Pyrietrot !!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Pyrietrot !!

Hallo iedereen,dit stukje uit mijn rommelbak heeft waarschijnlijk pyrietrot,het fragment van een Nautilus zullen we weekelijks volgen en zien wat er gebeurd,als het voor jullie goed is natuurlijk.Ik maak elke week een foto van het zelfde stukje.GR
strandjutters
Antw: Pyrietrot !!
hou hem maar afzonderlijk van de rest, als het pyrietpot is kan het de anderen aansteken.
Wat is eigenlijk de oorzaak van pyrietrot? Als ze in de klei 100miljoen jaar bewaren moet het mogelijk zijn ze verder goed te houden.
groetjes
Wat is eigenlijk de oorzaak van pyrietrot? Als ze in de klei 100miljoen jaar bewaren moet het mogelijk zijn ze verder goed te houden.
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Een reactie met water en zuurstof tot ijzersulfaten en SO2. Conservering beoogt dus logischerwijs het zo volledig mogelijk afsluiten van water en zuurstof, niet eenvoudig.
btw Strandjutter: leuk project!
[Bewerkt door Frederik op 27-10-2011 om 11:00 NL]
btw Strandjutter: leuk project!
[Bewerkt door Frederik op 27-10-2011 om 11:00 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Pyrietrot !!
phil schreef:
hou hem maar afzonderlijk van de rest, als het pyrietpot is kan het de anderen aansteken.
groetjes
bewaren in klei.....
ben ook benieuwd naar het pyrietrotfotodagboek
leuk projectje
maar als ik zo jou foto zie dan heb ik dus een heel ander idee van wat pyrietrot is.
dat witte ken ik eigenlijk niet zozeer van mijn pyriet ammo's
wel ken ik het van het pyriet wat hier uit de mijnen kwam.... maar volgens mij is dat weer net een iets andere samenstelling
oeps...
Dit is waarschijnlijk nog maar het begin van pyrietrot, of is het al een beetje verder gevorderd, en zo ja, hoever is het dan al gevorderd.
En dan nog een vraagje uit nieuwsgierigheid, wat zijn de witte kringen rond de gele kernen, is dit de plaats waar een reactie nog bezig is of iets anders???.
Groetjes Fré
En dan nog een vraagje uit nieuwsgierigheid, wat zijn de witte kringen rond de gele kernen, is dit de plaats waar een reactie nog bezig is of iets anders???.
Groetjes Fré
Groetjes vanuit het (soms) zonnige
Oostende.
Oostende.
Erg leuk inderdaad! Zie je de mogelijkheid om een soort vaste omstandigheid te ontwikkelen waaronder je dit exemplaar fotografeert?
Iedere dag hetzelfde tijdstip, positie en instelling op je camera. Zou je het naderhand als een filmpje kunnen monteren. Kan een erg gaaf resultaat geven denk ik.
Iedere dag hetzelfde tijdstip, positie en instelling op je camera. Zou je het naderhand als een filmpje kunnen monteren. Kan een erg gaaf resultaat geven denk ik.
'Just Pick It!'
- strandjutters

Hallo iedereen,we breiden het exp wat uit.Ik leg er twee in de frigo,vochtig en koud.Ik leg er twee buiten,vochtig of droog.En ik leg er twee in mijn veranda,droog maar schommelde temperatuur.Elke keer ligt er ééntje naast die ik op een verschillende manier heb geprept.Zo zien we iets meer.Ook hou ik mijn verzameling in de gaten deze zitten droog opgeborgen.GR(Hallo Colin ik denk niet dat het zo een vaart zal lopen,dat het ieder dag zal zichtbaar veranderen)
[Bewerkt door strandjutters op 27-10-2011 om 19:24 NL]
strandjutters
als je zo met meerdere het verloop van pyrietrot wil testen zou je ook de verschillende beschermmiddelen kunnen testen: velpon, paraloid, hard as nail, osteofix... behandelde en niet behandelde samen in een vochtige omgeving en het verloop bestuderen. Dit zou een zeer nuttig experiment zijn
groetjes
groetjes
philippe
- strandjutters
Hallo Phil ,met geprept bedoel ik behandeld met iets maar ik hou nog voor mezelf met wat,we wachten af.GR
strandjutters