Thuisvlijt met deze kou
Antw: Thuisvlijt met deze kou
He Hans,
prachtig werk geleverd man!!
Dit is een verzameling waar iets mee gebeurd en niet zo maar in een potje verdwijnt.
Misschien deze foto's hier in het bestand van foto's plaatsen, zo kan ieder die het wil dit steeds bekijken .
Wally
[Bewerkt door Wally op 09-02-2012 om 13:52 NL]
prachtig werk geleverd man!!
Dit is een verzameling waar iets mee gebeurd en niet zo maar in een potje verdwijnt.
Misschien deze foto's hier in het bestand van foto's plaatsen, zo kan ieder die het wil dit steeds bekijken .
Wally
[Bewerkt door Wally op 09-02-2012 om 13:52 NL]
Hallo Hans,
Dit is genieten!
Ik zou me bij Wally willen aansluiten.
Aanvullend, en dan kijk ik naar de Webmasters, zou het handig zijn als we ter herkenning op individuele tanden zouden kunnen inzoomen.
Ik merk dat ik je fotoos bekijkend gelijk de neiging heb om op individuele tanden in te zoomen.
Nogmaals,mooi werk!
grtz Hogst
Ja, mooi.
Inderdaad leuk idee van Wally en Hogst.
Inzoomen zou een mooie optie zijn, maar is niet zomaar even ingebouwd volgens mij.
In ieder geval mooi gedaan Hans, ik wil dit met mijn Hastalissen ook eens doen, maar het komt er maar niet van.
Groet,
Maestro
Inderdaad leuk idee van Wally en Hogst.
Inzoomen zou een mooie optie zijn, maar is niet zomaar even ingebouwd volgens mij.
In ieder geval mooi gedaan Hans, ik wil dit met mijn Hastalissen ook eens doen, maar het komt er maar niet van.
Groet,
Maestro
Mooi werk Hans dat maakt de verzameling tot een van de top verzamelingen word
E.J.
Antw: Antw: Thuisvlijt met deze kou
Hallo allemaal,poilu schreef:
Hallo Hans,
Dit is genieten!
Ik zou me bij Wally willen aansluiten.
Aanvullend, en dan kijk ik naar de Webmasters, zou het handig zijn als we ter herkenning op individuele tanden zouden kunnen inzoomen.
Ik merk dat ik je fotoos bekijkend gelijk de neiging heb om op individuele tanden in te zoomen.
Nogmaals,mooi werk!
grtz Hogst
Deze tanden heb ik gisteren op mijn werk door iemand laten fotograferen.
Ik heb er al eerder iets laten fotograferen en toen via de mail naar mij gestuurt.
Maar dit bestand was te groot om op te sturen dus mijn kolega had ze op een USB stick (zo heet dat ding geloof ik) gezet.
Ik moest zelf nog maar even zien of het me zou lukken om ze op mijn komputer te krijgen.
Deze foto's kan ik zelf wel inzoomen en dat geeft inderdaad een mooi beeld.
Ze mogen wat mij betreft gerust op de foto pagina staan, maar als ik dat zelf moet doen zal het er niet van komen want ik zou niet weten hoe dat allemaal werkt.
Het geduld wat ik heb met het maken van kaak rekonstrukties dat heb ik niet met de komputer.
Dus als iemand ze er voor mij op de fotopagina kan zetten vind ik het prima.
Groeten Hans
Hans
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Als je mij de originelen (de foto's, niet de tanden) kan overmaken wil ik wel kijken hoe we dat kunnen doen. 

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Thuisvlijt met deze kou
Hallo Frederik,Frederik schreef:
Als je mij de originelen (de foto's, niet de tanden) kan overmaken wil ik wel kijken hoe we dat kunnen doen.
Wil ik wel doen.
Mijn kolega zij dat alle foto's ineens via de mail op te sturen te lang zou duren.
Hij heeft er wel en stuk of 10 gemaakt.
De kwaliteit laat op sommige iets te wensen over (flitslicht op sommige hoeken).
Maar als het een aanvulling is op de foto pagina om te determineren wil ik ze wel een voor een overmailen naar jou.
Misschien kan jij ze bewerken zodat ze afzonderlijk op de foto pagina komen.
