Stuk gewei van Reuzenhert?
Stuk gewei van Reuzenhert?

Mijn zoontje (9 jaar), geboren strandjutter, vond vandaag op Wijk aan Zee dit stuk bot, gewei? Volgens de determinatie-hulp op deze site kwamen we op nummer: 2949-0041 (fragment gewei van Reuzenhert)
Maar omdat wij geen ervaring hebben met fossielen, en er maar een foto van een dergelijk fragment staat, wilde we graag wat meer informatie van de ervaringsdeskundigen hier op de site.
Wat opviel is dat het fossiel(?) vrij licht van kleur is. De gladde kant heeft wel het harde gevoel van steen, het poreuze gedeelte voel ook hard aan.
Kan mijn zoontje op school trots gaan vertellen dat hij iets prehistorisch heeft, of kan ik er beter bouillon van gaan trekken

bvd groet Remy
[Bewerkt door remio op 24-04-2011 om 20:27 NL]
Antw: Stuk gewei van Reuzenhert?
Hallo, ik denk niet dat het hier een stuk gewei betreft; de honingraatstructuur, die goed zichtbaar is, duidt erop dat het hier een bot betreft ws. stuk van een schouderblad of bekken(?)
Ook ziet het er niet echt oud uit; als je er een vlam onder houdt en het gaat stinken, dan is het slachtafval en heeft het recentelijk als soepbot gediend...
Als de vlam geen vieze(tandartsboor) lucht oplevert, is het wel oud, maar dat zou me, eerlijk gezegd, verbazen.
Misschien een volgende vondst beter?
groeten, Bert
Ook ziet het er niet echt oud uit; als je er een vlam onder houdt en het gaat stinken, dan is het slachtafval en heeft het recentelijk als soepbot gediend...
Als de vlam geen vieze(tandartsboor) lucht oplevert, is het wel oud, maar dat zou me, eerlijk gezegd, verbazen.
Misschien een volgende vondst beter?
groeten, Bert
Elbert
Antw: Stuk gewei van Reuzenhert?
Ook in gewei zit een dergelijke honinggraatstructuur.
Echter, dit lijkt mij wel erg glad voor gewei. Qua kleur (gelig/vlekkerig) zou ik gaan voor recent, de rechte 'breuklijnen' zouden heel goed in de richting van recent slachtafval kunnen wijzen. Helaas geen fossiel dus...
[Bewerkt door Bram op 24-04-2011 om 21:17 NL]
Echter, dit lijkt mij wel erg glad voor gewei. Qua kleur (gelig/vlekkerig) zou ik gaan voor recent, de rechte 'breuklijnen' zouden heel goed in de richting van recent slachtafval kunnen wijzen. Helaas geen fossiel dus...

[Bewerkt door Bram op 24-04-2011 om 21:17 NL]