Dagje Knokke
Dagje Knokke

Gisteren voor het eerst een dagje naar Knokke geweest en zoals het hoort zwaarder bepakt naar huis gegaan dan vertrokken. Geen enkel tandje te bespeuren,maar we hadden dan ook de pech om vloed te hebben bijna de hele tijd we er waren. Maar het was zeker geen vruchteloze dag! Buiten een paar trivia's en pecten die tussen onze tenen aanspoelden in de vloedlijn heb ik ook deze lieverdjes. Lieverdjes, lastposten eerder want ik had ze nog nooit eerder gezien en het determineren verloopt dus een beetje twijfelachtig.
1: megacardita Planicosta
2: ??
3: volgens mij een soort Turritella?
4: Nummulites?
5: rotularia?
6: Dentalium
7: zirfaea crispata?
8: zirfaea crispata?
Graag een beetje hulp

groetjes, Jente
[Bewerkt door jentevdw op 08-04-2012 om 18:57 NL]
Alive, aware, in awe before the grandeur of it all
Our floating pale blue ark, of endless forms most beautiful
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Dagje Knokke
Hallo Jente,waar zijn jullie op het strand gegaan,volgens mij zat je bij de opspuiting ? En het is nog nooit één keer vloed gebleven in Knokke.GR(hallo Jente,heb je geen foto's genomen van de trivia's en Pecten ?°)
[Bewerkt door strandjutters op 08-04-2012 om 19:29 NL]
strandjutters
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Dentalium is moeilijk te zeggen bij fragmenten die zoiso sterk verweerd zijn. Maar ik zeg Atalis vulgaris Da Costa, 1778. Ik ben nog niet klaar met mijn monster dentalia van Knokke die ik laatst heb gehad maar lijkt op vooral vulgaris daar zit. Maar in principe komen beide daar levend voor.
Gr, Jordy
Gr, Jordy
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
Antw: Antw: Dagje Knokke
is goed mogelijk, gezien onze trein te laat was(voor de bus, en een uur aan de halte zitten, nou daar hadden we ook geen zin in) en we dus van station helemaal te voet moesten. Waardoor we ook veel tijd waren verloren (ook met eten en zo) en dus ook sneller terug moesten.strandjutters schreef:
Hallo Jente,waar zijn jullie op het strand gegaan,volgens mij zat je bij de opspuiting ? En het is nog nooit één keer vloed gebleven in Knokke.GR(hallo Jente,heb je geen foto's genomen van de trivia's en Pecten ?°)
We hebben wel héél veel en lang gewandeld. Volgens mij bijna heel het strand gezien. Onze gsm's begonnen toch al Nederlands signaal op te vissen.
Zal morgen eens foto's maken van de trivia's en de pecten. Pecten zijn wel recent materiaal. Maar desalniettemin mooi

[Bewerkt door jentevdw op 08-04-2012 om 21:07 NL]
- strandjutters
Hallo Jente,dat klopt,ik krijg meestal dit bericht op mijn GSM aan de laatste golfbreker.GR
strandjutters
Antw: Antw: Dagje Knokke
Ja, daar ongeveer hadden we het bericht. Maar we zijn niet heel veel verder kunnen gaan want we hadden onze trein van 6 uur dus al gemist en die van 7 gingen we ook al missen en als we langer bleven... ik ben nu pas thuis geraakt om half twaalf. Maar we zijn zeker van plan nog eens te gaan.strandjutters schreef:
Hallo Jente,dat klopt,ik krijg meestal dit bericht op mijn GSM aan de laatste golfbreker.GR
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:

Ik probeer mijn strandbezoekjes altijd te plannen met 'gunstige' waterstanden.
Via deze site zijn de waterstanden in Nederland te vinden: http://live.getij.nl/getij_resultaat.cfm?location=CADZD
Voor Knokke kan je net zo goed de stand van Cadzand opzoeken.
Ik ben er laatst nog geweest en heb een kort verslagje op mijn website gemaakt: http://www.fossilhunter.nl/index.php?op ... &Itemid=67
Mijn ervaring in Knokke was dat ik op het strand naar 't Zwin wel fossiele schelpen vond, maar bijna geen tanden. (Heb er één gevonden) Maar bij 't Zwin heb ik wel het e.e.a. gevonden.
Groeten en succes!
Gerard
maar heeft er nog iemand een idee voor de determinatie?
- strandjutters
Hallo Jente,2 zijn volgens mij oesterfragmenten,voor de rest zit je goed denk ik,nu volgens het geen we kunnen zien natuurlijk,waar blijven de foto van de trivia's en de pecten die in jullie tenen beten,ben wel benieuwd Hé.GR
strandjutters