Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?

Bericht door strandjutters » 22 jan 2012, 22:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo,hier nog een paar mooie van vandaag,ze zijn altijd anders.qua kleur heb ik iets of topic geplaatst.Per vindplaats toch anders van kleur.GR

strandjutters

Pangeaman
Antw: Antw: Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?

Bericht door Pangeaman » 22 jan 2012, 22:18

Brammiej schreef:
Beste Pangeaman,

De eerste 4 zijn 100% Monacha's.

De volgende 6 zijn diverse, met name Trivia hispania. Graag zie ik aparte foto's met maataanduiding, zodat ik je de namen kan geven. Overigens behoren de Triviidae niet meer tot de Cypraeoidae maar Velutinoidae. Hierbij behoren de Eratoidae en Velutinidae. De reden van de verplaatsing naar deze groep is de leefwijze en voedingswijze. Cypraeoidae grazen koralen af voor algen, Velutinoidae leven van zakpijpen.

Groet Bram
Hallo Bram,
Ik maak van doosje 2, waar er zes inzitten ,aparte foto's van bovenzijde,onderzijde en zal ze opmeten.
de meeste van doosje 2 zijn groter dan de exemplaren met vlekjes uit doosje 1.
kun je iets met de info doen?
dit opnieuw fotografen zal ergens Donderdag zijn,dan ga ik er wel terug naar toe.
ik laat het je weten,
Gr.

Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.

strandjutters

Bericht door strandjutters » 27 jan 2012, 21:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,hier ben ik weer met mijn Trivia's.Vanavond een uurtje gezocht,en ik had er 95 op dezelfde plaats waar ik er deze week maar een paar had.Alles hangt dus af van de wind en het tij;IK vind op vindplaats één de meest verschillende soorten en vormen uit mijn collectie.BTW te veel wind zorgt voor zandverplaatsing,en de Trivia's verdwijnen als sneeuw voor de zon,dit was vanavond dus niet het geval.Ik heb er nu al zoveel verzameld en toch vind ik steeds iets nieuws.Vandaag had ik er ééntje waar je dwars door kon kijken,het leek wel van glas.Ook een leuke Freak.GR

strandjutters

Brammiej

Bericht door Brammiej » 27 jan 2012, 23:35

Hoi!

Mooi aantal, 95 in een uur. Die 'glazen' is interressant, het is een recente juveniel, denk ik. Daarvan is de schaal niet volledig dik gegroeid en lijkt het als of hij van glas is. Leuk exemplaar! Die zwarte vlek, kan je daar een close up van maken? Ik ben benieuwd wat er volgende week nog ligt.

Heb je ze met blote oog gevonden of gezeefd?

Groet, Bram

strandjutters

Bericht door strandjutters » 28 jan 2012, 00:16

Afbeelding

Afbeelding

Hallo Brammiej,ja met het blote oog,ik zeef niet meer op het strand sinds een paar weken,en neem ook geen residu meer mee,omdat het tij niet past om dit wel te doen.De plaatsen waar ik residu meeneem zijn sinds ik Trivia's zoek niet meer onder water gekomen.Ik had er 95 ,maar heb dan ook de lijn waar ze kunnen liggen afgelopen.Op de teugweg vind ik bijna geen enkele meer;Het strand in Knokke ligt nu ook niet vol Hé,het is echt van mij de macht der gewoonte geworden,ik weet waar ik moet zijn,één meter er naast en je hebt geen enkele.GR(Een voorbeeld,er liep een man op het strand,en vroeg achter wat ik zocht,ik heb het hem getoond en uitgelegd,hij had ooit zo één schelpje gekregen van een vriend maar nog nooit zelf één gevonden,we hebben samen twintig min gezocht,hij had geen enkele en ik had er dertig,k'heb hem er een paar meegegeven.Ik heb 500 meter strand afgezocht vanavond,kan ook een km zijn ik heb het nog nooit gemeten,ze liggen niet op een hoop)

[Bewerkt door strandjutters op 27-01-2012 om 00:21 NL]

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 28 jan 2012, 00:33

Afbeelding

Hallo Brammiej,ik heb je wel al gewaarschuwd voor het slechte tij volgende week,niet boos zijn op mij als het een tegenslag word Hé.Een foto van vandaag,en de glazen Trivia is 9 mm ,was ik vergeten te zeggen.Gr en slaapwel.( de glazen valt wel op Hé rechtsonder in de hoek ligt hij)

[Bewerkt door strandjutters op 27-01-2012 om 00:51 NL]

strandjutters

Brammiej

Bericht door Brammiej » 28 jan 2012, 13:04

Hey!

Tuurlijk wordt ik niet boos op je, ik heb allang gekeken via Google naar de getijdestanden en trek daar mijn conclusies wel uit. Vinden we niks, dan is het dikke pech. Mocht het echt niets worden, nemen we recent residu, eventueel fossiel residu mee naar huis en gaan we op de terugweg naar Mill, Nederland, om een tiental emmers gezeefde residu mee te nemen. Hoe dan ook, het zal een mooie zoekdag gaan worden!

Ikzelf heb ook wel oog voor trivia's. Zo zocht ik samen met mijn vrouw op Curacao, ik vond de een na de ander, zij een stuk of 3.

Groetjes Bram

strandjutters

Bericht door strandjutters » 28 jan 2012, 13:56

Hallo Brammiej,ik ben net terug van vindplaats één,we hebben er wel 100 denk ik.Deze middag bezoek ik nog eens vindplaats twee,we zien wel wat het word.GR

strandjutters

Pangeaman

Bericht door Pangeaman » 30 jan 2012, 11:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo Strandjutters en Brammiej,
ik ben teruggegaan om te fotograferen.
we hebben meer Trivia's in zijn collectie gevonden.
maar zoals beloofd eerst de foto's apart genomen van de zes Trivia's uit doosje twee,1969.Bretagne Port Louis.
Gr.

moest er de maten nog bijzetten,
foto 1= 12 mm
foto 2= 11 mm
foto 3= 9,5 mm
foto 4= 9,5 mm
foto 5= 7,5 mm
foto 6= 7,5 mm

gr

[Bewerkt door Pangeaman op 30-01-2012 om 21:46 NL]

Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.

strandjutters

Bericht door strandjutters » 30 jan 2012, 19:28

Afbeelding

Hallo iedereen,het was een geslaagd Trivia weekend,ik had er 348 in het totaal .Ik plaats straks wat mooie van dit weekend.GR

strandjutters

Gesloten