Wat zijn dit?
Wat zijn dit?
Sorry dit is mijn eerste vondst die ik de moeite waard vind en die mijn nieuwsgierigheid prikkeld!
Mijn man moest midden in het stadscentrum van Dokkum een hele diepe gleuf graven, voor nieuwe riolering e.d.
Daar vond hij deze fosielen. Heb geen idee wat het zijn, ja het lijken op kaken met kiezen, of grote kiezen. Maar kan heel goed mishebben..
dus wie oh wie??
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: Wat zijn dit?
Het zijn de kiezen van een paard. Ik twijfel of het heel erg oud (fossiel is). Meestal zijn ze dan donkerder van kleur (maar dat hangt af van de grond waarin het lag en hoeft niet altijd).
Groet,
Niels
Niels
- DragonSearcher
Eigenlijk zijn dit kiezen van een rund
Vergelijk hier maar eens: http://natuurinformatie.nl/nnm.dossiers ... 04690.html
Wat betreft de ouderdom, is het inderdaad lastig zeggen...
Gr Jerry

Wat betreft de ouderdom, is het inderdaad lastig zeggen...
Gr Jerry
... Eternity awaits ...
oh bedankt voor jullie antwoord! En had ik in ieder geval goed dat het kiezen waren! Was al bang om vierkant uitgelachen te worden!!
Wat een prachtig forum is dit, zeg!
En idd de foto´s uit de link lijken er veel op!
Mijn man had ze wel al onder de kraan afgespoeld! Ik helemaal boos, zo van straks is het iets heel zeldzaams en unieks of echt oud en dan spoel jij alles er af! want volgens mij kunnen jullie toch ook aan het zand e.d. waar het in gevonden is dingen aflezen-zien?
nogmaals bedankt en grtjs!
Lin
Wat een prachtig forum is dit, zeg!
En idd de foto´s uit de link lijken er veel op!
Mijn man had ze wel al onder de kraan afgespoeld! Ik helemaal boos, zo van straks is het iets heel zeldzaams en unieks of echt oud en dan spoel jij alles er af! want volgens mij kunnen jullie toch ook aan het zand e.d. waar het in gevonden is dingen aflezen-zien?
nogmaals bedankt en grtjs!
Lin
Idd. rund, het kauwvlak heeft van die 'punten', en die heb ik nog nooit gezien van paard. Wat betreft de ouderdom, als ze maar van enkele meters diepte komen, en sommige delen van de kies idd. nog wittig zijn, dan zou ik ze niet al te oud schatten.
- DragonSearcher
Antw: Antw: Wat zijn dit?
Afgezien van dat hebben beide grote kiezen ook een zuiltje tussen de lobben, zie laatste fotobram schreef:
Idd. rund, het kauwvlak heeft van die 'punten', en die heb ik nog nooit gezien van paard.

Gr Jerry
... Eternity awaits ...