Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?

Bericht door strandjutters » 30 jan 2012, 21:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo,Bij deze wat fossiele Trivia's.Gevonden dit weekend.

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 30 jan 2012, 21:22

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,raar,mijn grootste dit weekend was terug een Monacha.De Trivia's die ik mijn Zebra's noem hebben dit verschijnsel,dat de twee helften altijd anders zijn qua tekening,eigen aan deze zwarte Trivia's maar ik kan er geen naam op kleven.Ik vind dit niet terug bij de bekende soorten,het is geen alleenstaand geval ze zijn allemaal zo getekend.GR

strandjutters

Brammiej

Bericht door Brammiej » 31 jan 2012, 16:59

Beste Pangeaman,

Hierbij de determinatie van je 6tal trivia's. Het is allemaal 1 soort, maar de een is zongebleekt, de ander fossiel en weer versdood.

1. Trivia hispania, strandexemplaar(door zon en zee aangetast.
2. Trivia hispania, versdood
3. Trivia hispania, (sub)fossiel
4. Trivia hispania, versdood
5. Trivia hispania (sub)fossiel
6. Trivia hispania, versdood, mooi exemplaar!

Groetjes Bram

PS verschil in arctica en hispania is dat de basis van arctica grijs is en hispania oranje/bruin/roze. Daarnaast wordt arcticaa groter, terwijl hij wel in de koudere zeeen voorkomt.

Stan
Been thanked: 1 time

Bericht door Stan » 31 jan 2012, 20:44

Net met veel plezier dit topic nog eens doorgescrold. Blijven prachtige fossielen en een heel leuk topic. Vooral de mooie exemplaren blijven posten strandjutters!

Gr. Stan

strandjutters

Bericht door strandjutters » 31 jan 2012, 22:57

Hallo Stan,leuk nog een fan te hebben na zo een langdraadige topic,het probleem ligt hem niet aan de mensen die er zot van zijn,maar aan de weinig informatie die er over is te vinden.Brammiej doet heel goed zijn best met de recente soorten,waarvoor dank.wat fossielen betreft tasten we nog in het duister vind ik,niet iedere soort met een afwijking is een andere soort ,ben ik volledig mee eens,maar je kunt ook niets bijleren als iedere Trivia die anders lijkt een afwijking is,ik heb op de duur meer Trivia's met afwijkingen dan normale,en dit kan volgens mij niet.GR(Voorbeeld ,wat ik noem Zebra's je vind er niets van terug,ik vind nergens op het internet een gelijkaardige trivia terug,qua kleur en qua vorm,een afwijking ik geloof er niet meer in,ik zou dit wel doen als ik er maar ééntje van had)

[Bewerkt door strandjutters op 31-01-2012 om 23:11 NL]

strandjutters

Spongebob
Has thanked: 418 times
Been thanked: 637 times
Antw: Antw: Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?

Bericht door Spongebob » 31 jan 2012, 23:06

strandjutters schreef:
...........ik heb op de duur meer Trivia's met afwijkingen dan normale,en dit kan volgens mij niet.GR
LOL Het zijn net mensen....
ieder heeft wel een afwijking :D

Time fades away (Neil Young)

strandjutters

Bericht door strandjutters » 31 jan 2012, 23:16

Ja,Ja Spongebob ,lach er maar mee .maar ik zit er wel mee .Misschien gooi ik ze terug in zee,en kan er iemand anders iets mee.(Kan geen Smalies plaatsen)

strandjutters

Spongebob
Has thanked: 418 times
Been thanked: 637 times

Bericht door Spongebob » 31 jan 2012, 23:38

Hey Pascal,

Volgens mij heb ik het al eens eerder aangegeven: met die geweldige hoeveelheid trivia's moet je eens naar Brussel of anders Naturalis in Leiden. Daar zitten vast wel mensen die zeer geïnteresseerd zijn, of in elk geval behulpzaam kunnen zijn in deze materie. Zo gauw je iets dieper "graaft", moet het internet passen. Probeer de juiste persoon te vinden. Misschien een student die verlegen zit om een onderzoeksthema of die Duitse vriend van Brammiej.

@ De smilies vind je onder het kopje "Help" bovenaan deze website-pagina.

Time fades away (Neil Young)

strandjutters

Bericht door strandjutters » 01 feb 2012, 01:12

Hallo Spongebob,Ik heb een mail gestuurd naar het(Museum voor natuurwetenschappen)in Brussel,dat ik recent de laatste drie maand 2000 Trivia's heb gevonden,het zijn er intussen al 2500 maar nog geen mail terug gekregen,T'zal er waarschijnlijk druk zijn met al die Trivia's dat ze vinden)GR(mail verstuurd zo een 14 dagen geleden)

[Bewerkt door strandjutters op 01-02-2012 om 01:27 NL]

strandjutters

Brammiej

Bericht door Brammiej » 01 feb 2012, 16:37

Hey Pascal!

Ik zou ze niet terug in zee gooien ;) Eerder proberen bij vraag en aanbod! (dan bied ik mee :))
Aanstaande zaterdag ga ik niet zoeken, dus heb je nog meer kans om je aantallen te vergroten. Ik vind het te koud, tranende ogen zien weinig en met handschoenen aan gaat het vast niet goed. We stellen het 3 weken uit.

Als je wilt, kan ik je het emailadres geven van Dirk Fehse, hij beschrijft Cypraeoidae en Velutinoidae. Hij kan je wel helpen, vanaf eind februari. Mail me maar, dan kan ik je verder informeren.

Bij recente schelpen zie ik ook veel afwijkingen in ribbels, vorm en mondopening, terwijl het toch dezelfde soorten zijn. Ik denk dat je het iets breder moet zien.

Groetjes Bram

Gesloten