help
help
Wie kan mij helpen ik heb een nieuwe
digitale camera CANON POWERSHOT en iedere keer als ik een foto met een berichtje
erbij wil versturen dat word mij gezegt
dat het bestand te groot is wat moet ik doen.
Met foto\'s van mijn webcan gaat dat wel
maar die zijn onduidelijk.grrr.john
digitale camera CANON POWERSHOT en iedere keer als ik een foto met een berichtje
Met foto\'s van mijn webcan gaat dat wel
maar die zijn onduidelijk.grrr.john
Muziek maken en fossielen zoeken
dat is het helemaal
dat is het helemaal
Antw: help
Dat komt waarschijnlijk doordat de camera en veeeeel hogere kwaliteit beeldkwaliteit geeft en ook veeeel grotere foto\'s maakt. je zult dus wat moeten verkleinen, met paint, photoshop, paint shop pro enzovoorts.
veel succes
veel succes
Post mortem we sort 'em!
foto\'s te groooooooot
1. Je moet zorgen dat de foto\'s een breedte hebben die minder is dan 700 pixels. Veel kamera\'s zitten al over de 2000 pix.john schreef:
iedere keer als ik een foto met een berichtje
2. Verder mag heb bestand niet groter zijn dan 200 kb en tegenwoordig zit je al snel richting 500 kb afhankelijk van de compressie.
Knip eerst alleen dat deel uit dat je wilt laten zien! Dat scheelt soms heeeeel wat.
Verklein vervolgens je foto naar bv 650 pixels. En bij jpg bestand kan je ook nog comprimeren door (soms onmerkbaar) genoegen te nemen met minder kwaliteit. JPG of Jpeg dus geen gif opslaan tenzij het kleine afbeeldingen zijn of strakke lijntekeningen met weinig kleurnuances.
1. Image - imagesize- width 650 pix (adobe)
2. Save for web - jpeg -low (adobe)
Wil je weten hoe groot een foto op internet is: rechtermuisklik - eigenschappen.
[Bewerkt door GeoEd op 07-10-2005 om 18:54 NL]
[Bewerkt door GeoEd op 07-10-2005 om 18:58 NL]
Ed Stevenhagen
- FransFrenken
- Contacteer:
Als je geen paintshop of zo hebt moet je beslist eens irfanview downloaden. Een prachtig programmaatje waar je ook mee kan verkleinen, roteren etc!
Kijk ook eens op mijn website :
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
Nog een tip: wat ook enorm kan helpen is bijvoorbeeld de achtergrond een egale kleur te geven. dus bijvoorbeeld wit of zwart.
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- Supergraver
Foto openen in PAINT, dan alles selecteren (CTRL A), \'rechtermuisknop\' : \'uitrekken/hellen\', en van de lengte 100 en breedte 100 allebei 15 maken, opslaan als:....... en invoegen op de site.
Gr.
Martijn
Gr.
Martijn