Gezocht: ooiden voor compactie-experiment
- Carboon
- Has thanked: 435 times
- Been thanked: 525 times
Gezocht: ooiden voor compactie-experiment
Hoi allemaal,
Is er misschien iemand die (iemand kent die) ooiden zand (losse ooiden) heeft en er een hoeveelheid van kan missen? Een collega van mij is op zoek naar dergelijk materiaal voor een aantal compactie experimenten. Kristallijne calciet heeft namelijk splijtvlakken, wat sommige modelberekeningen lastig maakt - ooiden hebben dit niet.
Alvast bedankt!
Tim
Is er misschien iemand die (iemand kent die) ooiden zand (losse ooiden) heeft en er een hoeveelheid van kan missen? Een collega van mij is op zoek naar dergelijk materiaal voor een aantal compactie experimenten. Kristallijne calciet heeft namelijk splijtvlakken, wat sommige modelberekeningen lastig maakt - ooiden hebben dit niet.
Alvast bedankt!
Tim
Op zoek naar groen in het zwart.
Antw: Gezocht: ooiden voor compactie-experiment
Hallo Tim,Carboon schreef:
Hoi allemaal,
Alvast bedankt!
Tim
Misschien een domme vraag, maar wat zijn ooiden zand.
Groeten Hans
Hans
- Carboon
- Has thanked: 435 times
- Been thanked: 525 times
Antw: Gezocht: ooiden voor compactie-experiment
Ooidenzand is 'zand' (of, beter gezegd, een sediment met zandfractie korrelgrootte) wat voornamelijk/uitsluitend uit
'ooiden' bestaat
Hehe...
Ooiden zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/O%C3%B6ide
Nu wil ik losse ooiden, dus niet een gesteente. Vandaag de dag vormen deze dingen nog steeds, bijvoorbeeld op de Bahama's.
'ooiden' bestaat

Ooiden zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/O%C3%B6ide
Nu wil ik losse ooiden, dus niet een gesteente. Vandaag de dag vormen deze dingen nog steeds, bijvoorbeeld op de Bahama's.
Op zoek naar groen in het zwart.