Morondava, Madagaskar zee-egel?
Morondava, Madagaskar zee-egel?

Deze zee-egel is uit Morondava, Madagaskar iemand een idee van de soort?
- Kelt
Antw: Morondava, Madagaskar zee-egel?
Hallo Kelt,
Aan een soortnaam kan ik je niet helpen. Ik weet niet of dat er bij het kopen bij is verteld, maar dit is een gepolijste zeeegel. Het oppervlak met tuberkels e.d. is volledig weg geschuurd, om de ambulacralen (die 5 'bloembladen') beter uit te laten komen. Is op zich niks mis mee (hoewel het niet mijn ding is), maar het is goed om te weten. Het zou determinatie tot op soort ook lastiger kunnen maken.
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 08-03-2012 om 12:48 NL]
Aan een soortnaam kan ik je niet helpen. Ik weet niet of dat er bij het kopen bij is verteld, maar dit is een gepolijste zeeegel. Het oppervlak met tuberkels e.d. is volledig weg geschuurd, om de ambulacralen (die 5 'bloembladen') beter uit te laten komen. Is op zich niks mis mee (hoewel het niet mijn ding is), maar het is goed om te weten. Het zou determinatie tot op soort ook lastiger kunnen maken.
Groeten,
Bram
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Zulke dingen geven ze meestal de naam, even uit mijn hoorfd: Plesiolampas. Maar of het goed is. Dat moet je niet aan mij vragen...
Gr, Jordy
Gr, Jordy
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
Antw: Antw: Morondava, Madagaskar zee-egel?
Ja, is ook hellemaal niet mijn ding, maar deze egel heeft mijn zusje voor mij gekocht toen ik in het ziekenhuis lag, is dus daarom een van mijn favorieten. Alleen inderdaad niet hellemaal mijn ding.bram schreef:
Hallo Kelt,
Groeten,
Bram
Gr. Kelt
- Kelt
Is Pygurus mamonti uit de povincie Tuléar Madagascar.Dat de egel is gepolijst is eigenlijk niet de reden om de tekening beter te laten uitkomen.Het is natuurlijk mooi meegenomen.Alles wat uit Madagascar komt is op een of ander manier bewerkt.Vb de egel,tweekleppigen,ammonieten:gepolijst.De niet gepolijste ammo's zijn steeds op de kop recht afgezaagd.Reden,het uitvoerverbod omzeilen.
Theo