vondsten 't Rooth 29-8
- Pleydellia
- Contacteer:
vondsten 't Rooth 29-8

In de afgelopen jaren was ik al een aantal keren in 't Rooth geweest, maar vaak kom ik er niet want het is voor mij toch ca 200 km rijden. Tot nu toe waren die bezoeken kennelijk op het verkeerde moment geweest want de vondsten waren steeds niet best. Op 29 augustus j.l. weer gegaan en dan blijkt dat de aanhouder toch wint, deze dag lag de Kalksteen van Nekum beneden in het gat en kon er volop gejaagd worden op de zo begeerde zee-egels. Na een hevige doch vriendschappelijke concurrentiestrijd tussen de zoekers bleken er bij thuiskomst 12 egels en wat er verder meekwam in m'n tas te zitten.
De foto's (afmeting is grootste lengte):
1 Hemipneustes striatoradiatus (10 cm)
2 Hemipneustes striatoradiatus buikzijde (10 cm)
3 Faujasia apicalis (3 cm)
4 Procassidulus lapiscancri (1,2 cm)
5 Hemipneustes striatoradiatus (9 cm)
6 Protocallianassa faujasi (5 cm)
Nummer 5 heeft een beschadiging waarvan ik mezelf heb wijs gemaakt dat 't om een bijtspoor gaat. Hoe denken anderen hierover?
Groeten
Mark
Mark
- Supergraver
Antw: vondsten 't Rooth 29-8
Mooi Mark!
De beschadiging heeft idd veel weg van een bijtspoor, ben benieuwd wat de experten hier over zeggen
Mvg
Martijn
De beschadiging heeft idd veel weg van een bijtspoor, ben benieuwd wat de experten hier over zeggen

Mvg
Martijn
-
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
leuke vondsten,
over het bijtspoor, volgens mij is het een recente beschadeging, kom dit wel eens vaker tegen bij de hemips, je ziet ook dat er geen kalk op zit, en op de rest van de schaal wel.
gr Sean
over het bijtspoor, volgens mij is het een recente beschadeging, kom dit wel eens vaker tegen bij de hemips, je ziet ook dat er geen kalk op zit, en op de rest van de schaal wel.
gr Sean
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
leuk leuk leuk! heb enorm zin om zelf ook weer eens te gaan.
Anyway, ik weet niet over het bijtspoor. Heb er zelf thuis ook zo 1 met dat soort sporen maar dat zijn toch echt bijtelschades die ik er zelf op aangebracht heb.... tijdens preppen misschien? Ziet er recent uit, scherpe randjes nog enzo..
Anyway, ik weet niet over het bijtspoor. Heb er zelf thuis ook zo 1 met dat soort sporen maar dat zijn toch echt bijtelschades die ik er zelf op aangebracht heb.... tijdens preppen misschien? Ziet er recent uit, scherpe randjes nog enzo..
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- Supergraver
- Pleydellia
- Contacteer:
Bedankt voor de commentaren, ik ga er verder van uit dat 't een recente beschadiging is. Het is een los gevonden exemplaar, dan kan er veel gebeurd zijn in de val naar beneden.
groet
Mark
groet
Mark
Mark
wou je toch weer even feleciteren met de bijzonder mooie en scherpe foto's
Mooie fossielen!
Zonder dat je dit uit de mergel gehaald hebt, is het uitsluiten van een recente beschadiging altijd bijzonder moeilijk
mvg Stijn
Mooie fossielen!
Zonder dat je dit uit de mergel gehaald hebt, is het uitsluiten van een recente beschadiging altijd bijzonder moeilijk
mvg Stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996