Het o zo mooie krijt....Vervolg
- Supergraver
Antw: Het o zo mooie krijt....Vervolg
Ik ben de kluts kwijt!
Kan iemand mij nu eens vertellen wat Arno nu fout heeft gedaan!!!
Ik weet niet wat ik in zo'n geval zou doen. Het enige wat me te binnen zou schieten is m'n maatje Paul Dols (een "local") bellen, hahaha. Ik loop nl niet met het tel nummer van Naturalis rond
Ga eens bij jezelf na wat JIJ zou doen.
Ik hoop mocht het er ooit nog eens van komen om het geheel in het echt te komen bekijken Arno.
Mvg
Martijn
Ik weet niet wat ik in zo'n geval zou doen. Het enige wat me te binnen zou schieten is m'n maatje Paul Dols (een "local") bellen, hahaha. Ik loop nl niet met het tel nummer van Naturalis rond

Ga eens bij jezelf na wat JIJ zou doen.
Ik hoop mocht het er ooit nog eens van komen om het geheel in het echt te komen bekijken Arno.
Mvg
Martijn
Trek het je niet aan Arno, je hebt er goed aan gedaan! Ik zou het zelf niet anders gedaan hebben.
Denk dat hier ook wat jaloezie achterzit.
Groetjes,
Gunther
Antw: Antw: Antw: Het o zo mooie krijt....Vervolg
Frederik schreef:
Een goed begeleide en uitgevoerde berging had dit kunnen voorkomen.
Volkomen mee eens Frederik .
Maar gezien het tijdstip laat in de middag op een zondag , "Niemand bereikbaar" . en met de wetenschap in je achterhoofd dat de vondst op maandag afgegraven is en/of vermalen en/of volledig weer ondergraven is . Dan maar liever redden wat er te redden valt ..
Ben nu voorbereid mits er ooit iets groots word gevonden ..En verwacht dan ook terstond actie ongeacht de dag en tijdstip ..
Die mijnheer uit Brussel had op zondag zelf met en team kunnen komen en met groot materiaal notabene . Maar ja die paar plio-wervels zal hem niet veel hebben geboeid..
En daarbij, op goed geluk zomaar verder te graven met de hoop er ligt nog meer. Dat zal wel weer eens met een kostenplaatje gemoeid zijn geweest ....Denk zelfs dat ook hun macht zeer beperkt is ,en aan regels gebonden .
Gelukkig ben ik nu verzekerd van hulp van Mike en Plikona mocht er ooit iets groots worden gevonden.
gr arno
fossiel-hunter Arno
Goed gehandeldt Arno. Ik had hetzelfde gedaan. Als ik het stuk zo lees. Zit er een hoop wrok tegenover de proffesionele Paleontologie.
Antw: Antw: Het o zo mooie krijt....Vervolg
Ik zal dat voor u proberen, Supergraver, omdat je dat zo vriendelijk vraagt.Supergraver schreef:
Ik ben de kluts kwijt!
Mvg
Martijn
Het verhaal van Arno hangt met haken en ogen aan elkaar.
Op de foto ,waar de volledige wervelkolom recht loopt, zie je dus kleinerwordende neurale bogen (boven kant) en rechte en schuine haemale bogen, eerst recht , dan schuin en dan weer recht aan de onderkant. Deze liggen in anatomisch verband en horen dus bij de respectievelijke wervel. Aan de hand van de lengte, de schuinheid en de richting kan men dus afleiden welke staartvin deze plioplatecarpus zou hebben ontwikkeld. Ze liggen in de blok en er zijn diverse manieren om dit ter plaatse te verstevigen alsook om een blok met fossielinhoud deskundig te transporteren. Dit doet men al meer dan 200jaar. Wegbrokkelen is dus een zwakke uitleg.
Twee, werknemers bellen niet zomaar naar Brussel. En afgevaardigen van het Museum komen niet voor een paar wervels naar de groeve. Voor die staart waren ze zeker gekomen, maar toen zijn ze niet gebeld. Beetje raar verhaal maar ik ga daar niet verder op in.
Dan lees ik: "na diverse weken", dit is toch duidelijk een zeer ruime tijdsmarge om het één en het ander te organiseren toch?
Maar wat mij nog het meest verwonderde was de opmerking "dat de eerste wervel werd gevonden door Sean en de staart door David", en toch ligt alles bij Arno?
Betekent dit dus als ik iets vind en Arno komt langs dat ik moet vrezen voor mijn vondst? Nou, dan hoef ik helemaal geen hulp, toch?
En dan het ideale voorbeeld hoe het gaat in Marokko. In Marokko wordt helemaal geen wetenschappelijk onderzoek gedaan (enkel sporadisch door enkele paleontologen uit Frankrijk) Daar heerst de wild west. Alles opgraven en zo rap mogelijk verkopen aan de hoogste bieder.
Dus Supergraver, wat was er fout? Als Supergraver nu morgen een volledig skelet vindt van een transitional Megalodon (of hoe hij nu ook tegenwoordig heet) dan gaat Supergraver alleen voor de voorste grootste tanden voor hemzelf of roept Supergraver deskundige hulp in die het hele skelet met neus opgraven?
Aan de reacties te zien zou de overgrote meerderheid zelfs voor optie 1 kiezen. Waarmee alles is gezegd.
- Spongebob
- Has thanked: 416 times
- Been thanked: 636 times
Antw: Het o zo mooie krijt....
Als alles is gezegd, lijkt het me beter dat er een eind aan deze discussie komt. Ieder kan inmiddels zijn/haar conclusies trekken.
Ik vind het onterecht dat Arno hier publiekelijk wordt veroordeeld.
Tom
Ik vind het onterecht dat Arno hier publiekelijk wordt veroordeeld.
Tom
Time fades away (Neil Young)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
arno schreef:
Gelukkig ben ik nu verzekerd van hulp van Mike en Plikona mocht er ooit iets groots worden gevonden.
gr arno
Zorg wel dat ze een helm dragen

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Arno,ik leer hier ook elke dag bij wat mag en niet mag vertelt worden op het forum ,mooie vondst trouwens dit noem ik top.Groetjes.
strandjutters
- sharkteethrene
Ola,
Zou me hier eigenlijk niet in moeten mengen,levert toch niets op!!
Maarja ala

Destijds tijdens een der USA trips,heeft ons gezelschap ook een leuke vondst gedaan.
Naar alle waarschijnlijkheid een complete dolfijnen schedel?
Zoals het hoort,niet verder uitgeprept-deze locatie gemarkeerd-en de "juiste" personen verwittigd van de gedane vondst!
Wat is er mee gebeurd?
Tsjaa niets!
Dat ik nu (achteraf) denk hadden we er zelf maar iets mee gedaan laat me nog steeds niet los.
Groetjes,
Rene
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Dit en dat vond ik echt geweldig! http://www.youtube.com/watch?v=ckKuoCaP ... re=related
Duys
Duys