Fossielen zoeken omgeving Groningen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Dharlover
Fossielen zoeken omgeving Groningen

Bericht door Dharlover » 10 apr 2011, 21:07

Hallo!

Ik ben 2 uur op het strand wezen zoeken maar niets anders gevonden dan schelpen schelpen schelpen en nog eens schelpen, en nog een zeeegeltje van 2 mm groot. Ik zou graag eens weer echt fossielen willen zoeken. Maar ik woon een beetje erg ver weg van alle groeves etc. Weet iemand een plek om te zoeken in de buurt van Groningen?

Groetjes van Daphne

Carboon
Has thanked: 430 times
Been thanked: 525 times
Antw: Fossielen zoeken omgeving Groningen

Bericht door Carboon » 10 apr 2011, 21:39

Hoi Daphne,

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je wil zoeken, maar wat dacht je van zwerfsteenfossielen? http://www.geologievannederland.nl/foss ... nfossielen

Groetjes,

Tim

Op zoek naar groen in het zwart.

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 10 apr 2011, 23:58

Hey Daphne,

in de buurt van Groningen zal wellicht lastig zijn. Bedoel je overigens in de buurt van de stad of de provincie Groningen? Er zijn wel verschillende forumleden uit die hoek. Mss kun je hen om advies vragen. Romi en Taco bijvoorbeeld. Loop ook eens bij musea binnen of kijk of er een afdeling van de NGV bij jou in de buurt zit.

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Marijkjj
Contacteer:

Bericht door Marijkjj » 11 apr 2011, 16:30

Hoi Daphne!
Haha ik kwam 5 maanden geleden met precies dezelfde vraag als jij op dit forum ;) zoals Tim al zegt, zwerfsteenfossielen. Ik heb van de winter in een bouwput van een woonwijk in de stad Groningen gezocht (met toestemming), en een steen gevonden met afdrukken van schelpen. Verder heb ik eerlijk gezegd niet meer gezocht dus veel weet ik er niet van. Op deze site staat bij vindplaatsen waar je precies kan zoeken in Groningen ;) Ik moet er wel bij zeggen dat het niet zo heel makkelijk is om iets in deze omgeving te vinden. Als je het er voor over hebt om een uurtje of anderhalf te rijden dan zijn groeves in Duitsland misschien wel een idee?

Gesloten