foto
-
- Contacteer:
foto´s maken ?? een probleem !
hallo allemaal,
ik zit met een probleem. ik wil graag foto´s maken van mijn fossielen. ik heb het geprobeerd maar ik krijg steeds wazige foto´s. ik heb een samsung digitale camera en een statief. kan iemand mij vertellen waar het aan ligt bijv. aan het licht of aan de camera.
GR.pim
PS ik heb de foto pagina van deze site bekeken maar daar kon ik het moeilijk uit halen.
ik zit met een probleem. ik wil graag foto´s maken van mijn fossielen. ik heb het geprobeerd maar ik krijg steeds wazige foto´s. ik heb een samsung digitale camera en een statief. kan iemand mij vertellen waar het aan ligt bijv. aan het licht of aan de camera.
GR.pim
PS ik heb de foto pagina van deze site bekeken maar daar kon ik het moeilijk uit halen.
GR. pim
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: foto´s maken ?? een probleem !
Als je meer detail geeft van hoe je tewerk gaat (stap voor stap) dan kan ik je zeker verderhelpen. Dit mag eventueel ook via mail.
Welke camera gebruik je precies?
Welke camera gebruik je precies?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
- Contacteer:
ja zo iets is precies wat ik bedoel stap voor stap. mijn camera heet samsung s1070. hij heeft 10.2 mega pixels. en via mail vind ik ook prima.
GR.pim
GR.pim
GR. pim
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Voor (vrij) vlakke fossielen haal ik de beste resultaten met een flatbedscanner. Misschien ook eens proberen moest je er een hebben? Je kan je glas of plastiekplaat beschermen met een folie, zo heb je beduidend minder kans op krassen.
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Hoi Pim,
Als je een statief gebruikt, moet het beeld eigenlijk wel scherp zijn. Misschien is de afstand tussen steen en camera te klein, zodat de camera niet scherp kan stellen. Blijf er iets verder vanaf. Je kan dan later via de computer wel weer inzoomen en het beeld bijknippen.
Succes,
Tom
Als je een statief gebruikt, moet het beeld eigenlijk wel scherp zijn. Misschien is de afstand tussen steen en camera te klein, zodat de camera niet scherp kan stellen. Blijf er iets verder vanaf. Je kan dan later via de computer wel weer inzoomen en het beeld bijknippen.
Succes,
Tom
Time fades away (Neil Young)
Antw: Antw: foto´s maken ?? een probleem !
Spongebob schreef:
Hoi Pim,
Als je een statief gebruikt, moet het beeld eigenlijk wel scherp zijn. Misschien is de afstand tussen steen en camera te klein, zodat de camera niet scherp kan stellen.
Dit kan ook andersom zijn natuurlijk. Maar zoals Tom zegt, "croppen" met de computer achteraf. Normaal gezien zou je het statief zo moeten kunnen plaatsen dat de afstand niet te dicht of niet te ver is maar juist goed om scherp te stellen. Inzoomen is ook erg slecht voor de kwaliteit van de macrofoto's.
Groetjes,
Gunther
-
- Contacteer:
dankjewel allemaal ! ik ga het zeker proberen !! resultaat laat ik nog wel zien !
de hartelijke groeten !!
de hartelijke groeten !!
GR. pim
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 311 times
- Contacteer:
OP T INSTELWIELJE OF KNOPJE VAN JE CAMERA ZAL EEN TULPJE STAAN, DEZE STAND IS VOOR MACRO, DICHTBIJ FOTOGRAFEREN.
To share or not to share, that's the question!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
De handleiding van jouw fototoestel spreekt van een afstand van ca. 10 cm of meer in macro-stand en niet ingezoomd. Deze afstand moet je dus zeker hebben tussen object en camera om scherp te kunnen stellen.
Het andere ding dat je mogelijk tekort komt is licht. Je foto's neem je best overdag en buiten, ook wanneer het lijkt alsof je binnen veel licht hebt. Het menselijk oog kan zich bedrieglijk goed aanpassen aan slechte lichtcondities.
Maar deze zaken staan ook op de fotopagina's, mogelijk heb je dus nog een ander probleem, daarom geef je best wat meer details over je opstelling.
[Bewerkt door Frederik op 01-02-2012 om 15:38 NL]
Het andere ding dat je mogelijk tekort komt is licht. Je foto's neem je best overdag en buiten, ook wanneer het lijkt alsof je binnen veel licht hebt. Het menselijk oog kan zich bedrieglijk goed aanpassen aan slechte lichtcondities.
Maar deze zaken staan ook op de fotopagina's, mogelijk heb je dus nog een ander probleem, daarom geef je best wat meer details over je opstelling.
[Bewerkt door Frederik op 01-02-2012 om 15:38 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)