Stuk Ruggewervel? Wie helpt me?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Dharlover
Stuk Ruggewervel? Wie helpt me?

Bericht door Dharlover » 17 apr 2011, 21:01

Afbeelding

Afbeelding

Ik kreeg dit stuk bot van een vriendin die hem had gevonden op een schelpenpaadje. Ik dacht aan een stuk ruggewervel van een rund ofzo. heb geen idee of het fossiel is of niet.
Ik hoop dat jullie weten wat het is, dan kan ik er een bordje bij zetten in mijn vitrinekast :)

groetjes Daphne

[Bewerkt door Dharlover op 20-04-2011 om 19:14 NL]

beck man
Antw: Stuk Ruggewervel? Wie helpt me?

Bericht door beck man » 27 apr 2011, 23:56

Sorry i can not speak dutch but if you can understand this and where asking what the bone was i believe its an ulna proberbly horse. Heath.

heath

beck man

Bericht door beck man » 27 apr 2011, 23:58

Sorry i can not speak dutch but if you can understand this and where asking what the bone was i believe its an ulna proberbly horse. Heath.

heath

sjaak
Has thanked: 370 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 28 apr 2011, 00:27

Als je het met natte vinger aanraakt en het plakt, kan je er wel vanuit gaan dat het fossiel is. Het bot moet wel droog zijn.

Groet,

Niels

Dharlover
Antw: Antw: Stuk Ruggewervel? Wie helpt me?

Bericht door Dharlover » 04 mei 2011, 22:47

sjaak schreef:
Als je het met natte vinger aanraakt en het plakt, kan je er wel vanuit gaan dat het fossiel is. Het bot moet wel droog zijn.
Yes het plakt! Eindelijk weer eens iets dat wel fossiel blijkt te zijn van mij :p
Ik hoop dat het van een paard is, heb tot nu van zoogdieren alleen nog maar mammoet en rund..

Yes it's sticky! Finally something from me that appears to be fossil! I hope that's it's a part of a horse skeleton, I have not so many bones and teeth of mammals so far, only mammoth and cow..

Dharlover
Antw: Antw: Stuk Ruggewervel? Wie helpt me?

Bericht door Dharlover » 04 mei 2011, 22:48

sjaak schreef:
Yes het plakt! Eindelijk weer eens iets dat wel fossiel blijkt te zijn van mij :p
Ik hoop dat het van een paard is, heb tot nu van zoogdieren alleen nog maar mammoet en rund..

Yes it's sticky! Finally something from me that appears to be fossil! I hope that's it's a part of a horse skeleton, I have not so many bones and teeth of mammals so far, only mammoth and cow..

Gesloten