kiesje muis Engeland
- Hammerhead
kiesje muis Engeland

Dit kiesje van een muis gevonden in residu uit Engeland.
Mij is verteld dat het helaas recent is.
Dan ben ik toch benieuwd of iemand weet wat voor soort muis dit is (Francien?).
Jan
de Brabantse bende afdeling Flevoland
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: kiesje muis Engeland
Ben je zeker dat het muis is en geen vleermuis?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)

recent,zou wel kunnen kloppen,deze is wel fossiel lijkt er wel wat op maar al deze kleine ROVERS hebben vreselijke tanden.(krokodillen zijn daartegen "watjes")
[Bewerkt door Theo op 02-02-2012 om 14:49 NL]
Theo
hallo Jan, Theo,
dit is een spitmuiskaakje, of het recent is of fossiel, durf ik jullie niet te zeggen. wat ik nog wel kan zien is dat de tandspitsen rood gekleurd zijn. dat kan een aanwijzing zijn dat het ding nog niet zo oud is, de verkleuring kan verdwijnen bij fossilisering. Maar zoals Theo weet, kan dit ook na 100.000 jaar nog wel aanwezig zijn. Er zijn twee geslachten spitsmuizen die rode spitsen hebben: Sorex (o.a. bosspitsmuizen en dwergspitsmuizen)en Neomys (waterspitsmuis). Voor een dwergspitsmuis is dit kaakfragmentje te groot. Verder kom ik er niet mee. Uit wat voor afzetting is dit kaakje gekomen?
groeten van Francien
dit is een spitmuiskaakje, of het recent is of fossiel, durf ik jullie niet te zeggen. wat ik nog wel kan zien is dat de tandspitsen rood gekleurd zijn. dat kan een aanwijzing zijn dat het ding nog niet zo oud is, de verkleuring kan verdwijnen bij fossilisering. Maar zoals Theo weet, kan dit ook na 100.000 jaar nog wel aanwezig zijn. Er zijn twee geslachten spitsmuizen die rode spitsen hebben: Sorex (o.a. bosspitsmuizen en dwergspitsmuizen)en Neomys (waterspitsmuis). Voor een dwergspitsmuis is dit kaakfragmentje te groot. Verder kom ik er niet mee. Uit wat voor afzetting is dit kaakje gekomen?
groeten van Francien
groeten van Muisje
- Hammerhead
Hallo Francien,
Een bosspitsmuis zou heel goed kunnen. De afzettingen liggen onder een bos en zijn van Eocene ouderdom. In die afzettingen heb ik in het verleden ook al eens kiesjes van Eocene zoogdiertjes gevonden. Deze heb ik geschonken aan het Natuurhistorisch museum in Londen. Hier waren ze erg blij mee.
Jan
Een bosspitsmuis zou heel goed kunnen. De afzettingen liggen onder een bos en zijn van Eocene ouderdom. In die afzettingen heb ik in het verleden ook al eens kiesjes van Eocene zoogdiertjes gevonden. Deze heb ik geschonken aan het Natuurhistorisch museum in Londen. Hier waren ze erg blij mee.
Jan
de Brabantse bende afdeling Flevoland