Twee beauty's na preparatie
- Jip en Janneke
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Antw: Twee beauty's na preparatie
Bijna mijn eigen topic gemist. Frederik dank je wel voor het compliment! en allemaal trouwens.
Ik kan kort zijn; de trilobiet is niet ingekleurd, met schoenpoets; lak of ander materiaal om de trilobiet zwarter te maken. Voor wie twijfelt mag altijd komen kijken; op dit moment ben ik met een paar andere beauty's bezit die net zo'n kleur hebben.
Maar ik kan begrijpen als je zo'n beauty ziet dat je niet kan geloven dat het na zoveel miljoen jaar nog zo mooi is. Volgens mij heeft Frederik ook een paar van deze zwarte exemplaren!.
Debbie;
En inderdaad prepareren kan je alleen maar leren met veel oefenen en geduld en het juiste gereedschap. Tips geven kunnen de meesten wel, maar kan je ook van de site halen. Maar mocht je ooit zo ver zijn om te gaan prepareren, je mag altijd langs komen om te zien hoe dat in zijn werk gaat en wat je nodig hebt om zover te komen (schrik dan niet van de investering).
Maar is wel interessant om te zien en dit aanbod geldt natuurlijk voor wie het wil zien.
Groetjes Carina
Ik kan kort zijn; de trilobiet is niet ingekleurd, met schoenpoets; lak of ander materiaal om de trilobiet zwarter te maken. Voor wie twijfelt mag altijd komen kijken; op dit moment ben ik met een paar andere beauty's bezit die net zo'n kleur hebben.
Maar ik kan begrijpen als je zo'n beauty ziet dat je niet kan geloven dat het na zoveel miljoen jaar nog zo mooi is. Volgens mij heeft Frederik ook een paar van deze zwarte exemplaren!.
Debbie;
En inderdaad prepareren kan je alleen maar leren met veel oefenen en geduld en het juiste gereedschap. Tips geven kunnen de meesten wel, maar kan je ook van de site halen. Maar mocht je ooit zo ver zijn om te gaan prepareren, je mag altijd langs komen om te zien hoe dat in zijn werk gaat en wat je nodig hebt om zover te komen (schrik dan niet van de investering).
Maar is wel interessant om te zien en dit aanbod geldt natuurlijk voor wie het wil zien.
Groetjes Carina
De speurneuzen
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 634 times
Antw: Antw: Twee beauty's na preparatie
Gelukkig!Jip en Janneke schreef:
Ik kan kort zijn; de trilobiet is niet ingekleurd, met schoenpoets; lak of ander materiaal om de trilobiet zwarter te maken.
Mijn excuses voor de twijfels.
Schitterende beestjes Carina.
Groeten, Tom
Time fades away (Neil Young)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Meer nog, ik ben net bezig aan eentje. Het is nog een Gerastos ook!Jip en Janneke schreef:
Volgens mij heeft Frederik ook een paar van deze zwarte exemplaren!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 634 times
Antw: Antw: Antw: Twee beauty's na preparatie
Zo! Jij had voorkennis.Frederik schreef:
Meer nog, ik ben net bezig aan eentje. Het is nog een Gerastos ook!
Is strafbaar, hoor

Time fades away (Neil Young)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Twee beauty's na preparatie

Je reactie is op zich zeer begrijpelijk. Marokkaanse trilobieten hebben doorheen de jaren een zeer slechte reputatie opgebouwd. In zekere zin terecht, de aantallen valse en bijgesmeerde trilobieten was en is hoog. Maar dit is stilaan wel wat aan het veranderen nu betere preparatietechnieken plaatselijk ingang vinden en kopers vaak kritischer, veeleisender en beter geïnformeerd zijn.
Maar zelf zoeken en preppen blijft de beste garantie op goed materiaal.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Bedankt voor je vriendelijke berichtje! Waar woon je/jullie? Het lijkt me best leuk om te zien hoe dit precies in zijn werk gaat. Het lijkt me zo ontzettend gaaf om te doen!Jip en Janneke schreef:
Debbie;
Groetjes Carina
Fijne avond. Groeten, Debbie.
Groeten, Debbie