Fossiel uit Cambrian Mountains, Wales

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Marijkjj
Contacteer:
Fossiel uit Cambrian Mountains, Wales

Bericht door Marijkjj » 19 feb 2011, 12:43

Afbeelding

Afbeelding

Een aantal jaren geleden heb ik dit fossiel gevonden in de Wales. In eerste instantie dacht ik aan een fragment van een trilobiet. Maar als ik zoek naar vergelijkbare afbeeldingen dan word ik niet veel wijzer.
Weten jullie misschien wat dit is? een fragment van een schelp of toch het staartje van een trilobiet?

nestor
Antw: Fossiel uit Cambrian Mountains, Wales

Bericht door nestor » 19 feb 2011, 14:19

Lijkt me wel een staartstuk van een trilobiet. De enige trilo die ik van Wales ken met zo weinig onderscheid in 3 lobben en zo'n opvallend eindstukje is een Homolonotus knightii uit het Siluur van Shobdon. Ik weet niet of die ook al in het Cambrium voorkwam.

De senioribus nil nisi bene

0dinofthenorth

Bericht door 0dinofthenorth » 19 feb 2011, 14:27

Afbeelding

Yes, looks like a trilobite tail to me.

Thinking about that, could this be a counterpart of a trilobite tail?

Marijkjj
Contacteer:

Bericht door Marijkjj » 19 feb 2011, 14:58

@Nestor Ja daarom kwam ik er ook niet uit, omdat er eigenlijk geen onderscheid in de lobben is. Maar die Homolonotus knightii lijkt er heel erg op ja! Ik heb even wat meer over de Cambrian Mountains opgezocht, en het deel waar fossielen worden gevonden bestaat vooral uit Silurisch gesteente.. Logische naamgeving van die heuvels haha

Gesloten