Hulp met determinatie van een ammoniet

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Everhardus
Antw: Hulp met determinatie van een ammoniet

Bericht door Everhardus » 26 apr 2012, 23:57

Doet mij ook nog het meest denken aan een vondst uit de Drome of wellicht Haute Provence. Mijn eerste ingeving was dan ook dezelfde als die van Pietammoniet. Het centrum lijkt me slecht geconserveerd, hetgeen ik bij al mijn "betere" vondsten uit die regio ook kan constateren. Lytoceras subfibriatum lijkt me zeer aannemelijk ge zien deze ook uit deze regio gekend zijn. gr,Marcel

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 27 apr 2012, 08:59

Crioceratiden zijn idd vaak (altijd?) losgewonden, Lytoceratide lijkt me hier de meer voor de hand liggende optie. Ook voor Crioceratiden is de doorsnede wat ronder, mogelijk zien we hier toch ook wat verdrukking. Drôme (of Ardèche) was ook mijn eerste ingeving, maar dat is koffiedik kijken natuurlijk.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

jaany2

Bericht door jaany2 » 28 apr 2012, 16:42

Ik heb het fossiel nog eens bekeken, om vast te stellen of de windingen overlappen of niet. helaas zitten op de laatste (en best zichtbare) "overlapping" nog steenresten. Hierdoor is het moeilijk te zien of ze nu overlappen of niet, maar volgens mij overlappen ze elkaar nog net een beetje (dat of ze raken elkaar aan), maar ik kan mij ook vergissen. Laten we maar aannemen dat ze elkaar overlappen, voor een paar millimeter.

Hopelijk helpt deze informatie,

jaany2

Ga naar deze
http://gameinterlude.com om
leuke
Physics Games te spelen! Of
speel je liever Pokemon Tower
Defense? Klik dan deze
http://pokemon-towerdefense.com

Plaats reactie