Een dagje weg in het Krijt

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
mineraal0
Antw: Een dagje weg in het Krijt

Bericht door mineraal0 » 22 apr 2011, 12:36

Jammer dat er alleen op één april kan gelachen worden met een grap. Gelukkig is het forum de rest van het jaar doodserieus.. Sommige mensen hebben blijkbaar een lusteloos leven, als één april de enige dag is waar een grapje mag plaatsvinden.

In de vorige topics roken velen onraad omdat ze juist voor één april waren, men begon zich al af te vragen of ze geen grap waren. Dit was in dit topic niet het geval, niemand zag het aankomen.

Maar achja, zo leer je de mensen ook wat beter kennen hé.

Groetjes,

Gunther

Digger

Bericht door Digger » 22 apr 2011, 13:04

Ik was er toch goed mee weg. Gisteren goed gelachen Jeroen.
Trouwens mooi tandje.
Gr.
Geert

ivok

Bericht door ivok » 22 apr 2011, 13:07

goeie grap....
Maar toch blijft er bij mij een vlaag van herkenning hangen wat betreft het tandje op de foto en een vondst uit het verleden

misschien dat ik mijn tanden door elkaar haal, maar zo'n rijtje tandjes naast elkaar heb ik wel al eens een keer gezien uit dezelfde regio...

wat betreft zoeken daar waar het mag en waar toestemming is verleend, alleen maar lovenswaardig te noemen.

Maar ja ik ben 1 van die nederlanders die vind dat het gedoogbeleid best goed functioneerd.
Neem de steenkolenberg hier om de hoek.... erg druk bezocht door motorcrossers atb-ers en de verdwaalde fossielen verzamelaar.
Voor een deel is het legaal recreeren maar het vroeger meest interessante stuk voor de verzamelaar is zolang als ik me kan herinneren verboden toegang geweest.
Zoeken is er altijd gedoogd en crossen ook tot er weer iemand zich bijna doodreed. Dan werd het een weekje niet gedoogd.
Vorig jaar ben ik er nog eens gaan zoeken met mijn vader en we zijn daadwerkelijk ook politie tegengekomen, die wilden zeker weten of we niet ergens de auto hadden geparkeerd waar het niet mocht??? kijk een beetje uit en veel succes met je steentjes en ze reden weer door

oeps...

Fossiel hunter sean
Contacteer:

Bericht door Fossiel hunter sean » 22 apr 2011, 14:24

Raar dat sommige mensen er zo op reageren,

Men kon wel allemaal lachen om de grap van miste, waar mensen extra verlof van hun werk voor hadden gepakt, en opgescheept werden met teleurgestelde kinderen die zulke grappen niet begrijpen

ivok

Bericht door ivok » 22 apr 2011, 17:04

zeg toch goeie grap....

maar ja niet iedereen kan elke grap waarderen.

oeps...

tandenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Een dagje weg in het Krijt

Bericht door tandenzoeker » 23 apr 2011, 00:41

hieronymus schreef:
@ Gunther: Notidanodon loozi is weldegelijk iets helemaal anders dan Hexanchus, dat even terzijde.

@strandjutters: een post als deze op 1 april zelf is nogal opzichtig, niet?;-) Daarbij, we moesten eerst nog naar het Maastrichtse om een blokje te gaan halen, hehe.

@mike: Alé dat vind ik nu wel spijtig. Kijk, we hebben onze helm op, we hebben een veiligheidsvestje aan, veiligheidsschoenen, toelating van de groeve-uitbaters om te zoeken en dan is't nog niet goed. Sommige mensen zijn ook nooit content, LOL.

Voor de rest denk ik dat Gunther alles wel zowat gezegd heeft. Jullie waren een aardig publiek, hehe.

Blijft natuurlijk nog steeds de oprechte (!) vraag waarom er (lijkt mij) meer talrijke vondsten van het genus Hexanchus voorkomen in zowel het Campaniaan als het Ypresiaan, maar (zo lijkt) niet daartussen, of toch minder...
Hopelijk komen op deze vraag ook enkele leerrijke reacties!

Mvg,

Jeroen
Heeft volgens mij, zoals Pieter reeds aanhaalde, vooral met afzettingsomgeving te maken (diep vs. ondiep water) Vergelijk ook eens de fauna van Sheppey met die van Egem: zelfde ouderdom, verschillende afzettingsmilieu, verschillende fauna samenstelling.

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

Hieronymus
Contacteer:

Bericht door Hieronymus » 23 apr 2011, 00:54

Bedankt Wim!

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 23 apr 2011, 01:16

Hallo ik vind het ook een goeie grap,maar wat als iemand iets post in juni en later zegt het was een late april grap.Wanneer verwacht je dan nog een eerlijk antwoord als ze later zeggen het was een grap.Wanneer is het dan nog goed,zo breng je mensen op het verkeerde spoor,zeker de jonge gasten,en dan maar klagen dat er schaduwlezers zijn.Een forum dient om de waarheid te weten en met een grap moet dit er de zelfde dag mee stoppen vind ik anders ga ik hier zeker nog wat leugens vertellen je weet het toch niet meer zeker.Groetjes(1april kan niet tot 31 maart van het volgend jaar ofwel misschien)

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 23 apr 2011, 01:25

Wat je nu gaat hebben op het forum ?? is dit een grap en ik vind dit iets niet kunnen voor een forum maar ik zal er niet meer over zagen maar zal er wel rekening mee houden in het vervolg als ik iets post rond 1 jan tot 1 juni. Groetjes

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 23 apr 2011, 04:47

Hallo,bij mijn weten is iemand die er in trapt op 1 april de klos ,ook niet de dag eerder of de dag er na.Bij jullie in de streek zal dat weer anders zijn denk ik.Groetjes

strandjutters

Gesloten