Wat is je beste Fossiel
-
Wat is je beste Fossiel
Ik heb niet zoveel goede fossielen maar mijn beste fossiel is van een Isurus Hastalis gevonden in Antwerpen.
Bijna al mijn fossielen zijn goed maar er zijn ook gebroken tanden bij. Dat is natuurlijk jammer maar ja niet alles is perfect.
Ik vind dat iedereen toch over zijn beste fossiel moet kunnen vertellen.
Bijna al mijn fossielen zijn goed maar er zijn ook gebroken tanden bij. Dat is natuurlijk jammer maar ja niet alles is perfect.
Ik vind dat iedereen toch over zijn beste fossiel moet kunnen vertellen.
Michiel Rubbrecht
Antw: Wat is je beste Fossiel
mijn mooiste fossiel is een gave Carcharoides catticus denk ik. ik heb meer gave tanden maar ik denk dat je zo een toch minder compleet vind momenteel.
groeten Ward
groeten Ward
mijn beste gevonden fossiel is een kies van een wolharige neushoorn.
ps zie mijn verzameling foto 7
ps zie mijn verzameling foto 7
Eerder schept men water met een zeef dan wijsheid zonder boeken.
Hallo Wessel,
Interessante kies. Kan je ook een foto van het kauwvlak plaatsen?
Groeten,
Bram
Interessante kies. Kan je ook een foto van het kauwvlak plaatsen?
Groeten,
Bram

Kies mastodont (anancus arvernensis)
kaak bruine beer
hoektand leeuw(?) (zeker katachtige)
In de verzameling zit ook nog Hyena, beer,
Verder mooie tandjes wat dacht je va de laatste maatbalkje is 1 mm
Ik weet niet te kiezen dus het zijn allemaal mijn beste- mooiste fossielen
Theo

Deze is best wel best vind ik zelf altijd, gaaf ook wel. Het is in ieder geval de enige en beste die de afgelopen 100 jaar uit de Piesberg is gekomen en ligt in het museum in Osnabrück.
De Schorpioen is ook beschreven, er staat een pdf file op internet, hier een stukje daaruit:
A new fossil scorpion – only the second from the Late Carboniferous (Pennsylvanian)
of western Germany – is described from the Westphalian D of the Piesberg near Osnabrück, Germany. This slender and rather gracile specimen is very closely related to
the stratigraphically contemporary Eoscorpius carbonarius Meek & Worthern, 1868
from Mazon Creek, Illinois, USA and is here assigned to E. cf. carbonarius. A precise
placement is hindered by the need for revision of the late Carboniferous scorpion fauna.
De 3e foto is een fotshop omdat de andere elkaarstegengestelden waren heb ik deze gespiegeld en aan elkaar geplakt zodat je het volledige dier ziet.
gr
pearl:)
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
- Jan Losser
Het blijft een mooie vondst Pearl
Ook wat er allemaal mee gebeurts is na de vondst
Mijn mooiste fossiel is o.a. de op de beurs gevonden mosakaakjes Carinodens minalmamar waar ik de afgietsel als aandenken heb.
Ook een melkslagtandje van een wolharige mammoet is een topvondst en is al in verschillende artikelen geplaatst.
Verder eigenlijk de hele flora en fauna van 1 vindplaats, die je eigenlijk niet los kunt zien en samen een heel mooi beeld geven van de flora en fauna van de Weichsel
Ook wat er allemaal mee gebeurts is na de vondst
Mijn mooiste fossiel is o.a. de op de beurs gevonden mosakaakjes Carinodens minalmamar waar ik de afgietsel als aandenken heb.
Ook een melkslagtandje van een wolharige mammoet is een topvondst en is al in verschillende artikelen geplaatst.
Verder eigenlijk de hele flora en fauna van 1 vindplaats, die je eigenlijk niet los kunt zien en samen een heel mooi beeld geven van de flora en fauna van de Weichsel
Zonder verleden geen toekomst
- digging for it
- Contacteer:
Mijn beste vondst is nog steeds mijn Tapir kies.
Hij is nu ook op naam gebracht , en het gaat om een Tapirus arvernensis. Hij ligt op dit moment in bruikleen bij Naturalis in Leiden. Het onderzoek loopt nog, maar zal waarschijnlijk binnenkort in het blad Cainozoic Research van de WTKG komen te staan. laat wel weten wanneer.
Groeten Patrick
[Bewerkt door digging for it op 04-03-2011 om 22:06 NL]