Update \"Mijn verzameling\"

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Update \"Mijn verzameling\"

Bericht door Maarten » 26 sep 2005, 11:19

Hoffmanni en lemmonnieri zijn waarschijnlijk synoniem. In Maastricht is men daar mee bezig.

Groet!!


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

 
Raf_N
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2005, 23:32
Antw: Antw: Update \"Mijn verzameling\"

Bericht door Raf_N » 26 sep 2005, 11:39

maarten schreef:
Hoffmanni en lemmonnieri zijn waarschijnlijk synoniem. In Maastricht is men daar mee bezig.

Groet!!
Dat zou wel grappig zijn, al die verspilde uren om uit te zoeken of het nu hoffmanni of lemmonnieri is...

De twee tanden zijn uiteraard van juveniele dieren, klopt het trouwens dat die van jou food damage heeft of is de punt gewoon afgebroken?




Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: Antw: Update \"Mijn verzameling\"

Bericht door Maarten » 27 sep 2005, 12:52

Raf_N schreef:
maarten schreef:
Hoffmanni en lemmonnieri zijn waarschijnlijk synoniem. In Maastricht is men daar mee bezig.

Groet!!
Dat zou wel grappig zijn, al die verspilde uren om uit te zoeken of het nu hoffmanni of lemmonnieri is...

De twee tanden zijn uiteraard van juveniele dieren, klopt het trouwens dat die van jou food damage heeft of is de punt gewoon afgebroken?
Je mag er met aan zekerheid grenzende zekerheid vanuit gaan dat het dezelfde soorten betreft. Juveniele hoffmanni dus....

Ja, tand heeft \"feeddamage\" punt is geullig niet afgebroken!

Groet, maarten


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Raf_N
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2005, 23:32
Antw: Update \"Mijn verzameling\"

Bericht door Raf_N » 27 sep 2005, 14:58

maarten,
als je nog mosamateriaal zoekt kan ik altijd ns een paar mensen bij de ENCI aanspreken. Er worden nog steeds tanden gevonden, de laatste keer is iemand met een hoffmanni naar huis gegaan (met wortel, geheel groter dan 10 cm!).
Hoeveel denk je trouwens dat je voor die tand zou betaald hebben als je hem gekocht had?

mvg
Raf



Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Update \"Mijn verzameling\"

Bericht door Maarten » 27 sep 2005, 21:35

Pfff, vind het moeilijk op dit forum over prijzen te hebben, weet wel iemand die daar flink wat voor over heeft. Overigens zoek ik nog steeds mosatanden uit Nederland en Belgie. Kan ze betalen maar kan ook ruilen!! Dus doe je best!!!!!!!!!

Hoffmanni van 10 cm inclusief wortel is heel mooi maar niet echt groot hoor, heb zelf hoffmanni van 8 cm zonder wortel.

Je weet me mailadrs dus doe je best.

Maarten


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Somniosus
Berichten: 1930
Lid geworden op: 02 mar 2004, 11:33
Contacteer:
Antw: Update \"Mijn verzameling\"

Bericht door Somniosus » 27 sep 2005, 21:44

Een Hoffmanni van 10 cm uit ENCI is anders best wel zeldzaam, niet te vergelijken met dat marokkaanse materiaal (althans niet voor mij:))



Raf_N
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2005, 23:32
Antw: Update \"Mijn verzameling\"

Bericht door Raf_N » 28 sep 2005, 00:26

t was een hoffmanni van groter dan 10 cm (ik zei dit maar in vergelijking met de hierbovenstaande twee tandjes die niet eens 2.5cm zijn :)) k heb geen idee hoe groot die tand precies was, k heb er geen meetlat tegengehouden :)

maarten, k zal je email-adres doorspelen aan n paar mensen daar

mvg
Raf



Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: Update \"Mijn verzameling\"

Bericht door Maarten » 28 sep 2005, 08:21

Raf_N schreef:
t was een hoffmanni van groter dan 10 cm (ik zei dit maar in vergelijking met de hierbovenstaande twee tandjes die niet eens 2.5cm zijn :)) k heb geen idee hoe groot die tand precies was, k heb er geen meetlat tegengehouden :)

maarten, k zal je email-adres doorspelen aan n paar mensen daar

mvg
Raf
Super en vast bedankt!!!

Maarten


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!


Gesloten