vondsten
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: vondsten
Hi Gris,
ik was in het begin ook ongeduldig. Mss dat de foto's al duidelijker zijn maar nog niet genoeg. Enkele uitvergrotingen zijn nog wat onscherp. Probeer verder ook aan te geven in welke hoek je zelf denkt, dat roept reakties op.
Groet
ik was in het begin ook ongeduldig. Mss dat de foto's al duidelijker zijn maar nog niet genoeg. Enkele uitvergrotingen zijn nog wat onscherp. Probeer verder ook aan te geven in welke hoek je zelf denkt, dat roept reakties op.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
De "schelp" is inderdaad een kalksteen-afslag in toevallige schelpvorm. Voor een schelp is het oppervlak te onregelmatig (er zijn kenmerken van horizontale laagopbouw te zien), voor de Winterswijkse steengroeve te "mooi om waar te zijn" en de afsplijting wel heel erg kenmerkend voor een typische schelpvormige breuk. Vorm (zoals platgedrukt) en de daarbij horende groote komen ook niet overeen met de daar bekende soorten.
Over de andere stenen durf ik geen uitsluitsel te geven.
Over de andere stenen durf ik geen uitsluitsel te geven.
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Antw: vondsten
Foto 4, 5, 6 en 7 zijn versteende golfribbels. Door de golfslag op het strand ontstaat er een ribbelpatroon dat in dit geval is versteend.-gris- schreef:
hierbij zijn de nieuwe foto's van 1 en 2,
die van 3 zet ik er dalijk op
Robert Mensink
ik denk inderdaad niet dat het een schelp is, maar het lijkt er wel heel veel op
iedereen bedankt voor de hulp!
grtz
iedereen bedankt voor de hulp!
grtz