Vreemd tandje Ouddorp
Vreemd tandje Ouddorp

Vandaag gevonden op het strand van Ouddorp. Kan iemand er een determinatie aan vast knopen? Naar mijn mening is het een vissentandje, maar wel een vreemde. Het kauwvlak is 5mm lang, in totaal is het tandje 7mm hoog.
Groet,
Trudy.
Geniet van het leven.
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Vreemd tandje Ouddorp
Wat toevallig. Wij zijn vandaag ook nog even bij Ouddorp geweest, alleen niet het strand op geweest aangezien we met de rolstoel waren.
Mooi tandje! Kan je alleen niet helpen met de soort.
Mooi tandje! Kan je alleen niet helpen met de soort.
Hoi Gerard,
Ik zei nog tegen Bram, toen wij jullie rond 12.00 uur op de strandopgang passeerden: Dat leek Gerard wel! Dus toch, wat een toeval!
Groet,
Trudy
Ik zei nog tegen Bram, toen wij jullie rond 12.00 uur op de strandopgang passeerden: Dat leek Gerard wel! Dus toch, wat een toeval!
Groet,
Trudy
Geniet van het leven.
- Carcharoides
- Contacteer:
Hoi Trudy,
Dat meen je niet! Sorry ik heb jullie echt niet gezien!
Groeten,
Gerard
Groeten,
Gerard
- Carcharoides
- Contacteer:
Hoi Trudy,
Groeten,
Gerard
Groeten,
Gerard
- DragonSearcher
Hi Trudy,
het is inderdaad een vissentandje, een Pharyngeal tandje om precies te zijn. Deze zitten in de keel. Ik heb er ook een aantal gevonden (Bram zou er een fototje van in zijn mailbox moeten hebben
), maar ik heb er nog geen soort aan kunnen hangen...
Zie ook onderstaande link: http://fl.biology.usgs.gov/Carp_ID/asse ... _fig_9.jpg
Gr Jerry
het is inderdaad een vissentandje, een Pharyngeal tandje om precies te zijn. Deze zitten in de keel. Ik heb er ook een aantal gevonden (Bram zou er een fototje van in zijn mailbox moeten hebben

Zie ook onderstaande link: http://fl.biology.usgs.gov/Carp_ID/asse ... _fig_9.jpg
Gr Jerry
... Eternity awaits ...
Hey Jerry,
Het kauwvlak van het tandje waar je foto's van hebt gemaild ziet er wat anders uit, vandaar dat ik hem zo snel niet herkende. Maar de vorm is inderdaad ruwweg hetzelfde.
Groeten,
Bram
Het kauwvlak van het tandje waar je foto's van hebt gemaild ziet er wat anders uit, vandaar dat ik hem zo snel niet herkende. Maar de vorm is inderdaad ruwweg hetzelfde.
Groeten,
Bram
Hoi Jerry,
Bedankt voor je determinatie! Toch leuk dat ik nu weet dat het een keeltandje is, in plaats van alleen maar vissentand.
Groet,
Trudy
Bedankt voor je determinatie! Toch leuk dat ik nu weet dat het een keeltandje is, in plaats van alleen maar vissentand.
Groet,
Trudy
Geniet van het leven.
- DragonSearcher
Antw: Antw: Vreemd tandje Ouddorp
Heb je helemaal gelijk in, ze komen ook in verschillende vormen voor. Zelfs tussen dezelfde soort willen ze nog wel eens verschillen...(om het ff makkelijk te houdenbram schreef:

Gr Jerry
... Eternity awaits ...
hallo Trudy,
mooie vondst, ik heb er ook diverse gevonden op diverse stranden, je hebt ze in alle soorten en maten,vooral op Ouddorp liggen er veel. Ze determineren is lastig, ik zal meer literatuurstudie moeten doen.
mooie vondst, ik heb er ook diverse gevonden op diverse stranden, je hebt ze in alle soorten en maten,vooral op Ouddorp liggen er veel. Ze determineren is lastig, ik zal meer literatuurstudie moeten doen.
groeten van Muisje