kinderfeestje 28 mei

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
datida
Contacteer:
kinderfeestje 28 mei

Bericht door datida » 25 mei 2011, 10:10

graag wil ik komende zaterdag 28 meiom 13 uur met 8 kinderen van mijn klas naar jullie groeve t rooth komen om fossielen te zoekn . Nu weet ik niet zeker of de groeve die dag ook gewoon tot 16 uur open is . Kunnen jullie me daar antwoord op geven ?

alvast bedant, groetjes van een bijn 11 jarige Tim

tim nijsten

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: kinderfeestje 28 mei

Bericht door Frederik » 25 mei 2011, 17:10

Beste Tim,

Welkom!
Ik heb je berichtje verplaatst naar 'ontmoetingen', zo zal het door meer mensen gelezen worden. Als ik het goed heb moet je om deel te nemen aan een zoekdag lid zijn van de NGV afdeling Limburg, en moet je je vooraf aanmelden.

Je zal ook onder begeleiding van een volwassene moeten komen vermoed ik.

Misschien kunnen forumleden die onlangs nog in 't Rooth zijn geweest je even verder helpen?

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Spongebob
Has thanked: 432 times
Been thanked: 650 times

Bericht door Spongebob » 25 mei 2011, 19:03

De ENCI-groeve is alleen toegankelijk voor leden van NGV-Limburg. De groeve 't Rooth kun je volgens mij wel gewoon terecht. Zie http://www.geologischevereniging.nl/afd ... ng=Limburg
Je moet wel voor alle feestgangers een helm meenemen. Veel plezier en alvast gefeliciteerd. Groeten, Tom

Time fades away (Neil Young)

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 25 mei 2011, 20:12

Inderdaad, 't Rooth is vrij toegankelijk, maar je moet wel langs het kantoortje aan de ingang om je aan te melden. Neem zeker een helm mee!

veel succes!

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 25 mei 2011, 21:23

Ah, bij deze weer wat bijgeleerd!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Carcharias
Contacteer:

Bericht door Carcharias » 26 mei 2011, 18:40

Hey Stijn,

Misschien draagt wel niemand een helm daar, maar het is zeker niet onverstandig om er een mee te nemen.

Als voorbeeld ben ik nu al een tijdje bezig met hoogspanning (27 kilovolt) voor een praktische opdracht voor natuurkunde, rubber handschoenen dragen wij niet, omdat we wel dachten dat we veilig bezig waren.. totdat ik van de week toch eens een schokje kreeg, was dan wel niet de volle lading maar toch.. Dit zet je dan toch weer aan het denken.

Dus vooral als je onder de wanden daar bezig ben, is een helm zeker niet onverstandig! Er hoeft maar net een goede steen (of in mij geval 1 schok) te vallen.. dus beter voorkomen dan achteraf met de gevolgen rondlopen. ;)

Mvg, Robbin

Luctor et Emergo

Wally
Antw: Antw: kinderfeestje 28 mei

Bericht door Wally » 26 mei 2011, 21:25

Carcharias schreef:
Hey Stijn,

Misschien draagt wel niemand een helm daar, maar het is zeker niet onverstandig om er een mee te nemen.

Dus vooral als je onder de wanden daar bezig ben, is een helm zeker niet onverstandig! Er hoeft maar net een goede steen (of in mij geval 1 schok) te vallen.. dus beter voorkomen dan achteraf met de gevolgen rondlopen. ;)

Mvg, Robbin

Goede steen= ene met tandjes in! ;) ;)

Wally

joepie
Contacteer:

Bericht door joepie » 26 jul 2011, 16:48

ik ben zelf 12 en ik had er een geweldige tijd! een tip neem voldoende water mee want krijt reflecteerd zonlicht. wij hadden niks mee en naar de parkeerplaats is ook eventjes lopen.

http://fossielen-
kelt.webklik.nl/page/homepage

Gesloten