Een uitzonderlijke vondst?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Een uitzonderlijke vondst?

Bericht door strandjutters » 23 mar 2011, 00:38

Afbeelding

Afbeelding

Hallo Stijn, Ik had zaterdag ook een ammoniet die moeilijk te verwijderen was en die toch ook aan de platte kant lijkt,en uit de zelfde materie komt als dat klein ammonietje van de eerste keer de ammoniet is 17 cm groot .Groetjes(In de vakantie is het overal druk ook in Knokke en al eens bij stil gestaan dat wij daar ook toerist zijn in CBN)

strandjutters

phil
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times
Antw: Een uitzonderlijke vondst?

Bericht door phil » 23 mar 2011, 10:08

Acanthoceras zie ik er wel niet in, voor mij is hij niet genoeg bewaard om aan een determinatie te wagen. Het platgedrukte gedeelte was waarschijnlijk de woonkamer. Van de meeste ammonieten vinden we slechts fragmenten. Als die mooi rond is beschouwen we die als volledig maar meestal is dit slechts een binnenste winding en was het grootste gedeelte reeds afgebroken voor het fossilisatieproces begon. In de vitrinekast oogt een mooie volledig ronde winding beter dan een halve. Voor mij is een fragment van een zeldzame soort, als goed determineerbaar is veel interessanter dan een groot afgesleten exemplaar waar niets op te zien is. groetjes

philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

Gesloten