Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?

Bericht door strandjutters » 19 dec 2011, 20:46

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo Brammiej,om ze op soort te determineren is het nog wat vroeg, ik kan ze nog niet allemaal uit elkaar halen.Ik wist bijna zeker dat mijn emmers van zaterdag minder Trivia's zouden bevatten,ik heb er dan ook al een pak weggehaald op dit stukje strand.Ook was de tij nog niet gunstig,al goed dat ik weer een nieuwe plaats bij heb.Vanavond heb ik twee emmers van de vijf gedaan,1- 8 Trivia's 2- 9 Trivia's.Een paar foto's van mijn mooiste van vanavond.Ik noem ze Trivia Zebra .GR

strandjutters

Brammiej

Bericht door Brammiej » 20 dec 2011, 10:34

Ha Pascal,

Zo zie je maar! 1000 trivia's en niet 1 dezelfde :)

Wat kun je me vertellen over de afzetting/opspuiting van de zanden waar je de schelpen vind??

Groeten Bram

strandjutters

Bericht door strandjutters » 20 dec 2011, 22:11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,vanavond heb ik emmer 3-4,gedaan.Emmer 3- 8 stuks en 4- 11 stuks,Vanavond een paar foto's van de grootste,allen 11 mm .GR(Ik ben vanavond in de donker om 2 emmers residu geweest,ik ben eens benieuwd of ik ze ook in de donker kan vinden)

[Bewerkt door strandjutters op 20-12-2011 om 22:18 NL]

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 20 dec 2011, 22:46

Hallo Brammiej,je vraag,? van welke periode dat ze zijn.Ik heb daar mijn eigen visie over,het zit nammelijk zo dat de opspuitingen ex situ zijn,er word vanaf Eoceen tot recent opgespoten,en zitten we met een tijdspanne van 40 miljoen jaar.Ik denk dat ook de Trivia's van deze lange tijd samen op het strand zijn terecht gekomen,vandaar de enorme verschillen in kleur en soort(Dit moet nog uitgemaakt worden)alleen de zee weet dit niet, en gooit alle Trivia's samen op het strand(Dit komt door volume en gewicht en rondheid van het schelpje)op de zelfde plaats.In mijn zoektocht naar deze heb ik veel,heel veel Bijgeleerd waar je ze kan vinden,dit heb ik in de laatste maand wel bewezen denk ik.Alleen is het zo dat je een Eocene tand niet moet zoeken bij Trivia's uit dit tijdperk,en omgekeerd zeker ook niet,ik heb nog geen enkele tand in 300 kg residu(tel maar de emmers maal tien kilo)als ik je ooit ontmoet in Knokke zul je zien dat ik een heel apparte manier heb om Trivia's te verzamelen,maar ik sta er ook niet mee te pronken op het strand,zulke ontdekkingen hou je beter voor jezelf,de vruchten kan je wel delen met anderen.GR(Zoals het forum)

[Bewerkt door strandjutters op 20-12-2011 om 22:49 NL]

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 21 dec 2011, 00:25

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,de reden van mijn residu, is dit soort volwassen Trivia's te vinden vanavond,met het blote oog op het strand,tussen duizenden schelpen fragmenten vind je dit niet,maar ze zijn er wel.GR

[Bewerkt door strandjutters op 21-12-2011 om 00:28 NL]

[Bewerkt door strandjutters op 21-12-2011 om 00:49 NL]

strandjutters

Brammiej

Bericht door Brammiej » 21 dec 2011, 11:04

Hoi,

Leuke trivia! Ik heb mijn fossielen van Ned en Bel opnieuw gedetermineerd :)
Komen die opspuitingen van engelse banken?

Groetjes Bram

strandjutters

Bericht door strandjutters » 21 dec 2011, 12:51

Hallo Brammiej,hoe kom je daar nou bij(Engelse banken)??En waarom heb je ze opnieuw gedetermineerd,waren ze voordien niet juist,wat heb je juist veranderd,??GR

strandjutters

Brammiej

Bericht door Brammiej » 21 dec 2011, 13:30

Waar komen de eocene zanden vandaan, gewoon voor de kust van Belgie? De soorten die jij gevonden hebt, komen ook voor bij de engelse kust. Ik heb sommige trivia's opnieuw gedetermineerd, deze zaten in het kopje arctica, maar deze leefde alleen in pleistoceen en huidig. S.testudinella leefde bv ook in plioceen.

strandjutters

Bericht door strandjutters » 21 dec 2011, 18:32

Hallo Brammiej,ja van net voor de kust,een 4 km ten NW van de haven van Zeebrugge(De vlakte van de Raan,is een zandbank voor onze kust.En daar van deze bank ten ZW daarvan ,komt het baggerzand,van 8 tot 15 meter werd er weggehaald om de scheepvaart te verbeteren)GR Heb je je Trivia's al ontvangen.?

strandjutters

Brammiej

Bericht door Brammiej » 21 dec 2011, 19:02

Hey Pascal,

Bedankt voor de info, weet ik dit ook weer ;)

Ik heb nog geen trivia's ontvangen. Denk door de drukte dat de post iets langzamer is? Ik verwacht ook een aantal trivia's verzonden vanuit NL, maar deze zijn er nog niet, dus denk ik dat die van jou iets later zijn? Ik wacht rustig af en meld me, zodra ze er zijn.

Groeten Bram

Gesloten