Mill vondsten

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Brammiej
Mill vondsten

Bericht door Brammiej » 05 apr 2012, 15:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoi!

Nu ik mijn laatste emmertje heb doorzocht ben ik toch op vondsten gestuit, waar ik geen naam bij kan bedenken.

Op de verzamelfoto zie je het materiaal uit de emmers, het is niet alles maar dit zijn wel de soorten, denk ik. Op de 2e foto 2 botjes, de grootste is 7,5 cm en ik denk aan een vogel? Gezien het feit dat hij plat is en vrij dun...?

de 3e foto is een verkiezeld steentje met een stervorm erin, ik denk zeelelie? Op dezelfde foto een getand iets, maar geen glazuur....geen idee :) Ook linksboven op de foto, misschien een vissenbotje of iets dergelijks?

De laatste foto is een plat dingetje, lijkt op een stukje zeeegel, misschien een huidplaatje?

Graag zie ik jullie bevindingen hierover.

Groetjes Bram

Bram
Antw: Mill vondsten

Bericht door Bram » 05 apr 2012, 17:15

3e foto linksboven een otoliet, weet het niet zeker, maar bij een dergelijke grootte zit je al snel aan Melanogrammus (Gadidae). Het stukje daarnaast lijkt idd op een zeeleliestengeltje. Dat is uiteraard niet uit het Mio-/Plioceen, maar ouder en hierheen getransporteerd. Ik heb ooit ook een dergelijk stukje in Millresidu gevonden.

Laatste foto onderaan is idd een stukje van een zeeegel, meer precies een hartegel, richting Echinocardium of Schizaster. Hoe het in Mill zit weet ik niet, maar Echinocardium is iig uit het Plioceen van Antwerpen bekend.

Groeten,
Bram

Plaats reactie