HvH 23-02
-
HvH 23-02
Ik ben vandaag eens met mijn broertje en mijn vader over het strand gaan struinen. Hierbij hebben wij de volgende vondsten gedaan.
- foto 1: 1. vissenwervels 2. 2e teenkoot van een rendier 3. stuk schouderblad
- foto 2 en 3: het teenkootje nogmaals gefotografeerd. Ik denk dat het van een rendier is omdat het verdacht veel lijkt op het botje dat onder de fotocategorie staat.
- foto 4: 1. een kaak 2. rib 3. 4. dennenappel (ik durf niet zeker te zeggen of deze dennenappel fossiel is. Hij is heel hard en ruikt olie achtig. Zijn er meer van zo'n vondsten bekend van het strand?) 5. vissenwervels.
- foto 5: het rib nogmaals nader gefotografeerd.
- foto 6: de kaak van de achterzijde gefotografeerd.
- foto 7: 1. nogmaals eenzelfde teenkootje als op foto 1, 2 en 3 (ik heb deze botjes ook praktisch op dezelfde plaats gevonden) 2. schouderblad 3. vissenwervels
Het zou leuk zijn als jullie enkele vondsten een naam kunnen geven.
Alvast bedankt!
- sjaak
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Antw: HvH 23-02
Teenkoot is in ieder geval van een hertachtige, of het rendier is zou ik niet durven te zeggen..
Wat de dennenappel betreft, die worden wel vaker aan het strand gevonden. Wat ik vind is altijd recent. Kijk even hoe die opdroogt. Laat het even weten als die hard en zwart blijft.
Wat de dennenappel betreft, die worden wel vaker aan het strand gevonden. Wat ik vind is altijd recent. Kijk even hoe die opdroogt. Laat het even weten als die hard en zwart blijft.
Groet,
Niels
Niels