Van alles wat.
- ChrisKuijper
Van alles wat.
Hallo,
ik heb hier een aantal fossielen;
1,2: Gastropoden (vindplaats: Frankrijk).
3: Haaietanden (vindplaats onbekend).
4,5,6: Ammo's (vindplaats: omgeving Millau, aan de Tarn, Frankrijk).
7: Gastropoden (Turitella? Vindplaats: Frankrijk).
8: Dwarsdoorsnede Gastropode?
9: Fossiele bladeren (vindplaats onbekend).
Kan iemand meer vertellen over (een van deze) fossielen?
[Bewerkt door ChrisKuijper op 06-01-2012 om 15:54 NL]
Antw: Van alles wat.
Hallo, de ammoniet uit Millau vertoont veel gelijkenis met Harpoceras falcifer en die ammoniet komt daar in ruime mate voor, dus dat zou wel es kunnen kloppen.
groeten, Bert
groeten, Bert
Elbert
- ChrisKuijper
Antw: Antw: Van alles wat.
Bedankt!!!Elbert schreef:
Hallo, de ammoniet uit Millau vertoont veel gelijkenis met Harpoceras falcifer en die ammoniet komt daar in ruime mate voor, dus dat zou wel es kunnen kloppen.
groeten, Bert
[Bewerkt door ChrisKuijper op 06-01-2012 om 15:55 NL]
- ChrisKuijper
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
De ammoniet lijkt inderdaad een beetje op deze Harpoceras, maar het is 'm beslist niet. 
Qua genus ben ik vrijwel zeker dat het een Pleydellia is. Er zijn verschillende soorten. Ook heel algemeen in de omgeving Millau.

Qua genus ben ik vrijwel zeker dat het een Pleydellia is. Er zijn verschillende soorten. Ook heel algemeen in de omgeving Millau.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Everhardus
Ik denk dat Frederik het bij het juiste eind heeft. Zie ook : http://www.echinologia.com/Stratigraphi ... arcien.htm
Ik zou overigens erg benieuwd zijn naar wat meer details over de vindplaats, dit vooral omdat deze ammonieten nogal afwijkend zijn van hetgeen ik daar tot nu toe heb gevonden. Deze lijken me bijvoorbeeld niet gepyritiseerd wat vrij gebruikelijk is in de Aveyron maar ik kan er naast zitten.
Gr,Marcel
Ik zou overigens erg benieuwd zijn naar wat meer details over de vindplaats, dit vooral omdat deze ammonieten nogal afwijkend zijn van hetgeen ik daar tot nu toe heb gevonden. Deze lijken me bijvoorbeeld niet gepyritiseerd wat vrij gebruikelijk is in de Aveyron maar ik kan er naast zitten.
Gr,Marcel
- ChrisKuijper
Als je deze coördinaten:
E 003° 10' 24'' N 44° 11' 59''
kopieert en plakt in Google maps/earth kun je zien op welke camping we stonden. De vindplaats is iets stroomopwaarts en aan de andere kant van de camping.
[Bewerkt door ChrisKuijper op 09-01-2012 om 13:52 NL]
E 003° 10' 24'' N 44° 11' 59''
kopieert en plakt in Google maps/earth kun je zien op welke camping we stonden. De vindplaats is iets stroomopwaarts en aan de andere kant van de camping.
[Bewerkt door ChrisKuijper op 09-01-2012 om 13:52 NL]
- Everhardus
Dank je, ik ben bekend met die camping. Mocht ik er ooit nog geraken heb ik er een vindplaats bij....Gr,Marcel