Als de kwaliteit toch onvoldoende blijkt kunnen we ze t.z.t wel vervangen door betere foto's
Groeten Hans
Hans
Hallo allemaal,
Hier nog 6 kaak rekonstrukties.
De bovenste is Striatolamia macota uit Egem.
Deze heb ik een paar jaar geleden als eerste gemaakt.
De tweede Notorinchus primigenius uit Mill.
Hier ontbreken de Comissionaire of posterieure tanden (deze worden zelden gevonden).
Nr 3 Carcharhinus acanthodon uit Hoevenen.
Hiervan zijn de onder en bovenkaaks tanden goed uit elkaar te houden.
Zeker voor de bovenkaaks tanden geld dat de tanden van het midden van de kaak naar de vijfde tand in grootte toeneemt om daarna weer kleiner te worden.
Verder naar de mondhoek toe worden de wortels breder en de kronen korter, zeker bij de onderkaakstanden.
Nr 4 Carcharias reticulata ook uit Hoevenen.
Nr 5 Carcharias vorax. uit Mill.
Doordat C. reticulata in Mill bijna niet voorkomt kan ik door de C. vorax kaak rekonstruktie de tanden van beide soorten die in Hoevenen allebei voorkomen goed uit elkaar houden.
Nr 6 Galeocerdo aduncus uit Hoevenen.
Hierbij is het moeilijker om boven en onderkaakstanden uit elkaar te houden.
Hier heb ik dus meer gekeken naar de opbouw van het gebit.
Ook hierbij worden de tanden van het midden uit naar de vijfde tand steeds iets groter om daarna weer in grootte af te nemen.
Ook wordt naar de mondhoek toe de hoofdspits steeds lager.
Ik weet zeker dat de kaakrekonstrukties niet helemaal 100% in orde zijn, maar ik denk wel dat ik zo een beeld kan geven hoe de kaken van verschillende soorten is opgebouwd.
Groeten Hans
[Bewerkt door stiek op 11-11-2012 om 18:56 NL]
Hier nog 6 kaak rekonstrukties.
De bovenste is Striatolamia macota uit Egem.
Deze heb ik een paar jaar geleden als eerste gemaakt.
De tweede Notorinchus primigenius uit Mill.
Hier ontbreken de Comissionaire of posterieure tanden (deze worden zelden gevonden).
Nr 3 Carcharhinus acanthodon uit Hoevenen.
Hiervan zijn de onder en bovenkaaks tanden goed uit elkaar te houden.
Zeker voor de bovenkaaks tanden geld dat de tanden van het midden van de kaak naar de vijfde tand in grootte toeneemt om daarna weer kleiner te worden.
Verder naar de mondhoek toe worden de wortels breder en de kronen korter, zeker bij de onderkaakstanden.
Nr 4 Carcharias reticulata ook uit Hoevenen.
Nr 5 Carcharias vorax. uit Mill.
Doordat C. reticulata in Mill bijna niet voorkomt kan ik door de C. vorax kaak rekonstruktie de tanden van beide soorten die in Hoevenen allebei voorkomen goed uit elkaar houden.
Nr 6 Galeocerdo aduncus uit Hoevenen.
Hierbij is het moeilijker om boven en onderkaakstanden uit elkaar te houden.
Hier heb ik dus meer gekeken naar de opbouw van het gebit.
Ook hierbij worden de tanden van het midden uit naar de vijfde tand steeds iets groter om daarna weer in grootte af te nemen.
Ook wordt naar de mondhoek toe de hoofdspits steeds lager.
Ik weet zeker dat de kaakrekonstrukties niet helemaal 100% in orde zijn, maar ik denk wel dat ik zo een beeld kan geven hoe de kaken van verschillende soorten is opgebouwd.
Groeten Hans
[Bewerkt door stiek op 11-11-2012 om 18:56 NL]
Hans
Hallo Allemaal
Hier de rekonstrukties iets groter.
Groeten Hans
[Bewerkt door stiek op 11-11-2012 om 18:57 NL]
Hier de rekonstrukties iets groter.
Groeten Hans
[Bewerkt door stiek op 11-11-2012 om 18:57 NL]
Hans