houtlijm oplossing op zee egel
-
houtlijm oplossing op zee egel
zou je houtlijm oplossing kunnen gebruiken op een zee egel?
wand ik heb een zee egel met een paar flinke scheuren er in.
ik laat hem ook grotendeels in de mergel zitten.
of heeft er iemand een betere oplossing
gr mike
wand ik heb een zee egel met een paar flinke scheuren er in.
ik laat hem ook grotendeels in de mergel zitten.
of heeft er iemand een betere oplossing
gr mike
mike van venrooij
Antw: houtlijm oplossing op zee egel
Ja, dat kan wel, maar ik zou dat zelf niet zo snel doen. Als de mergel van het soort is dat in Zuid-Limburg voorkomt, heeft je zeeëgel eigenlijk helemaal geen behandeling nodig. Gewoon goed laten drogen is dan voldoende. Als je dan nog steeds bang bent dat er stukken vanaf zullen vallen, doe dan (wat ik dan altijd met succes doe)het volgende:
- Laat de zeeëgel altijd heel goed drogen
- Koop de goedkoopste haarlak die je kunt vinden en leg de Zeeëgel buiten op een oude krant. Spray de egel rondom royaal in en laat hem weer goed drogen.
- Herhaal dit een keer of 5. Klaar!
Haarlak is eigenlijk niets anders dan opgeloste lak en na het opdrogen houdt de lak als een soort lijm alles goed bij elkaar. Voordeel: het is kleurloos en glimt niet (tenminste: niet op mergel, maar wel op bv. leisteen). Nog een voordeel: met warm water lost het weer op en spoel je het er gemakkelijk weer af. Nadeeltje in het begin: het ruikt wel heel sterk naar parfum, maar dat geurtje verdwijnt na een paar dagen vanzelf.
Succes!
[Bewerkt door adekker op 10-07-2011 om 11:33 NL]
- Laat de zeeëgel altijd heel goed drogen
- Koop de goedkoopste haarlak die je kunt vinden en leg de Zeeëgel buiten op een oude krant. Spray de egel rondom royaal in en laat hem weer goed drogen.
- Herhaal dit een keer of 5. Klaar!
Haarlak is eigenlijk niets anders dan opgeloste lak en na het opdrogen houdt de lak als een soort lijm alles goed bij elkaar. Voordeel: het is kleurloos en glimt niet (tenminste: niet op mergel, maar wel op bv. leisteen). Nog een voordeel: met warm water lost het weer op en spoel je het er gemakkelijk weer af. Nadeeltje in het begin: het ruikt wel heel sterk naar parfum, maar dat geurtje verdwijnt na een paar dagen vanzelf.
Succes!
[Bewerkt door adekker op 10-07-2011 om 11:33 NL]
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!