Enkele nieuwe vondsten

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Fabienne
Enkele nieuwe vondsten

Bericht door Fabienne » 20 feb 2012, 11:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,
gisteren ben ik nog eens kort naar schelpen weest zoeken. Op een kwartiertje tijd had ik toch een paar mooie schelpjes gevonden maar mijn eerste vondst was een kopje van een kleipijp. Tot nu toe had ik dat enkel nog maar in Borssele gevonden. Deze heeft trouwens aan beide kanten een opstaande rand terwijl die die ik in Borssele gevonden heb allemaal volledig rond zijn.
Ik ben ook blij met de twee grote Liomesus exemplaren. Ze zijn zelden compleet maar deze wel. Ook heb ik een grote Nassarius gevonden en mijn eerste tolhoren die compleet is met punt. Ik heb er nog een close-up van genomen want ik vind het fascinerend hoe mooi zo'n schelpje opgebouwd is en hoe goed dat na al die jaren bewaard gebleven is.
Groetjes, Fabienne.

scherven
Been thanked: 40 times
Antw: Enkele nieuwe vondsten

Bericht door scherven » 20 feb 2012, 14:29

hoi, weet je dat onderaan de pijp een hielmerk voorkomt met een wapentje op de onderkant van de ketel. Als je wil weten wie de pijp ooit heeft gemaakt kan ik dat voor je opzoeken. Misschien weet je er wel wat van. Zo niet stuur dan maar even een foto,tje naar me.Voor de rest schitterende vondsten. Gr.ben
Fabienne schreef:
Hallo iedereen,
gisteren ben ik nog eens kort naar schelpen weest zoeken. Op een kwartiertje tijd had ik toch een paar mooie schelpjes gevonden maar mijn eerste vondst was een kopje van een kleipijp. Tot nu toe had ik dat enkel nog maar in Borssele gevonden. Deze heeft trouwens aan beide kanten een opstaande rand terwijl die die ik in Borssele gevonden heb allemaal volledig rond zijn.
Ik ben ook blij met de twee grote Liomesus exemplaren. Ze zijn zelden compleet maar deze wel. Ook heb ik een grote Nassarius gevonden en mijn eerste tolhoren die compleet is met punt. Ik heb er nog een close-up van genomen want ik vind het fascinerend hoe mooi zo'n schelpje opgebouwd is en hoe goed dat na al die jaren bewaard gebleven is.
Groetjes, Fabienne.

0000000000

Gesloten