Determinatie van wervel

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Arno
Determinatie van wervel

Bericht door Arno » 22 sep 2005, 16:29

Afbeelding

fossiel-hunter Arno

Arno
Antw: Determinatie van wervel

Bericht door Arno » 22 sep 2005, 16:46

arno schreef:
Afbeelding
Betreft:(linker wervel)Deze zou moeten zijn van de Mosasaurus hoffmanni.
Rechter wervel is van de Mosasaurus Plioplatecarpus marshii.

De bruine kleur is het gevolg van de inwerking van rondsijpelend ijzerhoudend grondwater(Roest).Het bot was vroeger wit.

Speciale behandeling is niet nodig,tenzij het fossiel erg bros en fragiel zou moeten zijn.Gewoon droog en stofvrij opbergen is al voldoende.
E.e.a. met dank van Anne Schulp,Curator vertebratenpaleontologie Natuurhistorisch Museum Maastricht.

Determinatie verkeerd ? andere suggesties zijn welkom.

fossiel-hunter Arno

Maarten
Antw: Antw: Determinatie van wervel

Bericht door Maarten » 22 sep 2005, 21:06

arno schreef:
arno schreef:
Afbeelding
Betreft:(linker wervel)Deze zou moeten zijn van de Mosasaurus hoffmanni.
Rechter wervel is van de Mosasaurus Plioplatecarpus marshii.

De bruine kleur is het gevolg van de inwerking van rondsijpelend ijzerhoudend grondwater(Roest).Het bot was vroeger wit.

Speciale behandeling is niet nodig,tenzij het fossiel erg bros en fragiel zou moeten zijn.Gewoon droog en stofvrij opbergen is al voldoende.
E.e.a. met dank van Anne Schulp,Curator vertebratenpaleontologie Natuurhistorisch Museum Maastricht.

Determinatie verkeerd ? andere suggesties zijn welkom.
Ik denk dat we vertrouwen in Anne kunnen hebben!! Nogmaals prachtige vondsten, je doet er ook je best voor!!!!!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gesloten