat vrij aannemelijk. Je kan net zulke recente mosdiertjes ook op fossiele zoogdierbotten vinden, die al een tijdje op de bodem van de zee hebben gelegen.
De gote afdruk in de vuursteen, geen idee.
Groeten,
Bram
De gote afdruk in de vuursteen, geen idee.
Groeten,
Bram
- DragonSearcher
Bram je bent mij net voor zie ik
De witte structuur zijn inderdaad recente mosdiertjes (bryozoa).
Wat betreft de grote y-vormige structuur, kan dit een kristalader zijn. Kristalvorming in vuursteen is niet zeldzaam en kan allerlei vormen aannemen.
Gr Jerry

Wat betreft de grote y-vormige structuur, kan dit een kristalader zijn. Kristalvorming in vuursteen is niet zeldzaam en kan allerlei vormen aannemen.
Gr Jerry
... Eternity awaits ...
-
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Dag overkanter
Is deze topic de voortzetting van je vorige http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 157#110358
De foto is nu beter en ik sluit me aan bij de voorgaande spreker dat we hier recente Bryozoa (Mosdiertjes) zien.
Goodgoan,
Is deze topic de voortzetting van je vorige http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 157#110358

De foto is nu beter en ik sluit me aan bij de voorgaande spreker dat we hier recente Bryozoa (Mosdiertjes) zien.
Goodgoan,
Robert Mensink